tarcze wentylowane zamiast zwykłych

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

tarcze wentylowane zamiast zwykłych

Postprzez drozdi » 12 mar 2012, o 00:03

witam:) mam pytanko czy ktos z forumowiczów robił operacje wymiany zwykłych tarcz na tarcze wentylowane ( grubsze od zwykłych). Kiedys słyszałem ze istnieje taka mozliwosc bez wymiany zacisku hamulcowego, ze trzeba dac ciensze klocki. Czy ktos cos takiego robil ?? i ew moglby zdac relacje czy duzo kombinowania czy moze pasuje w miare normalnie :) interesuje mnie rowniez czy jest efekt w postaci poprawy hamulcow? autko to golfik III 1,9 GT tdi 1z koncowka 95r
drozdi
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 11 mar 2012, o 23:42
Lokalizacja: Gliwice

tarcze wentylowane zamiast zwykłych

 

Postprzez Mortiis » 12 mar 2012, o 11:31

drozdi pierwsze pytanie jakie masz teraz hamulce tzn jak szerokie tarcze masz, ale sądząc po silniczku masz 256 to masz dwie opcje pierwsza to wentylowane pod 256 i cieńsze klocki nie ma nic do kombinowania albo dla lepszego hamowania zmiana hebli na 280 wystarczy że zmienisz zacisk i jarzmo i masz lepsze hamulce ;-)
Lepiej rządzić w piekle niż służyć w niebie ;[

Goferek

http://www.golf3.pl/topics2/mk3-rolling ... vt2435.htm
Avatar użytkownika
Mortiis
Czytacz
 
Posty: 68
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 12:04
Lokalizacja: Knurów

Postprzez przemo » 17 mar 2012, o 00:02

gdyby chciał zmienić na 280mm to musi cała zwrotnicę bo teraz na tarczach 256 ma cztery otwory a na 280 są pięć otworów po drugie inny chyba jest sworzeń i końcówka pod zwrotnice na hamulce 280mm
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA

Postprzez Snejk18 » 17 mar 2012, o 00:13

przemo napisał(a):gdyby chciał zmienić na 280mm to musi cała zwrotnicę bo teraz na tarczach 256 ma cztery otwory a na 280 są pięć otworów po drugie inny chyba jest sworzeń i końcówka pod zwrotnice na hamulce 280mm


Wszystko co napisałeś dotyczy tarcz 288mm...
Żeby założyć tarcze 280mm potrzebne są jedynie odpowiednie jarzma, bo o ile mi wiadomo, to zacisk w 256 i 280 jest taki sam.

ps: 280mm występowały z rozstawem 4x100 i 5x100
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Mortiis » 17 mar 2012, o 00:21

przemo jest tak jak pisze Snejk18 280mm na 4x100 bodajże z G60 są ;-)
Lepiej rządzić w piekle niż służyć w niebie ;[

Goferek

http://www.golf3.pl/topics2/mk3-rolling ... vt2435.htm
Avatar użytkownika
Mortiis
Czytacz
 
Posty: 68
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 12:04
Lokalizacja: Knurów

Postprzez przemo » 17 mar 2012, o 00:37

o to nie wiedziałem że 280mm były 4x100 no to chyba u siebie przerobię,bo czasami to się oczami hamuje ;-) na tych moich zajebistych 236 :-P
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA

Postprzez Snejk18 » 17 mar 2012, o 00:56

Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Mortiis » 18 mar 2012, o 00:11

Snejk18 napisał(a):Tylko, że przy przesiadce z 236mm trzeba też zmienić zacisk i nie wiem czy nie serwo na większe...



236mm nie ma :-P , z 239 żeby przeskoczyć na 280 trzeba wymienić też zwrotnice albo na 256 albo 280 bo z 239 są inne i zaciski z 256 czy 280 nie podejdą
co do serwa też trza by było wymienić razem z pompą hamulcową najlepiej, jak zostawisz stare serwo i pompę to podczas wciskania pedała hamulca dociśniesz go do samego dołu :-P
ja niedługo będę zmieniał z 239 na 280 i jak się uda na dwu tłoczkowe zaciski ;-)
Lepiej rządzić w piekle niż służyć w niebie ;[

Goferek

http://www.golf3.pl/topics2/mk3-rolling ... vt2435.htm
Avatar użytkownika
Mortiis
Czytacz
 
Posty: 68
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 12:04
Lokalizacja: Knurów

Postprzez przemo » 20 mar 2012, o 00:38

o zwrotnicy to wiem że trzeba zmienić bo w 239 zwrotnica jest z uszami co trzymają klocki nawet gdybym chciał przejść na 256 to i tak trzeba zwrotnice zmieniać, do tego jarzmo i zacisk. W najbliższy weekend jadę w teren, wszystko kompletować :hyhy: trzeba brać tysiąca do kieszeni, i szukać to co wszystko jest potrzebne a planów na ten sezon jest dużo :-P
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA


- - - siatkówka warszawa



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości