chyba ci szlak trafił sterownik w pompie absu... tak sądzęa we wtyczce przy pompie była uszczelka??jak nie to wiadomo co sie stało.woda we wtyczce ,woda przewodzi prąd. włączyłes zapłon napiecie poszło po pinach i dowidzenia
powód:
zakłócenia elektryczne spowodowane obcym żródłem np nieizolowane przewody wysokiego napięcia
przerwa lub zwarcie z plusem lub masą
uszkodzony komputer sterujący systemem ABS
sprawdzenie:
sprawdz izolacje i polaczenia kabli - nastepnie
skasowac pamięc usterek (blok 03 ABS i blok 01 silnik)
przeprowadz jazde probna z predkoscia wieksza niz 20 km/h
ponownie odczytaj pamiec usterek
jesli usterki powracaja - uszkodzony jest sterownik ABS'u
Niestety to chyba jednak sterownik. Używane na Allegro nie są aż takie drogie tylko w związku z tym mam jeszcze 2 pytania.
- czym kierować się przy zakupie ? czy wystarczy że gniazdo do wtyczki z wiązką będzie takie samo ?
- czy można wyjąć sterownik bez demontażu całej pompy ? Zaglądałem lusterkiem pod spód sterownika i jeśli dobrze dojrzałem to są tam 4 śruby które na upartego odpowiednio dorobionym kluczem może by wykręcił.
jarek29 napisał(a):witam ja równierz posiadam gilfa 3 mam podobny problem tylko u mnie cały czas ta kontrolka się świeci a ABS nie działa
U mnie w Gofrze jest podobnie z tym ze kontrolka świeci cały czas a ABS wydaje sie działać poprawnie... Czy podpięcie sie pod komputer i wykasowanie ewentualnych błędów coś pomorze??? Dodam jeszcze ze ostatnimi czasy wymieniłem czujnik ABSu w jednym z kół...
Pomocy!
W moim Golfiku III zaświeciła się kontrolka ABS. Pojechałem na diagnostykę komputerową i pokazał się jeden błąd „ 214 – Napięcie akumulatora akt.” wszystkie bezpieczniki są dobre, a co do przekaźników nie wiem, które są od ABS i jak je sprawdzić. Wszystkie czujniki są dobre, kostki są powpinane. Co może być przyczyną???? Oznaczenie silnika 2E Z góry dziękuję za pomoc