Wszystko o ABS

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Postprzez marcinkoz2910 » 22 paź 2012, o 19:19

podłączyć pod VAGa

Pokaże Ci co się dzieje potem
jeśli czujniki to najpierw przemierzyć przewody czy nie ma uszkodzeń i przerw potem decyzja co do wymiany czujnika

jeśli chcesz to naprawiać a jak nie to wyjąć żarówkę i jeździć bez ABSu

Ale auto samo na pewno Ci nie zahamuje :-P jedynie nie będzie działał system ABS
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

 

Postprzez marcinkazimierz » 22 paź 2012, o 21:02

jak to chinska produkcja

rozgrzana tarcza dostaje zimnej wody i sie wykrzywia
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez trollu » 23 paź 2012, o 13:16

kupisz markowe tarcze i też się tak stanie, nie ma siły żeby stalowa rozgrzana tarcza się nie pokrzywiła od np wjechania w kałużę, tylko granica tego problemu jest wyżej w markowych, drogich tarczach (i nie chodzi tutaj o np zwykłe brembo bo też się gną). ceramika tylko nie ma tego problemu
tarcze najlepiej do wymiany od razu z klockami, można próbować z toczeniem jak mało pogięte ale to już na własną odpowiedzialność
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez e-piotrek » 25 paź 2012, o 16:02

i już po wszystkim... mechanik wymienił tarcze, klocki, jakieś prowadniki (jeden był złamany) i wszystko dokładnie przeczyścił.Okazało się że na jednej z tarcz - od środka tarczy - porobiły się głębokie "doły" i to one były winne takiego "nierównego" hamowania i skakania pedału hamulca.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

PROBLEM ABS

Postprzez rafi2808 » 30 paź 2012, o 20:44

Mianowicie mam problem z abs piszę tu po raz kolejny ponieważ zauważyłem że w chłodne dni zaświeca mi się kontrolka od absu po włączęniu zaplonu i tak pozostaje aż zrobie jakieś 15 km i zagaszę silnik poczekam jakieś 5 minut wtedy jest normalnie macie jakiś pomysły dodam że mam również problem połączenia się z vagiem a wymieniałem już pompę czujniki kable są niby w porządku bo nie widzę żeby były gdzieś przetarte i brak mi pomysłów a wcześniej pokoazywało mi niskie napięcie na pompie
rafi2808
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 gru 2011, o 17:52
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez K@mil » 30 paź 2012, o 20:46

moze to byc wina sterownika ABSu
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez rafi2808 » 30 paź 2012, o 21:17

a gdzie ten sterownik się znajduje jest to golf GT1.8
rafi2808
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 gru 2011, o 17:52
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez pablomed » 31 paź 2012, o 08:13

Którą pompę wymienialeś hamulcową czy ABS? W starszych modelach sterownik jest pod kanapą lub pod nogami psażera, w nowszych zintegrowany z pompą ABS. Ale w tym wypadku najpierw kabelkologia, porozłaczaj wtyki sterownika pompy, przekażników spryskaj preparatem do czyszczenia podłącz ponownie może tylko coś zaśniedziało.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez rafi2808 » 31 paź 2012, o 10:04

nie sądzę bo już tak robilem a może być to coś takiego jak zimne luty?
rafi2808
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7 gru 2011, o 17:52
Lokalizacja: Leżajsk

Problem z ABS,zmienione tarcze i klocki

Postprzez vincent27 » 10 lis 2012, o 17:56

Witam, mam taki problem z moim samochodem. Oryginalne tarcze hamulcowe zostały zmienione przez poprzedniego własciciela na wentylowane i wygladaja jak te tu z tym że klocki sa cieńsze
http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-bla ... hamulcowe/

Chciałbym wiedzieć w jakim modelu wystepowały dokładnie, bo okazuje sie że te tarcze maja srednice 236 mm a nie 239. I w katalogu czesci ciężko je znaleść a zwłaszcza po modelu bo nie wiem w jakim wystepowały. Mój golf to gtd 93r i z tego co wiem miał jednolitą tarcze. Drugi problem to taki że podczas hamowania pedał hamulca delikatnie pulsuje i to przy delikatnym wciśnieciu, a nagle zaczyna mocniej hamować przy tym samym nacisku. Auto posiada ABS, co moze być przyczyna tego bo wątpie żeby abs, bo wystepuje to przy delikatnym hamowaniu. Do tego dosć czesto zapala sie zujnik ABS, czy można to podpiac pod komputer żeby sprawdzic co jest nie tak albo ewentualnie z którym kołem kołem ??
vincent27
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 mar 2011, o 19:43
Lokalizacja: płock

Postprzez strzeliniasty » 11 lis 2012, o 01:22

vincent27 napisał(a):czy można to podpiac pod komputer żeby sprawdzic co jest nie tak albo ewentualnie z którym kołem kołem


tak podpiecie pod VAGa powie ci ktory czujnik w ktorym kole

odnosnie tarcz

tarcze wentylowane i pelne patrzac po allegro maja taka sama srednice ale roznia sie gruboscia co za tym idzie klocki w wentylowanych sa ciensze niz w pelnych

jak ktos u ciebie zmienil tarcze z pelnych na went to pewnie zmienil tez zaciski ale po rozmiarze ciezko powiedziec z czego te tarcze sa

wentylowane w mk3 mialy 256mm w wersji GT i 288mm w wersji GTI chociaz moge sie mylic to prosze o sprostowanie

a odnosnie wymiarow tarcz to 3mm to nie wielka roznica
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez vincent27 » 11 lis 2012, o 12:56

Z tego co wiem to zostały zmienione kompletnie i zwrotnice. Kupowałem tłoczek do zacisku bo miał wżery i płyn przepuszczał i ma wymiary 48 x55 i facet w intercars powiedział ze prawdopodobnie załozone są od golfa 2 albo passata b3 bo one miały srednice tłoczka 48 mm.

Sprawa z vag doszedłem, sa wtyczki pod panelem nawiewu.

A co z tym pedałem pulsujacym, czy możliwe jest to przez abs ?? Albo pompe podciśnenia może ?? bo naciskajac pedał delikatnie, delikatnie zwalnia, a nagle pedał robi się twardszy i hamuje mocniej przy czym pedał hamulca zostaje w takiej samej pozycji od początku zwalniania. Dodam że w układzie jest nowy dot4 i został odpowietrzony, bo myślałem że może zapowietrzony. Ale to nie pomogło. Co moze być przyczyną, bo już nie wiem gdzie szukać ??
vincent27
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 mar 2011, o 19:43
Lokalizacja: płock

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron