wymiana płynu hamulcowego

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

wymiana płynu hamulcowego

Postprzez rafal9119 » 17 sty 2012, o 19:05

witam koledzy mam taki problem mam zamiar wymienić płyn tylko nie wiem któredy stary spóscić. i jak odpowietrzyc. i ile płynu wejdzie w cały układ hamulcowy .z góry dzieki
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

wymiana płynu hamulcowego

 

Postprzez pitt47 » 17 sty 2012, o 20:57

Jeśli chodzi o wymianę płynu to najlepiej użyć szukajki. Dodam tylko, że sam tego nie zrobisz. Do układu wchodzi około 0,5 l. Powodzenia
pitt47
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 08:45
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Sivy » 17 sty 2012, o 21:58

rafal9119,

6.1 Odpowietrzanie układu hamulcowego

Klasyczny sposób odpowietrzania układu hamulcowego, przebiega następująco:
a) Najpierw należy napełnić zbiorniczek wyrównawczy i podczas odpowietrzania ciągle sprawdzać poziom płynu hamulcowego, aby nie dopuścić do ponownego zapowietrzenia układu.
b) Rozpoczyna się od hamulca, którego obwód hydrauliczny zawiera największą ilość płynu. W przypadku pojazdów wyposażonych w hamulce tarczowe osi przedniej i hamulce bębnowe osi tylnej takimi hamulcami są: hamulec tylny prawy i przedni prawy (oczywiście w przypadku samochodu wyposażonego w kierownicę po prawej stronie, takimi hamulcami będę hamulce lewe). Na odpowietrznik hamulca należy nasunąć przezroczysty przewód, którego drugi koniec trzeba zanurzyć w odpowiednim naczyniu, do połowy napełnionym czystym płynem hamulcowym. Koniec przewodu powinien znajdować się poniżej lustra płynu.
c) Odkręcić odpowietrznik o około 3/4 do 1 obrotu.
d) Nacisnąć silnie pedał hamulca, dokręcić odpowietrznik i po 2-3 sekundach powoli zwolnić pedał hamulca (płyn musi dopłynąć ze zbiorniczka wyrównawczego). Podane czynności powtarza się do chwili, gdy z odpowietrznika przestanie się wydobywać płyn zawierający pęcherzyki powietrza.
e) Dokręcić odpowietrznik, zdjąć przezroczysty przewód i nałożyć kapturek chroniący odpowietrznik przed zanieczyszczeniem.
f) Wykonać czynności c), d), i e) dla hamulców pozostałych kół.
g) Ponownie uzupełnić ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

vwzone.pl
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez pitt47 » 18 sty 2012, o 04:42

sivy - nie mieszaj człowiekowi w głowie bo sam zacznie to robić i zapowietrzy cały układ!! Do odpowietrzania są potrzebne dwie osoby, Zaczynamy od koła najdalej położonego od pompy i kolejno do najbliżej położonego a na końcu jeśli jest hydrauliczne to siłownik sprzęgła. Nie ma kompletnego znaczenia czy to są hamulce tarczowe czy bębnowe. Odpowietrznik popuszcza się jak i zakręca w chwili gdy ta druga osoba ma wciśnięty pedał hamulca po kilkakrotnym wcześniejszym naciśnięciu. Przed rozpoczęciem odpowietrzania najlepiej jest wymienić płyn w zbiorniczku poprzez odessanie go strzykawką. Powodzenia.
pitt47
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 08:45
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez rafal9119 » 18 sty 2012, o 08:10

dzieki koledzy poznij zabieram sie do roboty he. pkt poleciały.
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez prekursor » 18 sty 2012, o 10:06

pitt47 napisał(a):Przed rozpoczęciem odpowietrzania najlepiej jest wymienić płyn w zbiorniczku poprzez odessanie go strzykawką. Powodzenia.

A co z płynem który jest w przewodach?
Bo chyba nie chcesz mi powiedzieć, że wymiana płynu polega tylko na odciągnięciu tego co jest w zbiorniczku.
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez pitt47 » 18 sty 2012, o 10:30

prekursor- proponuję czytać ze zrozumieniem. Napisałem "przed odpowietrzaniem" czyli jest rzeczą prostą jak budowa cepa, że w trakcie odpowietrzania nowy płyn znajdujący się w zbiorniczku będzie wypychał stary znajdujący się w przewodach hamulcowych. Tym sposobem wymiana płynu będzie o wiele szybsza i z przewodów prędzej poleci nam nowy płyn. Czy dostatecznie wyjaśniłem?
pitt47
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 08:45
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez prekursor » 18 sty 2012, o 12:10

pitt47 napisał(a):prekursor- proponuję czytać ze zrozumieniem. Napisałem "przed odpowietrzaniem" czyli jest rzeczą prostą jak budowa cepa, że w trakcie odpowietrzania nowy płyn znajdujący się w zbiorniczku będzie wypychał stary znajdujący się w przewodach hamulcowych. Tym sposobem wymiana płynu będzie o wiele szybsza i z przewodów prędzej poleci nam nowy płyn. Czy dostatecznie wyjaśniłem?

Nowy płyn wymiesza się ze starym i zostanie wyparty poprzez odpowietrzniki.
Na dobrą sprawę musi posiadać 2x więcej nowego płynu niż wchodzi do układu.
Avatar użytkownika
prekursor
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 9 gru 2010, o 13:04
Lokalizacja: DM/LW

Postprzez pablomed » 18 sty 2012, o 19:40

Proponuję nie przesadzać, resztki starego płynu nic nie zaszkodzą jak się pomieszają z nowym.
Odpowietrzanie w wersji dla samotnych jest bardzo proste, naciskamy hamulec i blokujemy pedał o fotel kawałkiem listwy. Idziemy do koła popuszczamy odpowietrznik z nałożoną rurką, jak przestanie wypływać zakręcamy, puszczamy hamulec i na nowo, po kilka razy na każde koło. Zawsze tak robię gdzie ja się doproszę kogo w domu o pomoc.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pitt47 » 20 sty 2012, o 20:50

Do całkowitej wymiany płynu w golfie 3 wystarczy 0,5 l płynu. Sposób który opisałem gwarantuje dobre i solidne wykonanie tej roboty.
pitt47
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 kwi 2011, o 08:45
Lokalizacja: Gliwice


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

cron