Zaciski hamulcy tył

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Zaciski hamulcy tył

Postprzez Tygrys » 17 kwi 2013, o 23:03

Witam. Chciałem zmienić sobie tylne klocki ale za żadne skarby świata tłoczki nie chciały się schować, używałem nawet ścisku (najzwyklejszy skręcany na śrubę) ale nawet to nie pomogło. Nie chciało mi się więcej z tym bawić i oddałem samochód do mechanika. Powiedział mi on że klocki z przodu mogę zmienić sobie sam ale z tyłu nie dam rady bo trzeba mieć specjalny ścisk. Czy to prawda?? A jeżeli tak to jaki to jest ścisk?? Bo trochę wstyd prowadzić samochód do mechanika z klockami...
Avatar użytkownika
Tygrys
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 sty 2013, o 09:50
Lokalizacja: WPN

Zaciski hamulcy tył

 

Postprzez trollu » 18 kwi 2013, o 01:24

może chodzi o ścisk który jednocześnie wciska i wkręca tłoczek?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Piaggio » 18 kwi 2013, o 08:06

Ja zawsze robie tak- wykrecam zacisk z przewodu, majac go juz w ręku wciskam wielokrotnie cypel od ręcznego az do momentu całkowitego wysunięcia sie tłoczka, nastepnie wizualnie trzeba oblukac czy nie ma żadnych wzerow i czy guma jest cała, nastepnie wkrecam tłoczek, uzywając takiego klucza do odkrecania/przykrecania tarczy szlifierki, i wkrecam do końca, przykrecam przewod, odkrecam odpowietrznik i czekam az płyn poleci, ewentualnie mozna przepompowac aby calkowicie odpowietrzyc, i tyle, zadnych specjalnych zaciskow nie stosuje bo nie ma takiej potzreby..... ;-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Tygrys » 18 kwi 2013, o 10:32

trollu napisał(a):może chodzi o ścisk który jednocześnie wciska i wkręca tłoczek?


a ile taki ścisk kosztuje?? opłaca się go kupić na własne potrzeby??
Avatar użytkownika
Tygrys
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 sty 2013, o 09:50
Lokalizacja: WPN

Postprzez Pozor » 18 kwi 2013, o 10:35

jeżeli chodzi o tylne zaciski to mogę się mylić ale już w golfie IV nie da rady wcisnąć tłoczka za pomocą dwóch łomików trzeba mieć zestaw kluczy do wkręcania tłoczka i tak jak kolega napisał wyżej to już jest najbardziej domowy sposób na to.

TAKI ZESTAW MUSISZ PEWNIE MIEĆ ŻEBY SKRĘCIĆ Z TYŁU TŁOCZKI BEZ ŻADNEGO WYKRĘCANIA PRZWODÓW A KOSZTUJE NA ALLEGRO 69 ZŁ

Obrazek
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez pablomed » 18 kwi 2013, o 22:41

Tygrys, łapiesz małą żabką (takie kleszcze ) za brzeg tłoczka i uważając na uszczelkę kręcisz w prawo równocześnie wciskając tłoczek. Jeśli tłoczek nie jest zbyt zapieczony i masz trochę "pary" w dłoniach to wystarczy jak wkręcając jedną ręką z całej siły wciskasz go kciukiem drugiej reki - ja tak zawsze robię jestem co najwyżej średnio silny. Metoda przy nieco zapieczonym tłoczku to użycie małego ścisku stolarskiego za parę złotych. Nie trzeba żadnych skomplikowanych zestawów ani w mk3 ani 4. Nie trzeba odkręcać żadnych przewodów hamulcowych Tylko pamiętać o zasadzie: równocześnie wkręcamy i wciskamy i tyle w temacie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości