drążek kierowniczy

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

drążek kierowniczy

Postprzez Andrzej Jamka » 14 mar 2009, o 09:48

jak sam mogę sprawdzić końcówkę drązka kierowniczego?
Andrzej Jamka
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 20:15
Lokalizacja: tst

drążek kierowniczy

 

Postprzez marcinkoz2910 » 14 mar 2009, o 09:50

1. Wzrokowo --> czy gumowe elementy na nie nie są wypracowane, zbutwiałe, uszkodzone, sprasowane...

2. "Ręcznie" ;] --> możesz w tym celu podnieść auto i zabezpieczyć i łapiąc za drążek poruszać nim na boki czy nie ma luzów lub czy coś nie stuka
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Andrzej Jamka » 14 mar 2009, o 10:20

czy stukająca końcówka drążka kierowniczego to bardzo poważna usterka czy można z nią jeszcze pojeździć? a jak się objawia zużyty amortyzator albo odboje na nim? albo mc pherson?
Andrzej Jamka
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 20:15
Lokalizacja: tst

Postprzez marcinkoz2910 » 14 mar 2009, o 10:29

Andrzej Jamka napisał(a):czy stukająca końcówka drążka kierowniczego to bardzo poważna usterka czy można z nią jeszcze pojeździć?
Absolutnie nie można !! Ogólnie luzy w układzie kierowniczym i zawieszeniu są niedopuszczalne jako że to są najważniejsze elementy zapewniające bezpieczeństwo podczas jazdy :cisza:

Ja bym polecał podjechać na stację kontroli pojazdów i tam na rolkach i trzepakach posprawdzają wszystko

A co do MacPhersona to otwierasz maskę i łapiesz za górne łożysko i z całej siły nim ruszasz na boki --> nie może stukać

Amortyzator --> sprawdź czy olej nie nie wylał z niego lub czy jakoś nie naturalnie jest opuszczony (zszedł za nisko), możesz też sprawdzić sprężyny czy nie są uszkodzone

Dodam że po naprawach układu kierowniczego i zawieszenia należy się zgłosić na ustawieniu zbieżności auta
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Andrzej Jamka » 14 mar 2009, o 11:38

amortyzator nie opadł, olej się nie wylał. mechanik sprawdzał luzy to mówił ze nie ma, lekko słychać było jego zdaniem sworzeń,wymieniłem i dalej nic nie pomogło. cały czas słychać takie telepanie na nierównościach...

Dodano: 2009-03-14, 10:45
zmieniałem mc phersona, może tn pseudo mechanik tam czegoś nie dokręcił ni poskręcał jak należy i stąd to telepanie...
Andrzej Jamka
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 20:15
Lokalizacja: tst

Postprzez marcinkoz2910 » 14 mar 2009, o 17:14

Andrzej Jamka, zmień mechanika i zobacz co on powie... bo może Cie ten naciągać na kasę

Jak by czegoś nie dokręcił to ja sądzę że on wiem jakie jest niebezpieczeństwo luźnej srubki na zawieszeniu / układzie kier.... :wstyd:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez naraganset » 23 mar 2009, o 22:15

o ile można podłącze się pod temat,byłem dzisiaj na przeglądzie mam do wymiany
koncowkę drązka kierowniczego,z tym że mi tam nic nie stuka wiec piszesz że lepiej z tym nie jezdzic wogóle(choć do mechanika i tak będę musiał zajechac)
naraganset
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 mar 2009, o 13:49
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Laska_VSV » 23 mar 2009, o 22:28

Skoro tak Ci powiedzial to lepiej ja wymien lub jedz gdzies indziej na sprawdzenie zawieszenia jesli temu mechanikowi nie ufasz... Z tym akurat nie ma zartow... koszt koncowki to ok 30 zl + zbieznosc...
OBADAJ MOJEGO CZARNUCHA : moj-golf/moj-czarnuch-t14951-60.html
Avatar użytkownika
Laska_VSV
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 31 sty 2009, o 00:08
Lokalizacja: Olsztyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez naraganset » 23 mar 2009, o 22:43

nie chodzi o to że nie ufam jestem na srodę umowiony na wymianę tej koncówki,tylko że autem do pracy dojeżdzam,ale rozumiem ze przy tej usterce najlepiej wogóle już nie jezdzic?
naraganset
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 mar 2009, o 13:49
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Laska_VSV » 23 mar 2009, o 22:55

Tzn wiesz,,, Zalezy jak jezdzisz i w jakiej kondycjii jest ta koncowka.. jezdzij spokojnie i nic sie nie stanie... Skoro nic nie stuka to koncowke nie jest jeszcze w tragicznym stanie. Mozna jezdzic ale nie zap!@#$%^lac :)
OBADAJ MOJEGO CZARNUCHA : moj-golf/moj-czarnuch-t14951-60.html
Avatar użytkownika
Laska_VSV
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 31 sty 2009, o 00:08
Lokalizacja: Olsztyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości