witam mam do was pytanie poniewaz od 3 dni swieci mi sie kontrolka abs-u , dzisiaj myjac auto zauwarzylem ze mocno nagrzewa sie tylko jedna tarcza jest to prawy przod i stad pytanie czy juz moge stwierdzic ze przy tym kole jest uszkodzony czujnik, czy bez podlaczenia pod kompa sie nie obejdzie???
Nie, grzanie się tarczy na 90 procent niema nic wspólnego z tym, no chyba że stopił sie ten czujnik albo coś. Proponuję najpierw omomierzem mierzyć opór każdego czujnika wtyczki z przodu są przy kołach z tyłu pod kanapą ma być 1-1.3 koma. Jeśli wszystkie są ok dopiero VAG nie warto od razu płacić. A potem czyszczenie danego zacisku coby się klocki nie blokowały
problem juz rozwiazany tloczek zapieczone wogole sie nie chowal ciagle hamowalo czujnik zwariowal i sie zapalal wystarczylo tloczek wyczyscic kupic uszczelke i zlozyc spowrotem i po problemie kontrolka sama zgasla po 5 min jazdy
sprawa prosta:
-wypinasz wszytskie przewody od pompy ABS
- odkrecasz przewody hamulcowe
- musisz rozebrac dolna czesc deski rozdzielczej oraz wszytskie oslony za pedalami ktore oslaniaja krzyzak kolumny itp.
za pedalem hamulca dookola dziwgni wchodzocej w servo masz 4 surby 13 zeby to odkrecic pewnie bedziesz musial miec grzegotke na przegubie
pozniej musisz sila wyciagnac servo zeby ta kulka od tego ciegna wyskoczyla z pedalu hamulca
jarek88, jesli pompa ABS zostanie wysuszona lub czesciowo pozbawiona plynu to odpowietrzasz ja za pomoca VAGa. Jak to robic, sa instrukcje na forach, trzeba poszukac.
Wiec oprocz tradycyjnego odpowietrzania ukladu przy kolach i odpowietrznikach trzeba tez miec laptoka z programem
VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Potrzebuje wyłaczyc pompe ABS do czasu az podjade na kompa,Abs załącza sie przy lekkim hamowaniu,wiec musze to zdiagnozowac,lecz z braku czasu musze to odlozyc a nie chce męczyc tej pompki.