Drgania kierownicy przy skręcie

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Drgania kierownicy przy skręcie

Postprzez MEDIASPORY » 12 cze 2008, o 15:12

Jak w temacie przy wchodzeniu w zakręt, łuk czuć drgania na kierownicy.(przy skręcie w prawo)
Samochód jest po wymianie sprężyn na seryjne i geometrii.
Na sprężynach -40 czegoś takiego nie było :-|
Avatar użytkownika
MEDIASPORY
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 28 wrz 2007, o 15:23
Lokalizacja: Chorzów
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Drgania kierownicy przy skręcie

 

Postprzez SotoM » 12 cze 2008, o 18:01

najprostrzy sposób. zamień koła tył na prtzód i zobacz co bedzie sie działo. jesli to samo to cos mozesz mieć w zawieszeniu rozsypane jesli nie to to na bank paparuch ci źle ustawił geo.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez MEDIASPORY » 15 cze 2008, o 18:45

Zamiana kół nic nie dała :-?
Avatar użytkownika
MEDIASPORY
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 28 wrz 2007, o 15:23
Lokalizacja: Chorzów
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 15 cze 2008, o 23:58

pojedż gdzies na warsztat gdzie maja szarpaki , na sprawdzenie zawieszenia. bo z geometria jest taki myk - wiadomo każdy chce zarobic i zrobia ci tą geometrie mimo wszystko czy cos jest rozwalone. poprostu zrobia i mają w d... jak jest cos w zawieszeniu wysypane to nie ma sensu robic geo. bo zmieniaja sie parametry. załoze sie ze na bank masz cos wywalone i podejżewam ze albo tuleje wahacza , sworzen lub koncówke drozka. nawet jak masz wywalone górne mocowania amortyzatorów to juzmjest lipaprzy GEO. górne mocowania sam mozesz sobie sprawdzic. na lewarku podnieś jedną str auta i złap od spodu za opone i dzwignij w góre - jesli bedzie wywalone mocowanie to bedziesz widział po tym ze swobodnie uniesiesz załe zawieszenie z kołem do góry i nagle poczyjesz opór wtedy na bank łozyska i gorne gómy sa do wymiany. a jak ci robili geo to ustawiali kąt pochylenia koła?? czy tylko zbierzność?? bo mogli geometrię spierdzielic ci tym ze najpierw ustawili zbierzność a dopiero potem kąt pochylenia koła i bedzie lipa. najpierw ustawia sie kąt a potem zbierzność. a druga sprawa jesli ta geometria trwała 20min to jest to spierdzielone. minimalny czas ustawiania geo to jest 30minut przy naprawde idealnych ustawieniach.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez MEDIASPORY » 16 cze 2008, o 19:29

Ustawiali mi geometrie kąty+ zbieżność ,zawieszenie także sprawdzali stwierdzili że jest do wymiany gałka. Więc ją wymieniłem :-)
Pojadę na te szarpaki i zobaczę co tam wyjdzie :-|
Avatar użytkownika
MEDIASPORY
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 28 wrz 2007, o 15:23
Lokalizacja: Chorzów
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 17 cze 2008, o 00:51

MEDIASPORY napisał(a):Ustawiali mi geometrie kąty+ zbieżność ,zawieszenie także sprawdzali stwierdzili że jest do wymiany gałka. Więc ją wymieniłem :-)
Pojadę na te szarpaki i zobaczę co tam wyjdzie :-|

ty a o co ci chodzi z tą gałką?? zabij mnie nie trybie co to oznacza
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez MEDIASPORY » 17 cze 2008, o 13:42

końcówka drążka kierowniczego :-D
Avatar użytkownika
MEDIASPORY
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 28 wrz 2007, o 15:23
Lokalizacja: Chorzów
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 17 cze 2008, o 18:15

MEDIASPORY napisał(a):końcówka drążka kierowniczego :-D

aa to o to ci sie rozchodziło.... i co byłes na szarpakach?? znaleźli coś??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez MEDIASPORY » 26 cze 2008, o 19:43

Wymieniłem łożyskowanie kolumny amortyzatora i jest ok :-P

dzięki za odpowiedzi.

Temat do zamknięcia
Avatar użytkownika
MEDIASPORY
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 28 wrz 2007, o 15:23
Lokalizacja: Chorzów
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości