Wymiana tarcz i klocków

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Wymiana tarcz i klocków

Postprzez walter5 » 25 lut 2015, o 20:10

Witam Panowie dziś wymieniałem klocki i tarcze hamulcowe. Po złożeniu nie idzie zakręcić kołem na podnośniku a po jeździe jak chce wrzucić 2 przy wysprzęglaniu sam hamuje. Oczywiście co za tym idzie wszystko się grzeje jak nie wiem na szczęście przejechałem ino 500 m. i tyle rozebrałem drugi raz na nowo przeczyściłem i co i nic niema hamulca. Przy drugim razie jak wyciągłem klocki to tak deptałem hamulcem że tłoczek wyleciał i wylał się płyn hamulcowy zapewne i ta guma osłaniająca tłoczek ( tłoczek ogólnie w stanie idealnym bez rdzy) jak doniemam to teraz muszę odpowietrzyć hamulce. Tłoczek tam wcisłem z powrotem założyłem klocki i ino jak skręcę koła na śruby i podeptałem hamulcem żeby tłoczek z powrotem się wcisnął to za cholere nie mogę zakręcić kołem już nie mam pojęcia co tak trzyma. Tarcze trw zwykłe 239 mm bo takie były klocki delphi 15 mm bo były 19 ale te to już wogóle by zacisły na amen tą tarcze. Ktoś wie co mogłem źle zrobić bo na jutro wziąłem wolne ale potem to już muszę zajechać do roboty. Pytanie czy te klocki zdjęcie poglądowe

Obrazek

to jak są te blaszki to one mają wejść do tego tłoczka tam jest taka dziura czy mają się trzymać na jego rantach i sprężynować bo ja te blaszki włożyłem do środka tłoczka ale teraz jak tak pomyśleć to po naciśnięciu hamulca tłoczek wrócił na swoje miejsce i ścisnął tarcze a niema jak odbijać bo te blaszki są w środku i niema co ich odbić a jak jednak mają być w środku to już nie mam pojęcia co jest grane i i najgorsze że jak ściągne koło to tarcza się kręci a jak poluzuje śruby od koła to normalnie się kręci. Prosił bym o pomoc. Dodam że piastę tylko przeczyściłem niczym jej nie smarowałem bo sprzedawca powiedział że jak na gwarancji zobaczą że było smarowane to ponoć nie przyjmują. Oprócz tego wiadomo zaciski te ranty by lepiej się ślizgało no ale tak jak mówie tłoczek się wyciśnie i tak stoi. I bardzo dziwna jego budowa że jak go pompowałem hamulcem to cały wyleciał i ten płyn se tak lata w środku. No ale to nie mi oceniać inżynierów vw/
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Wymiana tarcz i klocków

 

Postprzez MiroGti » 25 lut 2015, o 20:43

Więc tak po pierwsze musisz po tej całej operacji odpowietrzyć hamulce tzn lewy tył ,prawy przód i prawy tył lewy przód w takiej kolejności a wcześniej dobrze wyczyść miejsca gdzie klocki się przesuwają po jarzmach i muszą być przesmarowane śruby którymi skręcasz zacisk te w gumie co pracują zdj poglądowe
te sworznie mają być bez rdzy i w smarze najlepiej miedzianym Obrazek
tam gdzie zaznaczyłem na czerwono ma być błysk na górze i na dole po tym pracują klocki ,jak tam jest nagar to nie odbijają
Obrazek
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez walter5 » 25 lut 2015, o 20:50

Ok a co z tymi klockami one mają być w środku tego tłoczka te blaszki czy na zewnątrz ??
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez MiroGti » 25 lut 2015, o 20:51

walter5 napisał(a): co z tymi klockami one mają być w środku tego tłoczka

tak mają blaszki wejść do środka
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez walter5 » 25 lut 2015, o 20:57

Ok spróbuję jutro ale coś mi się wydaje że nic z tego nie wyjdzie. A powiesz mi kolego czemu tak ścisnęło jak nic nie ruszałem z odpowietrznikami i dlaczego trzeba je odpowietrzyć ?? Chociaż douczę się trochę ?? I jak po tym zabiegu nie pójdzie to coś byś mi jeszcze doradził i dlaczego w takiej kolejności odpowietrzać ??
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez MiroGti » 25 lut 2015, o 21:13

walter5 napisał(a): A powiesz mi kolego czemu tak ścisnęło jak nic nie ruszałem z odpowietrznikami i dlaczego trzeba je odpowietrzyć

Pewnie nagar na jarzmach lub na tych śrubach co ci podawałem , a czemu odpowietrzyć ? bo gdy ci wypadł tłoczek i wylał się płyn to wciskając go wepchałeś powietrze do układu ,dla tego nie ma hamulca teraz ,a odpowietrza się zawsze po przekątnej od najdalszego punktu do bliskiego
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez walter5 » 25 lut 2015, o 21:29

Znaczy powiem ci tak te śruby dałem nowe te tulejki też chodziły idealanie bo je palcem przesuwałem. Jedynie te gumy po urywałem :/ a jeszcze jedno to co odbija tłoczek by klocek nie został przy tarczy i czemu jak odkręcę śruby od koła to idzie nim poruszyć a jak skręcę to ni cholerę.
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez MiroGti » 25 lut 2015, o 22:16

Musisz tłoczek cofnąć do tył max ile się da bo masz nowe klocki i są grubsze ,a te blaszki od klocków dobrze są rozgiete i trzymają się środka tłoczka ? czy tak se lata?
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez walter5 » 26 lut 2015, o 00:04

trzyma się dobrze, tłoczek cofnięty max do tyłu i wsadzone klocki potem założony zacisk na tarcze skręcone i pompowanie hamulca by się tłoczek wysunął po wysunięciu koła zablokowane ręką nie mogę pokręcić. Jutro odpowietrzę jak się nie uda to nie wiem co zrbiębo koła momentalnie się grzeją i ciężko będzie do mechanika ujechać
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez MiroGti » 26 lut 2015, o 07:33

Odpowietrz dobrze i daj znać
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez walter5 » 26 lut 2015, o 21:24

Dobra wyciągłem dzisiaj ten tłoczek z lewej strony wymieniłem gumę i gitara odpowietrzyłem za 1wszm razem i nic brak hebli no to drugi raz i teraz heble są ino z lewej stony nic mi się nie grzeje ale z prawej niestety tak może mniej niż wczoraj ale grzeje ale ten z lewej strony poczyściłem te tuleje nasmarowałem i może dlatego ale niestety musza jutro do roboty jechać ok 25 km wiec myslę ze dojadę może ta prawa strona się dotrze dzięki wlk za pomoc. A i jeszcze jedno z tyłu z prawej strony urwała mi się ta końcówka od odpowietrzania ale akurat jak skręciłem i został sam gwint patrzałem, nic nie ucieka ale cza to będzie zrobić kiedyś. :kwasny:
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez MiroGti » 26 lut 2015, o 22:47

walter5 napisał(a):prawej niestety tak może mniej niż wczoraj ale grzeje

Musisz jeszcze raz raz rozebrać tą stronę i tak jak z lewej zrobić ,mam nadzieję że we dwoję odpowietrzasz ,bo samemu to nie wiem jak to zrobiłeś ;-)
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości