Wymiana klocki przód

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Wymiana klocki przód

Postprzez piter1512 » 14 lis 2013, o 19:40

Jaki jest koszt wymiany i zakupu klocków na przód?Możecie podać jakieś firmy i szacowany koszt jaki usłysze u mechanika za wymiane???A może da się to zrobić samemu??????
piter1512
Badacz tematu
 
Posty: 151
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 08:53
Lokalizacja: Brzeg

Wymiana klocki przód

 

Postprzez krzyś » 14 lis 2013, o 20:30

zrób to kolego samemu na necie znajdziesz potrzebne ci informacje jak to zrobić mechanik weźmie za usługe jakieś 60zł bynajmniej w mojej okolicy tyle sobie życzą średnio wiec zamiast mu płacić kupisz sobie klocuszki za te pieniążki. Jesli chodzi o klocki dobre są ATE choć ja mam założone firmy BRECK i nic sie nie dzieje a kosztowały mnie 60zł ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Wymiana klocki przód

Postprzez trojeczkaGT » 14 lis 2013, o 20:43

piter1512 napisał(a):Jaki jest koszt wymiany i zakupu klocków na przód?Możecie podać jakieś firmy i szacowany koszt jaki usłysze u mechanika za wymiane???A może da się to zrobić samemu??????


tu masz koszt w jednym warsztacie. czy latwo zmienic samemu ? zalezy czy ktos zagladal tam ja mam takie sruby zapieczone od zaciskow ze trzeba przez poloske sie dobierac do hamulcow
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 14 lis 2013, o 21:00

kup sobie z Ate zobacz jakie masz ,a z wymiana to prosta sprawa , dwie śruby od prowadnic odkrecasz , zdejmujesz zacisk tylko zeby nie wisiał oprzyj na tarczy , i zdejmujesz zakładasz nowe , i tłoczek jak ciężko bedzie się wcikał użyj imadła albo coś podobno a najlepiej rozebrac przeczyścić w razie W to kupić zestaw naprawczy zregenerować zacisk i supcioo ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dave20 » 14 lis 2013, o 23:01

Zacisk przykręcony jest na 2 śruby potrzebne klucze 13 i 15. odkręcasz, ściągasz zacisk zmieniasz klocki. teraz trzeba wcisnąć tłoczek, ja stosuję metodę na 2 młotki:P trzonkami młotków zapierasz o brzeg zacisku i wpychasz tłoczek. zasada dzialania dźwigni;) poskręcać wszystko sprawdzić 2 razy czy dokręcone i w drogę;) masz jeszcze link do porady z YT https://www.youtube.com/watch?v=SUF2LOqTYfk
Ostatnio edytowano 14 lis 2013, o 23:12 przez dave20, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
dave20
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 19 kwi 2011, o 23:28
Lokalizacja: Janowo/Bydgoszcz

Postprzez Gesiu_15 » 14 lis 2013, o 23:11

sruby na imbus to ja mam z tyłu a z przodu na 13 bo ostatnio zmieniałem :luka:
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 15 lis 2013, o 11:24

zamiast sie silowac i wbijac mlotkiem tloczek polecam odkrecic koreczek od zbiorniczka plynu hamulcowego i klucz typu zaba albo morsem zaciskac na zacisku tak zeby wciskac go do srodka
tylko kluczowe jest odkrecenie korka zbiorniczka, bo bez tego to mozesz i trzy dni sie silowac a nic to nie da ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez KrOlikkk » 15 lis 2013, o 20:38

ja proponuje do cofania tloczka uzywac sciska stolarskiego bardzo latwo i szybko cofa sie tloczek
Avatar użytkownika
KrOlikkk
Badacz tematu
 
Posty: 230
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:19
Lokalizacja: Felinów

Postprzez killah » 16 lis 2013, o 11:57

A ja mam jeszcze lepszy pomysł :) za 40 zł można kupić bardzo dobry zestaw do domowego majsterkowania - ściskacz do tłoczków. Przydaje się do przednich jak i tylnych które trzeba wkręcać przy wciskaniu.

Sądzę że ten jednorazowy wydatek zwróci się przy 1-2 naprawach i nerwów mniej się straci. Szczególnie ważne jest to przy tylnych zaciskach żeby nie porwać gumek przy złym dokręcaniu.
killah
 


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron