Dziwny problem ze wspomaganiem.

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Dziwny problem ze wspomaganiem.

Postprzez kapsel2105 » 29 paź 2010, o 01:01

Witam..

Moje autko to Golf III 1.9SDi 1995r. AEY
Problem polega na tym, że gdy ruszam i auto jest jeszcze nie rozgrzane to podczas skrętu odczuwa się na kierownicy opór (jak by nie było wspomagania) lecz gdy mocniej skręcę kierownicą jest odczuwalne takie głuche stuknięcie (przykład: jakby zerwanie gwintu przy próbie zbyt mocnego dokręcenia śruby) i później wszystko jest ok.
Gdy autko się już rozgrzeje problem znika.
Niepokoi mnie to gdyż jest tak od niedawna, wcześniej tego nie było.
Autko jest po wymianie pompy wspomagania, zalana zielonym FEBI, nowy pasek.
Dodam że przy maksymalnym skręcie nie ma pisku.

Pozdrawiam.
kapsel2105
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 17:10
Lokalizacja: Gdańsk

Dziwny problem ze wspomaganiem.

 

Postprzez sweetboy90 » 29 paź 2010, o 20:40

a wez zobacz czy sie kreci pasek od wspomagania jak jest ten opor...
Avatar użytkownika
sweetboy90
Badacz tematu
 
Posty: 329
Dołączył(a): 21 maja 2009, o 19:51
Lokalizacja: Śrem Ostrowo

Postprzez SYLWEEQ79 » 29 paź 2010, o 21:47

a jak było przed wymianą płynu i paska
Avatar użytkownika
SYLWEEQ79
Members
 
Posty: 596
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 22:29
Lokalizacja: PŁOCK / OLSZTYN

Postprzez kapsel2105 » 31 paź 2010, o 23:31

Przed wymianą paska, wiadomo piszczał. Po obejrzeniu paska stwierdziłem że lepiej go wymienić. Był stary, spękany i wydarty. Problemy zaczęły się ale to dużo później po wymianie podzespołów.
Mam podejrzenia co do maglownicy... :-(
Czy ma ktoś jakieś inne pomysły?
kapsel2105
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 17:10
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Rafit » 1 lis 2010, o 00:48

Maglownica tak ma jak puszcza niestety. Skręcasz i nagle opór
Avatar użytkownika
Rafit
Badacz tematu
 
Posty: 257
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 20:33
Lokalizacja: GDA

Postprzez kapsel2105 » 1 lis 2010, o 12:11

Kolego Rafit u mnie opór jest na samym początku, gdy próbuje skręcić, później jest już dobrze.
Ale pewnie i tak to jest maglownica :-(
Czy powie mi ktoś co mogło być przyczyną uszkodzenia maglownicy?
Końcówki drążków są ok. Zalana zielonym FEBI. Nie przeciągane wspomaganie ( czyli do samego końca i jeszcze mocniej).
kapsel2105
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 17:10
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Imper » 1 lis 2010, o 12:39

zmeczenie materialu stary i tyle
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez kapsel2105 » 1 lis 2010, o 12:58

A jeśli chodzi o wymianę maglownicy, to jest to mocno skomplikowane i można samemu ją wymienić czy jest niezbędna pomoc specjalisty :?:
Oczywiście chodzi o samą wymianę, bo zbieżność to już wiadomo że u specjalisty.
kapsel2105
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 17:10
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Imper » 1 lis 2010, o 18:45

wymiana maglownicy szczerze mowiac jest dosc klopotliwa. Moze sama w sobie nie jest ciezka czynnoscia ale wymaga wiele wysilku i czasu. Nie wiem czy jest inny sposob niz wykrecenie calych sanek pod silnikiem i wycianiagniecie ich z budy. To wie wiaze z czesciowym zdemontowaniem jednostki napedowej itp
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez kapsel2105 » 1 lis 2010, o 19:19

Dzięki za wszelką pomoc.
Postaram się znaleźć jeszcze jakieś materiały odnośnie wymiany maglownicy.
Gdy by ktoś życzliwy miał jakieś pod ręką to będę wdzięczny.
kapsel2105
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 17:10
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Imper » 1 lis 2010, o 22:59

moge napisac Ci krok po kroku jak ja bym to zrobil jezeli nikt nie znajdzie lepszego sposobu daj znac na PW badz gg
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez mateo737 » 20 lis 2010, o 22:35

witam kolegów,zeby nie zaczynać nowego tematu zapytam tutaj,bo w sumie moje wspomaganie też dziwnie sie zachowuje,ponieważ raz est a raz go nie ma.i nie ma żadnej reguły kiedy jest a kiedy nie.płyn jest wszystko ok.żadnych wycieków,od czego to zależy?pompa do wymiany?pozdrawiam
mateo737
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19 lis 2010, o 19:39
Lokalizacja: Namysłów

Następna strona

- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron