jurekm37, masz mieć kontrolkę do abs, po włączeniu zapłonu ma się na chwilę zaświecić, mignąć ze dwa razy i zgasnąć, jeśli nie gaśnie to oznacza awarię ABS, jeśli w ogóle się nie zaświeca to ktoś odłączył bo ABS zepsuty, albo kontrolka się zepsuła.
Jeśli nie gaśnie najpierw sprawdź omomierzem czujniki przy kołach, mają mieć 1- 1.2 koma oporu, jeśli nic nie znajdziesz - podłącz VAG
jurekm37 napisał(a):nie mam kontrolki ABS-u pewnie ktoś ją zdemontował
A jesteś pewny, że w ogóle masz ABS Na serwie od hamulca jest pompka
A tak w ogólnie to pierwsze co się robi w takich przypadkach, to podłącza się VAG-a, wtedy wszystko widać jak na dłoni
Mam podobny problem z ABSem, na 100% nie dziala tylni prawy czujnik - sprawdzone jakis czas temu WAGiem przy okazji chipowania, i tu moje pytanie moj golf to 1.9 TDI 90KM rok produkcji maj 97, tyl bębny, jaki czujnik kupic z allegro (prosze o przyklady) czy moze lepiej szukać używanego?
maja te same parametry tylko wtyczka jest inna, u ciebie w 97 będzie ten tańszy zdaje się, wtyczka jest pod kanapą zobacz sobie. Kup taki tani z allegro sprawdzają się.
Witam kolegów!
Odrazu mówię że szukam speca w razie czego poproszę o kontakt gg!!Z góry dziękuję za pomoc
Ale przejdę do sedna mojej sprawy:
Zajrzałem tu bo wpadłem na pomysł założenia abs'u bo niestety zapomnieli mi założyć w fabryce
Mam tdi'ka 1z i mam okazje kupić kompletny układ hamulcowy z vr6 na swap za pare groszy Tylko że on ma tam abs . i ja z pytaniem czy będzie dużo roboty z założeniem, bawił się ktoś już w coś takiego? co potrzeba do tej operacji?
Słyszałem też że da się założyć hamulce z vr6 bez montowania abs'u tylko trzeba założyć czujnik regulacji hamowania do tyłu ze starej belki. jak to tam wygląda
chcialem dzis przyoszczedzic pare groszy i zrobic cos przy golfie samemu, kupilem nowy czujnik abs i postanowilem wyciagnąc stary - teoretycznie banalna sprawa, niestety nie udalo mi, srubka ladnie poszla ale na tym koniec, czujnik od nowasci tam pewnie siedzi, probowalem to jakos podwazyc srubokretem niestety nie szlo, efekt byl taki ze kawalek obudow mi peklo i balem sie dalej ciagnac zeby mi kawalek czujnika nie zostalo w bebnie, wiec wszystko skrecilem.... czy znacie jakie sprytne sposoby na ten czyjnik wyjac?
nie czujnik tylko korektor siły hamowania, jest w każdym mk3 bez ABS, ale tak w zasadzie - sporo osób jeździ z wywalonym korektorem i jakoś nie słyszy się żeby im tył za mocno hamował i wyprzedzał przód na ostrym hamowaniu. A co do przekładki hamulce do vr6 są jak do każdego GTI czyli tarcze z przodu 280/22 wentylowane, z wyjątkiem najnowszych które maja tarcze 288 mm i było mnóstwo tematów o tym nie ma sensu pisać raz kolejny.
A co do przekładki całego ABS no to jak będziesz wyjmował komplet to nie będzie kłopotu, ale pamiętaj że potrzebne są piasty z koronkami ABS z przodu, tarcze z takowymi z tyłu, inne czopy z mocowaniem czujnika z tyłu inne zwrotnice z przodu, to już nie wiem czy tak tanio będzie. Poza tym sa dwa typy ABS ze sterownikiem pod kanapą oraz nowsze ze sterownikiem przy pompie ABS, nie możesz zapomnieć o wiązkach, przekaźnikach i kontrolce.
W zasadzie masz dwa zadania jedno to założenie ABS drugie to założenie hamulców od GTI o tym było.