Brak wspomagania

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Brak wspomagania

Postprzez rawka1 » 3 mar 2013, o 02:17

Witam.
Mam taki problem z moim golfem.
Kręcąc w lewo kierownica idzie prawie dobrze, kręcąc w prawo bardzo często idzie ciężko i prawie za każdym razem w pewnym momencie jest przyblokowanie kierownicy i tak jakby udeżenie i najczęsciej wtedy kręcąc dalej kierownica idzie lżej. Podczas prostowania kierownicy już idzie ciężej. Żeby jechać na wprost a samochód zciąga na lewo to muszę trochę przekątrować kierownice w prawo a jeżli zciąga w drugą stronę to w przeciwną. Pompa nie chałasuje, tylko trochę piszczy przy max skrętach, ale to normalne, wydaje się być wszystko w porządku. Maglownica sucha. Byłem u mechanika, który stwierdził, że to są łożyska na McPhersonach, lecz okzało się, że to nie łożyska. Po zciągnięciu końcówek drążków i trzymając je w prawej i lewej ręce to bez problemu można przeciągać na prawo i lewo, bez słyszalnych jakiś zgrzytów w maglownicy. Płyn był wymieniony, jest zielony mineralny "6162" jak dobrze pamiętam. Wiem, że podobne tematy już były lecz wydaje mi się, że nie dokońca z takim opisem jak mój.
Na obecną chwilę nie zabardzo wiem, co teraz wymienić, czy pompę czy maglownicę. Z tego co czytałem to może być pompa i maglownica. Byłem u trzech mechaników i żaden nie był w stanie stwierdzić czy jest to pompa czy maglownica.
Za wszelkie info z góry dziękuję.
rawka1
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13 sty 2013, o 03:39
Lokalizacja: Gliwice

Brak wspomagania

 

Postprzez Paweu » 3 mar 2013, o 02:30

rawka1 napisał(a):Żeby jechać na wprost a samochód zciąga na lewo to muszę trochę przekątrować kierownice w prawo a jeżli zciąga w drugą stronę to w przeciwną.


Chyba jednak będzie to maglownica.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez pietrasiak2 » 3 mar 2013, o 09:19

To ściąganie to wina jakiegoś luzu i tu winien jest magiel , ale musisz się upewnić czy nie ma innych luzów i czy geometria kół jest prawidłowa :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez rawka1 » 3 mar 2013, o 12:44

Geometria była dopiero zrobiona po wymianie gałek wachaczy i końcówek drążków, aczkolwiek od wczoraj delikatnie trzeba mieć skręconą kierownicę ( gołym okiem prawie nie widoczne ) stało się to wymianie łożysk kolumn McPhersona. Jeżli chodzi o zciąganie to nie jest to ostre zciąganie tylko delikatne. Samochod po woli zciąga. Tylko cały czas ta ciężka praca kierownicy. Dzisiaj rozmawiałem z następnym mechanikiem, który stwierdził ( nie sprawdzał mojego auta ), że to jest raczej maglownica lecz po moim pytaniu czy takie objawy może też robić zawór znajdujący się w pompie stwierdził, że może. Jak na razie nie mam od kogo pożyczyć pompy żeby sprawdzić co jest to winne. Z pompą jest akurat dużo mniej roboty. Jak mi nic nie wypadnie to chcę podjechać dzisiaj na spot do Katowic, może tam ktoś będzie mógł stwierdzić co to może być i od razu auto będzie na miejscu. Trochę czytałem na różnych forach na temat wspomagania i tak myślę, że nie jest to chyba takie proste stwierdzić jednoznacznie co jest uszkodzone pompa czy maglownica.
rawka1
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13 sty 2013, o 03:39
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez pepi » 7 mar 2013, o 10:12

Gdyby to byla pompa to raczej by dawala znak jakims dzwiekiem o sobie np. Moja gruchocze bo juz lozysko pada, w poprzedniej mialem tak samo gruchotala az wkoncu stanela bo oring zabezpiecxajacy lozysko wyszedl bokiem i ja blokowal.
pepi
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 6 lip 2012, o 07:18
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Postprzez rawka1 » 12 mar 2013, o 21:55

Witam.
Jestem po wymianie maglownicy.
Nie do końca jestem zadowolony z końowego wyniku lecz już jest i tak dużo lepiej niż było. Blokowanie kierownicy zniknęło a to było najgorsze. Wspomaganie mogło by być lepsze lecz myślę, że pokombinuję jeszcze z pompą. Czy koledzy wiedzą może jak sprawdzić ( bądź gdzie ) jaka powinna być maglownica w moim golfie? Maglownicę kupiłem XTR USA taką miałem w aucie. Podczas wymiany okazało się że drążki sa za krutkie i musiałem je zamienić. Z tego co wiem to sa dwa rodzaje maglownic ze wspomaganiem i ponoć różnią się tylko długościa drążków. Zastanawiam się czy w moim golfie zamiast maglownicy XTR powinna byc ZF. Podczas zbieżności był problem typu za długi jeden drążek, więc został ucięty o ok. dwa zwoje. Dopiero po tym można było ustawić zbieżność. Jak wcześniej pisałem golfa mam od ok. dwuch miesięcy i problem ze wspomaganiem był od poczatku. Gdzie mogę znaleźć informację jaką powinienem mieć maglownicę?
rawka1
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13 sty 2013, o 03:39
Lokalizacja: Gliwice


- - - ford sklep



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron