KRAWĘŻNIK-po wymianie PROBLEM-HELP!

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

KRAWĘŻNIK-po wymianie PROBLEM-HELP!

Postprzez ufol1209 » 22 gru 2010, o 12:15

WITAM.
Otóż jakiś czas temu jadąc, wpadłem w poślizg i uderzyłem LEWYM kołem przy skręconych kołach na max w prawo. Dodam że mam wspomaganie.
Efekt -Cofnięte koło do drzwi(tarło przy skrętach), skręcona kierownica, przy ustawieniu kół prosto lewe było jakby delikatnie skręcone w prawo, autem prawie nie dało się jechać-prędkość 20-30km/h miotało jak poduszkowcem i musiałem mocno trzymać kierownice, kontrować bo raptownie rzucało w prawo...masakra
Dojechałem do warsztatu i wymienili:
Wahacz, sworzeń, łącznik stabilizatora, przegub, łożysko. Zrobili zbieżność...

Jednak auto "myszkuje" na nierównościach, przy przyspieszaniu ściąga w prawo a jak puszczam gaz to w lewo, kierownica podczas jazdy nie jest prosto tylko delikatnie skręcona-tak jak przy skręcie w lewo. Jest to bardzo uciążliwe i niebezpieczne, już nie wspominając o obecnych warunkach.
Pojechałem jeszcze raz z reklamacją, sprawdzili i niby luzów na wahaczu, gumach itp. nie ma.
Niby tam wszystko dobrze.
Mechanik twierdzi że ława(sanki) mogły dostać ale czy przy trafionej ławie przy dodaniu gazu uciekał by w prawo a po puszczeniu gazu w lewo?
Proszę o pomoc :-(

zdjęcie wydruku zbieżności...
Obrazek
ufol1209
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22 gru 2010, o 11:49
Lokalizacja: Wa-wa

KRAWĘŻNIK-po wymianie PROBLEM-HELP!

 

Postprzez gello1 » 22 gru 2010, o 15:58

krótko i na temat geometria nie jest zrobiona prawidłowo skoro kierownica podczas jazdy na wprost sama skręca w lewo.Wg mnie różnica w kąta pochylenia kola lewego i prawego jest duża max to chyba +- 20minut.
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez ufol1209 » 22 gru 2010, o 20:11

Tylko geometria?Myślę że wtedy ściągało by w jedną stronę a nie przy dodaniu gazu w prawo a puszczeniu w lewo.
A jeśli by dostała przy uderzeniu końcówka drążka to mogą być takie objawy?
:?:
ufol1209
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 22 gru 2010, o 11:49
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez DJ_DARCO » 21 lut 2011, o 03:44

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy dla lewego koła i prawego ma za dużą różnicę dlatego ściąga
a kierownica jest krzywo bo masz przestawioną belkę z tyłu. sprawdź jeszcze tylne silent blocki w wahaczach jak będą naderwane to cuda się robią.. Ale przede wszystkim przyglądnij się tylnej belce

[ Dodano: 2011-02-21, 02:46 ]
kąt pochylenia sworznia zwrotnicy też powinien być taki sam!!! kto ci tą geometrie robił piekarz?
Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców moj-golf/mk3-cl-by-dj-darco-t21179.html
Avatar użytkownika
DJ_DARCO
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 18:04
Lokalizacja: Wadowice


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron