Wymiana bębnów, a bieżnie łozyska

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Wymiana bębnów, a bieżnie łozyska

Postprzez dofusO2 » 21 lut 2015, o 13:03

Czy przy wymianie bębnów trzeba wymienić na nowe bieżnie łożyska czy można wbić stare? Jakiej firmy bębny polecacie, aby były w miarę tanie i w miare solidne?
dofusO2
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:08
Lokalizacja: Rybnik

Wymiana bębnów, a bieżnie łozyska

 

Postprzez Radi » 21 lut 2015, o 19:01

Można tylko czy ma to wiekszy sens markowe łożyska kosztuja pare zł i najlepiej założyć cały nowy komplet.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez VolDan » 22 lut 2015, o 13:00

FAG 45zł we Wrocku i mogę szczerze polecić te łożyska
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 22 lut 2015, o 13:05

VolDan, podpisuje się pod słowami kolegi. Też wymieniałem łożyska tylnych kół na fag. Zmieniałem także bierznie, stare wybyłem za pomocą małego młotka i srubowkrętu. Fakt że po jakimś czasie zdjąłem koło i delikatnie dokręciłem łożysko bo powstał lekki luz, najpierw dokręciłem do oporu i cofnąłem o 1/4 obrotu.

aaa i dałem coś około 56zł jednak w zestawie było wszystko, metalowe pokrywki, smar i wszystko co potrzebne.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez VolDan » 22 lut 2015, o 13:07

polecam wbijać bieżnie kluczem nasadowym, o ile pamiętan to rozmiar 32 i idealnie bieżnia wchodzi w swoje miejsce :) w FAG jest wszystko potrzebne do poskładania :)
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bomba105 » 22 lut 2015, o 18:26

VolDan napisał(a):polecam wbijać bieżnie kluczem nasadowym, o ile pamiętan to rozmiar 32 i idealnie bieżnia wchodzi w swoje miejsce :) w FAG jest wszystko potrzebne do poskładania :)


popieram klucz 32 pasuje idealnie :) lecz nie polecam łozysk firmy Optimal , lewe koło po zimie juz zaczyna powoli huczeć....
Avatar użytkownika
bomba105
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 3 cze 2013, o 21:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Postprzez VolDan » 22 lut 2015, o 18:28

FAG SKF Rouville ale nie OPTIMAL (ps. pracuje w firmie zajmującej się dystrybucją części do aut)
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 680
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dofusO2 » 25 lut 2015, o 22:04

Panowie, ale łożyska są nowe (4 miesiące). Wymiana linek ręcznego nie przyniosła skutku, okazało się ze bębny do wymiany. Czy mogę przełożyć bieżnie, czy podczas wybijania mogą się jakoś uszkodzić?
dofusO2
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:08
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez MiroGti » 25 lut 2015, o 22:07

dofusO2 napisał(a):Czy mogę przełożyć bieżnie, czy podczas wybijania mogą się jakoś uszkodzić?

Przełożyć możesz ale to od ciebie zależy czy nie uszkodzisz czegoś ,nikt ci tu nie zagwarantuje że raz ci nie zejdzie wybijak po bieżni ,kup se nowe te łożyska i zrób raz a porządnie ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez dofusO2 » 25 lut 2015, o 22:13

A dostane może gdzieś same bieżnie :?: Szkoda kasy wymieniać dobre łożyska, bo wiele rzeczy wymaga naprawy
dofusO2
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:08
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez MiroGti » 25 lut 2015, o 22:19

Słuchaj idzie przełożyć wszystko z tym że musisz uważać przy wybijaniu żeby nie porysować bieżni bo łożysko zaraz się posypie no i na uszczelniacz ,a bieżnie są tylko w komplecie z łożyskami
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez dofusO2 » 25 lut 2015, o 22:21

Okej, dzięki ;)
dofusO2
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 wrz 2012, o 15:08
Lokalizacja: Rybnik


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 13 gości