Auto jedzie prosto na skreconej kierownicy

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Auto jedzie prosto na skreconej kierownicy

Postprzez dzioldzia » 25 kwi 2012, o 19:03

Witam serdecznie. wiem ze to pytanie bylo juz pare raze, ale jakos dokladnej informacji jak ten problem rozwiazac nie dostalem.

Sprawa wyglada nastepujaco:

Od pewnego czasu (tzn po wymianie zawieszenia , paska wspomagania i paska od alternatora) auto jedzie prosto na kierownicy delikatnie tzn okolo 10 stopni skreconmej w lewo. jak puszcze kierownice na prosto to odrazu i dosc gwaltownie skreca auto w prawo.... Zbierznosc byla ustawiana i ponownie sprawdzone. Jaki moze byc tego powod bardzo prosze o pomoc.!
dzioldzia
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:07
Lokalizacja: Raba Wyżna

Auto jedzie prosto na skreconej kierownicy

 

Postprzez strzeliniasty » 25 kwi 2012, o 19:53

dzioldzia, ale jak puscisz kierownice to auto jedzie prosto??

jak tak to musisz sobie przestawic kierownice do pozycji "na wprost"

jak masz kiere bez poduszki:
- zdejmujesz zaslepke z klaksonu odlaczasz kabelki od klaksonu pozniej sruba na klucz 24 i odkrecasz wczesniej zaznaczajac sobie mniej wiecej w jakiej pozycji byla i przekrecasz w odpowiednia strone

a jak masz kiere z poduszka:
- odlacz aku z tylu za kiera dwie srubki odkrecasz i sciagasz poduszke nastepnie przewody od klaksonu i znowu klucz 24 odkreczasz sciagasz kiere prostujesz i zakladasz :D
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Opik » 25 kwi 2012, o 21:16

A jak po puszczeniu kierownicy samochód **** w którąś stronę to coś jest nie halo i pojedź na jakiś serwis gdzie obadają sprawę bo powodów może być wiele. Od złego ciśnienia w oponie na skrzywionym wahaczu kończąc..

nie używaj wulgaryzmów!
Ostatnio edytowano 26 kwi 2012, o 01:41 przez Opik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zybi » 26 kwi 2012, o 09:45

Przestawić kierownice to chyba nieciekawa porada tzw druciarstwo :-o . Jak auto samo skręca to może być nierówne ciśnienie w oponach i oby tak było,jeżeli nie to może władowałeś sie w dziurę i coś skrzywiłeś,a to już koszta. Radzę pojechać na geometrie i zbieżność ,a kierownice zostawić w spokoju,bo po ustawieniu geometrii i zbieżności kierownica będzie w odpowiednim miejscu,a jak coś pokrzywiłeś to tam też się tego dowiesz.
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez radomiak » 26 kwi 2012, o 12:59

jesli przed zmiana zawieszenia kiera byla prosto to tez bym jej nie ruszal tylko pojechal sprawdzic zawieszenie maglownice pompe wspomagania itd.
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez dzioldzia » 26 kwi 2012, o 13:20

no geometria byla ustawiana razem ze zbierznoscia. cisnienie jest rowne w oponach a jak kierownice puszcze to sie prostuje i auto skreca w prawo. mozliwe jest ze felga jest krzywa? nie raz wpadlem w jakas dziure. A pompe wspomagania sprawdze przy najblizszej okazji

[ Dodano: 2012-04-26, 12:24 ]
taka tez informacja moze dla was pmocna w pomocy dla mnie. jak jade prosto i musze ta kierownice miec delikatnie skrecona w lewo to ja poprostu z nia walcze. bo ona chce wracac na swoja normalna pozycje czyli na wprost. i jak ja puszcze to wraca do prosta
dzioldzia
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:07
Lokalizacja: Raba Wyżna

Postprzez zybi » 26 kwi 2012, o 14:35

Wydaje mi się że jednak tą zbieżność i geometrię skopali,pojechał bym z reklamacją
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez radomiak » 26 kwi 2012, o 14:39

zybi napisał(a):Wydaje mi się że jednak tą zbieżność i geometrię skopali,pojechał bym z reklamacją


moglo tez sie poluzowac (slabo dokrecone nakretki)
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez dzioldzia » 26 kwi 2012, o 15:36

kurde juz sam nie wiem. Jakos nie moge w to uwierzyc ze przez zbierznosc az tak by mu odbijalo
dzioldzia
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:07
Lokalizacja: Raba Wyżna

Postprzez zybi » 26 kwi 2012, o 15:47

to nie tylko zbieżność,ale i geometria ;)
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dzioldzia » 26 kwi 2012, o 16:39

dobrze sprawdze to :)

[ Dodano: 2012-04-27, 14:28 ]
zapomnialem jeszcze o jednej waznej rzeczy!!! napewno sa przeguby do wymiany przynajmniej lewy na 100%! czy to tez mzoe byc jakis powod?

[ Dodano: 2012-04-27, 18:52 ]
a jeszcze zapomnialem dodac przeguby sa do wymiany a lewy na 100 %. nie wymienialem razem z zawieszeniem bo ponoc "byly jak nowki" takich mamy fachowcow ze po 4 dniach zaczal strzelac. i czy to tez moze wplywac na moj problem?
dzioldzia
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:07
Lokalizacja: Raba Wyżna


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości