Czy trzeba wymieniać płyn wspomagania ?

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Czy trzeba wymieniać płyn wspomagania ?

Postprzez demson » 22 lip 2011, o 14:29

Czy trzeba wymieniać płyn wspomagania ?
Pytam się bo mam już mętlik w głowie, jedni mówią że tak drudzy że nie .
W instrukcji pisze tylko o dolewaniu, chyba że zejdzie poniżej minimum to wtedy trzeba zbadać :hyhy: układ wspomagania .
Avatar użytkownika
demson
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 16:21
Lokalizacja: Legnica

Czy trzeba wymieniać płyn wspomagania ?

 

Postprzez Goral1985 » 22 lip 2011, o 17:54

Jak daaawno nie wymieniany to mozesz wymienic ;-) i plyn do wspomagania kiedys traci swoje wlasciwosci
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez demson » 22 lip 2011, o 19:36

Goral1985 napisał(a):Jak daaawno nie wymieniany to mozesz wymienic ;-) i plyn do wspomagania kiedys traci swoje wlasciwosci


Nie wiem czy dawno. Możliwe że Niemiec wymieniał, bo jak go przywiozłem 4lata tamu to mechanik który mi wtedy robił inwestycje rozruchowe (filtr,olej, rozrząd itp.) mówił coś że "całkiem niedawno musiał być fluid lany, bo wygląda świeżo "
A doszły mnie słuchy że często pompy nie przepadają za wymianą i potrafią dać się potem we znaki. A nie chce mi się już inwestować pieniędzy których i tak już później nie odzyskam.
Avatar użytkownika
demson
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 16:21
Lokalizacja: Legnica

Postprzez Smolak » 22 lip 2011, o 23:03

Warto wymienić stary płyn wspomagania.
Tylko jest kilka rodzajów , chyba żółty i czerwony - nie wolno ich mieszać!
Ja miałem uszkodzony zbiornik i straciłem płyn więc nie bardzo wiedziałem jaki kupić. Kupiłem najnowszy czerwony - syntetyczny.
I w telegraficznym skrócie wygląda to tak :
1) odkręcasz wąż ssący przy pompie, ten dolny biegnący ze zbiorniczka
2) spuszczasz płyn , dodatkowo druga osoba kręci szybko kierownica na zgaszonym silniku do końca każdego kierunku.
3) zakręcasz wężyk (opaska zaciskowa) i wlewasz płyn - febi 6162 - mineralny (20zł))
4) Odpalasz silnik i lekko kierownicą i gasisz i znów dolewasz , znów zapalasz , gasisz (zapalasz za każdym razem i od razu gasisz)
5) po osiągnięciu poziomu max kończysz robotę

Ja po spuszczeniu wlałem ok 200 ml i na zapalonym silniku skręciłem koła od prawej do lewej i z powrotem - w celu przepłukania i spuściłem ten syf.
I dopiero potem zalałem nowy raz jeszcze.
I od roku mam syntetyk i jest oki.
Smolak
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez gello1 » 22 lip 2011, o 23:05

Smolak, ale powiedz nam jeszcze, czy po wymianie coś się polepszyło??
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez Smolak » 22 lip 2011, o 23:39

Zauważyłem różnicę - a szczególnie w zimie !
Mam teraz syntetyk, który jest na zimę idealny.
Mój golf z 1995 roku i nie wiem jaki miałem płyn - wyciekł i w ciemno wlałem syntetyk.
Smolak
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 5 cze 2007, o 23:44
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez demson » 24 lip 2011, o 22:55

Smolak napisał(a):Mój golf z 1995 roku i nie wiem jaki miałem płyn - wyciekł i w ciemno wlałem syntetyk.

Jak wycieknie samo zalanie oleju nie wystarczy.

Co do wymiany , to jednak stwierdzam że nie ma sensu jeśli wszystko ok .
Jak działa poprawnie , powinno się kontrolować tylko poziom płynu .
Moim zdaniem szkoda ładować, niepotrzebnie kasy a widocznych efektów zero .
Avatar użytkownika
demson
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 16:21
Lokalizacja: Legnica

Postprzez Kriss_Lodz » 24 lip 2011, o 23:52

demson napisał(a):Co do wymiany , to jednak stwierdzam że nie ma sensu jeśli wszystko ok .
Pamiętaj jednak o tym że każdy olej czy to silnikowy czy hydrauliczny, po jakimś czasie ulega utlenieniu i traci swoje właściwości, ja jednak zalecałbym wymianę oleju ATF co 4 lata max, tak samo jak wymiana płynu hamulcowego, to również jest olej hydrauliczny, do obydwu układów wchodzi max 2L. koszt znikomy, a odwdzięczy się to wam długotrwałą bezawaryjnością.
Nie masz co zrobić z kasą ????

Zostań klientem stacji ASO :)
Avatar użytkownika
Kriss_Lodz
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 23:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez RAQnio_V » 26 lip 2011, o 13:47

demson napisał(a):Moim zdaniem szkoda ładować, niepotrzebnie kasy a widocznych efektów zero .


to po co wymieniać olej silnikowy co np.10tys skoro przed wymianą i po wymianie silnik pracuje tak samo??
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez demson » 28 lip 2011, o 22:45

RAQnio_V napisał(a):to po co wymieniać olej silnikowy co np.10tys skoro przed wymianą i po wymianie silnik pracuje tak samo??

Wiadomo że nie mówię o takich rzeczach jak olej silnikowy .
Ale w przypadku wymiany płynu wspomagania jeśli układ pracuje poprawnie to niepotrzebne wydawanie pieniędzy . A po wymianie może jeszcze pompa siąść i znowu wydatek .
Avatar użytkownika
demson
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 16:21
Lokalizacja: Legnica

Postprzez Kriss_Lodz » 28 lip 2011, o 23:00

demson napisał(a):
RAQnio_V napisał(a):to po co wymieniać olej silnikowy co np.10tys skoro przed wymianą i po wymianie silnik pracuje tak samo??

Wiadomo że nie mówię o takich rzeczach jak olej silnikowy .
Ale w przypadku wymiany płynu wspomagania jeśli układ pracuje poprawnie to niepotrzebne wydawanie pieniędzy . A po wymianie może jeszcze pompa siąść i znowu wydatek .


Tak a po wymianie oleju w silniku polecą ci panewki, po wymianie płynu w układzie chłodzenia siądzie pompa wody, a po wymianie płynu hamulcowego auto przestanie hamować :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nie masz co zrobić z kasą ????

Zostań klientem stacji ASO :)
Avatar użytkownika
Kriss_Lodz
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 23:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Moto » 29 lip 2011, o 09:58

:lol: nie moge alesh Wy jesteście zabawni :D:D RAQnio_V, dobre ;) to w sumie ja tesh sobie wymienie :D:D teraz już wiem jak to moge działać :D:D
ja jeszcze musze pojechać...yyy...tam :)

http://www.golf3.pl/topics2/golfik-by-m ... htm#303922
Avatar użytkownika
Moto
Badacz tematu
 
Posty: 189
Dołączył(a): 8 cze 2011, o 09:22
Lokalizacja: Zawiercie

Następna strona

- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości