Wszystko o ABS

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Kontrolka ABS

Postprzez terms » 14 maja 2011, o 10:51

Problem zdarzył się co prawda raz, ale hamulce rzecz święta. Zapaliła się kontrolka ABS i nie chciała zgasnąć przez jakieś 20 min do puki nie wyłączyłem zapłonu chciałbym się dowiedzieć jaka może być przyczyna ewentualnie gdzie szukać okablowania od ABS-ów ? Czy ma to jakiś związek z gaśnięciem auta najczęściej na luzie lub przy skręcie.
:arrow: Dzieki
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Kontrolka ABS

 

Postprzez gaceq » 14 maja 2011, o 18:53

Możliwe że któryś czujnik po prostu prosi o wymianę. Musiałbyś podpiąć komputer, który pokaże który to. Główny sterownik ABS masz pod nogami pasażera. Podnieś gumowy dywanik i zdejmij plastikową pokrywę.Choć czy zawsze montowany jest w tym samym miejscu pewności nie mam.
Najprawdopodobnie tak jak ja masz walnięty czujnik.Ja jednak odłączyłem ABS zupełnie, gdyż pewniej mi się jeździ bez niego
Avatar użytkownika
gaceq
Badacz tematu
 
Posty: 199
Dołączył(a): 5 lip 2009, o 18:41
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez pablomed » 14 maja 2011, o 19:46

terms, kolejność proponuję taką: zmierzyć opory czujników ABS łącznie z kablami, ma być po 1-1.2 koma. W trakcie pomiaru kolega rusza kablami przy kołach - w ten sposób wyklucza się ich peknięcie wewnątrz. Wtyczki w których mierzysz masz pod tylną kanapą oraz pod maską koło ściany grodziowej - rozpinasz i mierzysz opory między stykami od strony czujników.
Jeśli to nic nie wnosi - jedziesz na diagnozę vagiem. Co do umiejscowienia komputerka ABS - nie podałeś rocznika. Nowsze mają razem z pompą ABS pod maską, starsze pod tylną kanapą, albo pod nogami pasażera (najrzadziej). Ponad 90 procent uszkodzeń to czujniki - tania sprawa na allegro lub kable przy kołach tam gdzie pracują razem z zawieszeniem - raczej szrot ale tymczasowo mogą być jakiekolwiek
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez terms » 16 maja 2011, o 18:48

Rocznik końcówka 1995
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez saladrus » 16 maja 2011, o 22:35

a ja bym najpierw sprawdził poziom płynu hamulcowego .... u mnie tez ostatnio dioda się zapalała i wystarczyło dolać płynu ....
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez terms » 17 maja 2011, o 18:12

Dolałem dosłownie kapke bo ubytku raczej nie było. Co dalej?
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez gaceq » 17 maja 2011, o 23:49

terms napisał(a):Co dalej?


Zastosuj się do rad kolegi pablomed
Avatar użytkownika
gaceq
Badacz tematu
 
Posty: 199
Dołączył(a): 5 lip 2009, o 18:41
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez terms » 2 cze 2011, o 19:32

Chyba znalazłem winowajce mogł by mi ktoś napisać jakie konkretnie kabelki muszę kupić i gdzie je kupie ? Dzięki Obrazek
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez pablomed » 3 cze 2011, o 20:08

tylko że z fotki niewiele wynika od czego te kable są, jeśli te zaznaczone po prawej były od czujnika to są nieoryginalne, do czujnika idzie specjalny kabel odporny na zgiecia. Kup sobie taki na szrocie , doraźnie możesz posztukować byle jak trochę podziała, ale może lepiej podjedź z tym do elektryka.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez terms » 5 cze 2011, o 09:17

Ktoś pisał że czujnik dochodzi do klemy te kable napewno były przy klemach, szkoda mi kasy ( której nie mam ) na elektryka. Chodzi mi tylko czy to wystarczy połączyć zwykłymi kablami z miedzi czy z czego one są . Sprawdze dziś bo zapewne jest to kontynuacja tych co wiszą. na koniec dam końcówke oczkową. Tylko wolałbym być pewien czy dobrze kombinuje.
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kger » 7 lip 2011, o 12:25

Witam ponownie w temcie.
Rada dotyczy błędów zaworów wlotowych i wylotowych, o ile wiązki, wtyczki i czujniki oraz sterownik centralny są sprawne.
Ponieważ u mnie problem powrócił, ale system zaczął działać po rozgrzaniu, zagłębiłem temat i po poszukiwaniach w sieci znalazłem temat "zimnych lutów" w sterowniku pompy. No i problem ostatecznie rozwiązany. Obyło się bez wymiany pompy mimo, że błędy wskazywały na zawory wy- i wlotowe.
Pzdr.
Sprzedany, teraz już golf 6. Pzdr.
Avatar użytkownika
kger
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 26 sie 2008, o 09:56
Lokalizacja: Warzymice

Dziwne zachowanie ABSu

Postprzez Reiven » 27 sie 2011, o 22:34

Witam

Walczę już jakiś czas z ABSm. MKIII AFN rocznik 96, sterownik zintegrowany z pompą.

Problem jest następujący, wsiadam do samochodu przekręcam kluczyk kontrolka ABS nie gaśnie.
W pamięci sterownika dwa błędy 290 i 283 czyli czujnik lewy przód i tył niewłaściwy sygnał (co jest dziwne bo sygnał to może sobie sprawdzić dopiero po ruszeniu). Co ciekawe po wejściu w bloki pomiarowe i ruszeniu, pomimo ciągle wiszących w sterowniku błędów (ABS oczywiście nie działa) prędkości ze wszystkich kół zliczane są prawidłowo a błędy wiszą, ABS nie działa.
Po usunięciu błędów VAGiem ABS zaczyna działać i działa tak cały dzień żadne błędy się nie zapisują. Mogę gasić zapalać wszystko jest OK, ale jak auto postoi 2-3h sytuacja się powtarza.

Ma ktoś jakiś pomysł bo zaczynam podejrzewać sterownik.

[ Dodano: 2011-08-27, 23:28 ]
Dodam jeszcze ze blad jest sporadyczny, przynajmniej wedlug sterownika.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron