Wymiana tarcz hamulcowych-przód

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Wymiana tarcz hamulcowych-przód

Postprzez myszak » 25 paź 2008, o 11:48

Witam,
potrzebuję wymienić tarcze i klocki na przodzie w kombi 1,9 TD, czy ktoś może mi powiedzieć czy żeby wyciągnąć tarczę muszę odkręcać oprawę zacisku? odkręcam zacisk, wyjmuję stare klocki ale z tarczą jest problem. Może ktoś ma jakiś sposób na wyjęcie tarcz bez odkręcania oprawy zacisku??? w załączniku poglądowe zdjęcie na hamulce jakie posiadam. Obrazek
Z góry dziękuję za pomoc!!!
Pozdrawiam
myszak
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 11:27
Lokalizacja: Białystok

Wymiana tarcz hamulcowych-przód

 

Postprzez RangerDN » 25 paź 2008, o 14:38

niestety ale tak! musisz odkręcic oprawe zacisku "kopyto" i śrubkę ktora trzyma tarcze jest ona pomiedzy otworami od srob mocujacych koło...
Pozdrawiam
RangerDN
Czytacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 13:20
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez myszak » 25 paź 2008, o 14:54

Dzięki za podpowiedź, miałem nadzieję, że nie będę musiał walczyć z tymi śrubami...ale cóż jak trzeba to odkręcimy ;-)
Pozdrawiam
myszak
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 11:27
Lokalizacja: Białystok

Postprzez pablomed » 25 paź 2008, o 14:57

dolna sróbę odkrecasz, górna tylko luzujesz i wywijasz w górę, jest szybciej.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez RangerDN » 25 paź 2008, o 16:14

myszak, umnie tez strasznie ciezko odkrecic te sroby i jeszcze mam na imbuls:(
RangerDN
Czytacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 13:20
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez golfik60 » 25 paź 2008, o 17:02

ja rozwierciłem główki tych śrub a resztę wykręciłem kombinerkami
Avatar użytkownika
golfik60
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 00:48
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Reiven » 25 paź 2008, o 17:04

Tak nie do końca wiem o czym piszecie bo na imbus to się przykręca suwadła zacisku do oprawy a golf III nie ma jarzma, mocowanie zacisku jest częścią zwrotnicy. Chyba że macie wersję z hamulcami VW MK II z niesymetrycznymi klockami bo chyba takie też były ale ja w praktyce spotkałem się tylko z tymi ze stałym jarzmem wtedy odkręca się tylko te śruby na imbus i śrubkę w tarczy.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 25 paź 2008, o 17:35

Reiven, jasne że były dwa rodzaje w mk3, słabsze wersje mają stary typ, mocniejsze i nowsze tzw typ Girling
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez myszak » 25 paź 2008, o 18:21

U mnie wygląda to tak jak na załączonym zdjęciu, niestety, rzeczywiście, bez zdjęcia oprawy, tarczy w żaden sposób nie wyjmiesz... A golfa mam z 1993 roku.
myszak
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 11:27
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Reiven » 25 paź 2008, o 18:25

Tylko które są które bo w passacie mam zaciski girlinaga i są zupełnie inne jarzmo jest zdejmowane ale zacisk jest inny.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 26 paź 2008, o 10:45

Girling to ten na zwykłe śróby, klocki symetryczne, ze spręzyną pojedyńczą przy klocku
VWII śróby na imbusy, klocki asymetryczne, ze spręzynkami u góry i dołu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Reiven » 26 paź 2008, o 11:52

No to ja mam jeszcze ciekawiej w golfie bo mam na imbus ze sprężynami, niezdejmowane jarzmo i symetryczne klocki :)
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron