drżenie kierownicy

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 16:48

moze... ale stąd właśnei moje pytanie CZY MOGĄ byc przyczyna takiego zachowania się. wiem gdzie są i jak wyglądają... ale czy mogą powodowacz rytmiczne, zwiekszajace się z predkoscią drgania?!
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

 

Postprzez Paweu » 4 lis 2012, o 17:29

Ostatnio wymieniałem przednie i tyle tuleje wahacza ponieważ były pozrywane :hyhy: . I nie powiem . Odczułem poprawę.

A ta zbieżność na pewno wykonana poprawnie?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 17:35

te drgania zaczęły się dawno po zbierznosci (2,5 miesiaca później) i dawno po wjechaniu w dziure (1,5 miesiaca póxniej).

tylne tuleje były wymieniane, przednei jeszcze wtedy nei wiedziałem że istnieją, to bym przy okazji wymienił.

zbierzność robiona w stacji diagnostycznej MPO więc mniemam ze sie panowie znają narzeczy.

a jakie miałes objawy przed wymianą?
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez Paweu » 4 lis 2012, o 18:07

ci-nek napisał(a):a jakie miałes objawy przed wymianą?


Takie jak u ciebie.. majtanie kierałkom. drżenie czy jak tam zwał.

ci-nek, może też być tak że po wjechaniu w dziurę zmieniła Ci się zbieżność.

Bo jeśli koła są dobrze wyważone to odpadają.

Na twoim miejscu wymieniłbym najpierw te tuleje. (Przy okazji przejrzał cały układ czy przypadkiem te tuleje które wymieniałeś wcześniej z jakiś przyczyn się nie wyrobiły) czy nie ma luzów na sworzniach końcówkach drążków oraz na stabilizatorze (jeśli posiadasz). A potem wybrał się powtórnie na zbieżność. :ok:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 18:30

wiesz, pytam się na forum, bo nei mam w warszawie zaufanego mechanika co zrobiłby to za normalne pieniądze. jak pojade do warsztatu to chce miec przynajmniej 50% pewnosci że hajs który wrzuce cokolwiek rpzyniesie.

Tuleje były wymieniane ale z tyłu. z przodu nie. drążki i swożnie jak napisałem odpadają bo były w maju wymienianie. a zbierznosć jakby sie z jakichś przyczyn przestawiła to przecież od razu bym czuł.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez Paweu » 4 lis 2012, o 18:44

ci-nek napisał(a):wiesz, pytam się na forum, bo nei mam w warszawie zaufanego mechanika co zrobiłby to za normalne pieniądze. jak pojade do warsztatu to chce miec przynajmniej 50% pewnosci że hajs który wrzuce cokolwiek rpzyniesie.


Więc popytaj tych co w warszafce mieszkają który poleciliby zakład. Gdybyś mieszkał w Koszalinie to bym Ci powiedział gdzie możesz jechać bez obaw.. :ok:

ci-nek napisał(a):a zbierznosć jakby sie z jakichś przyczyn przestawiła to przecież od razu bym czuł.


Z pewnością coś w tym jest.

A te tylne tuleje wahacza jakiej firmy były?

Aby całkowicie upewnić się co do przyczyn drżenia kierownicy mógłbyś wybrać się na trzepaki .. bo drgania spowodowane są z pewnością jakimiś luzami w układzie.

Popytaj chłopaków ze stolicy. Z pewnością znają kogoś godnego polecenia.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 18:47

nie mam kogo popytać, nawet na forum :P tylne tuleje chyba blisteina... czy jakos tak, wiem że kupowałem nei te najtańsze. nei wydaje mi sie by od tylnych tulej drżała kierownica :P (tylnych -> tylnej osi) (w przedniej osi tulej nei wymieniałem)

na trzepaki?
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez Paweu » 4 lis 2012, o 19:08

ci-nek napisał(a):(w przedniej osi tulej nei wymieniałem)


ja jeb*e...

Musiałem przeczytać 1st post jeszcze raz bo zupełnie zgłupiałem ...

Nie wymieniałeś tulei wahaczy.. Ani przednich ani tylnych. Choć 'mechanik' stwierdził że mają już dość...Kup tuleje wahaczy przednie i tylne , jedź do mechanika niech Ci wciśnie na prasie nowe tuleje w wahacze i zobacz co będzie potem. Kosz niewielki .. ja płaciłem 100 zł za wszystko.. części + robota.

A tak na przyszłość.. Z tyłu masz belkę z przodu wahacze. :ok:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 19:11

wiem ze z tyłu belka. z tyłu były wymieniane takie cylindryczne "cosie" na których chodzi cała belka (ponoć są to tuleje)

http://img15.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2717497219

po wjechaniu w dziure poprosilem faceta zeby wszystko przejżał. zadnych luzów nie było, zwrócił uwagę tylko na tylne tuleje przedniego wahacza kończa żywot, o takie

http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2695001321

w warszawie mi kolo powiedział 250 z częściami... bo to warszawka własnie...
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez Paweu » 4 lis 2012, o 19:19

ci-nek napisał(a):zwrócił uwagę tylko na tylne tuleje przedniego wahacza kończa żywot, o takie


i właśnie z tego powodu mogą pojawiać się drgania.

w warszawie mi kolo powiedział 250 z częściami... bo to warszawka własnie...


Popytaj ludzi na SB albo w dziale polecane warsztaty.. i tyle.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez ci-nek » 4 lis 2012, o 19:31

dzięki
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez gawior » 5 lis 2012, o 09:23

Ja u siebie miałem wymieniane zawieszenie z przodu. Wszystkie elementy ( Lemforder ) i amortyzatory ze sprężynami ( gwint ). Nie wymienione były tylko końcówki drążków, bo były OK.

Za jakieś pół roku zauważyłem że przy prędkości 150km/h w górę ( nie często się jeździ tak szybko ) drga mi kierownica i ogólnie są wibracje z przodu. Winę zrzuciłem na krzywe felgi ( przy przekładce opon ktoś mi powiedział że chyba są krzywe - na oko nie widoczne ), bo zawieszenie było sprawdzane i tak jeździłem ponad rok czasu.
Były jeszcze drobne stuki w zawieszeniu na dużych dziurach z niedużą prędkością i też nic nie wychodziło przy sprawdzeniach zawieszenia.

Parę dni tamu na badaniu technicznym wyszło, że drążek od str. pasażera ma luzy. Został wymieniony i drgania na kierownicy się skończyły przy większych prędkościach, oraz stukanie ustało. Wcześniej nie było widać luzów na drążku, a to on był odpowiedzialny za grania i stukanie.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości