Drgania kierownicy

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Drgania kierownicy

Postprzez Fabian_7 » 14 kwi 2009, o 23:55

Czy ktoś mógłby mi pomóc, mam problem z układem kierowniczym
Gdy puszcze kierownice zaczyna drgać delikatnie w prawo i lewo a przy większych prędkościach 100km/h zaczynają dziwnie szumieć koła jakby auto jechało bardzo szybko. W golfie wymieniałem drążek prawy (od pasażera bo uderzyłem w krawężnik) po wymianie była robiona zbieżność. Czy w wyniku tego uderzenia koła o krawężnik mogło się coś zepsuć i powodować te uszczerbki które opisałem ? Bardzo proszę o pomoc wszystkich którzy mogą wiedzieć coś na ten temat.

z góry dziękuję wszystkim Fabian_7
Fabian_7
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 lut 2008, o 01:46
Lokalizacja: Będzin

Drgania kierownicy

 

Postprzez marcinkoz2910 » 15 kwi 2009, o 00:02

pytanie czy tylko drążek bo jak coś innego to wiem że jak coś jest nie tak to się nie ustawi zbieżności ale pytanie na ile rzetelnie to zrobiła firma

podczas uderzenia na pewno odkształciła się felga (stalówka czy alu jedno i to samo) byłeś sprawdzać czy jest proste i wyważone? ale krzywa felga nawet jeśli ją wyważą to i tak będzie bić
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Fabian_7 » 15 kwi 2009, o 09:46

uderzyłem na felgach zimowych a teraz mam inne felgi z oponami letnimi. zbieżność była robiona na zimowych oponach
Fabian_7
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 lut 2008, o 01:46
Lokalizacja: Będzin

Postprzez pawel601 » 15 kwi 2009, o 10:55

może sworzeń wahacza? może od tego uderzenia coś stało sie z listwą kierowniczą?
Avatar użytkownika
pawel601
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 19:02
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Postprzez LeszekGT » 15 kwi 2009, o 14:22

Na bank koła niewyważone jak drga kierownica. Jak autko nie jedzie prosto to znaczy, że zbieżność jednak jest źle ustawiona. Polecam zrobić też ustawienie kąta pochylenia.
Avatar użytkownika
LeszekGT
VIP
 
Posty: 1399
Dołączył(a): 11 lut 2009, o 17:59
Lokalizacja: WZ

Postprzez Leito » 15 kwi 2009, o 15:35

Na bank koła niewyważone jak drga kierownica


Bądź też nieprawidłowe ciśnienie w oponach. Ja u siebie tak miałem ale po dopompowaniu powietrza już jest ok ;)
Leito
Members
 
Posty: 1528
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 19:40
Lokalizacja: Janówko k. Brodnicy
Rocznik: 2000
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gluszek » 15 kwi 2009, o 18:40

Ja miałem to samo... Przełożyłem tylne koła na przód, a przednie na tył i jest git :-D Źle wyważone koła po prostu...
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez Mazz » 15 kwi 2009, o 20:53

Posprawdzaj tak jak koledzy ci radzą i pojedz na jakąś ładną nową drogę tam wszystko będzie jasne bo często ściąga przez nasze piękne drogi zapewne założyłeś na lato szersze opony które pięknie wyłapują koleiny a wtedy jak puścisz kierownice to ...
Avatar użytkownika
Mazz
VIP
 
Posty: 398
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 20:36
Lokalizacja: Medyka

Postprzez Robertuss » 16 kwi 2009, o 20:56

gluszek napisał(a):Przełożyłem tylne koła na przód, a przednie na tył i jest git

Tak samo mnie!
Po zamianie jak ręką odjął :-D
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Karol B. » 17 kwi 2009, o 21:36

ja mialem zgieta prawa przednia fele i tez mi drgala kiera i sciagalo, albo guz na oponie masz
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez k-m-r1 » 11 sie 2009, o 10:38

u mnie pojawił sie ten problem przełorzyłem koła tył przud to zamiast przy 90 km zaczyna drgac przy 105 km koła wyważałem efekt ten sam

dziwi mnie bo jak zdejme noge z gazy i silnikiem powoli zwalniam to trzesie bardziej a jak daje gazu to czasami wogule nie drga
dodam że test przeprowadzałem na autostradzie Opole Wrocław
początkowo myślałem że to od klocków wymieniłem je na przodzie i dalej to samo a przejechałem ponad 1 tys km na nowych

i jeszczcze pytanko na 4 biegu rączka zmiany biegów czasami bardzo mi skacze ale tylko na 4 to posuszka silnika do wymiany?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Z.Y.G.A » 14 sie 2009, o 10:42

Możemasz luzy na tulejce wachacza? u mnie ak było jak miałem luzy i hamowałem albo przyspieszałem to mi kierownica drgała wiec zmieniłem te tulejki i autko jak nowe ;) 0 drgań
Avatar użytkownika
Z.Y.G.A
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 12 cze 2009, o 16:14
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Następna strona

wady i zalety reengineeringu - - - mycie okien i prasowanie



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości