krzywa kierownica do jazdy na wprost

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

krzywa kierownica do jazdy na wprost

Postprzez omegus » 10 sie 2010, o 14:18

Witam!

Pomijając fakt że ściąga mi samochód na lewo i nie mam zielonego pojęcia dlaczego to mam gorszy problem - kierownica w położeniu prostym skręca w prawo, tak jakby luz na niej był przesunięty w lewo.
Zupełnie nie znam się na temacie - wyczuwam na kierownicy ten zakres w którym koła się nie skręcają i leży on od kilku stopni na lewo i kończy na centralnym położeniu kierownicy.

Ktoś wie co należy wyregulować, co bym mógł z jakimś typem zacząć objeżdżać mechaników?
Avatar użytkownika
omegus
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1 wrz 2009, o 12:41
Lokalizacja: Leszno/Poznań

krzywa kierownica do jazdy na wprost

 

Postprzez Konello » 10 sie 2010, o 14:38

Końcówki drążka kierowniczego do wymiany + ustawienie zbieżności kolego :) ;-)
Konello
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 21:15
Lokalizacja: Polkowice

Postprzez omegus » 11 sie 2010, o 09:07

Dzięki :)
Widzę, że nie wygląda to strasznie cenowo, np Febi. Zastanawia mnie tylko różnicy w cenie np między Febi a Lemforderem. Ufać że jeśli piszą że do wszystkich modeli to będzie pasować do GTI czy do GTI jakieś inne? Pytam bo już parę razy się naciąłem że coś mi nie pasowało.

A ta geometria to z racji ściągania czy z racji tego że po wymianie trzeba zrobić? Jakieś dwa miesiące temu miałem geometrię po wymianie opon na letnie i żadnej różnicy nie było, wciąż ściąga tak samo.
Avatar użytkownika
omegus
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1 wrz 2009, o 12:41
Lokalizacja: Leszno/Poznań

Postprzez killah » 11 sie 2010, o 17:07

omegus napisał(a):Dzięki :)
Widzę, że nie wygląda to strasznie cenowo, np Febi. Zastanawia mnie tylko różnicy w cenie np między Febi a Lemforderem. Ufać że jeśli piszą że do wszystkich modeli to będzie pasować do GTI czy do GTI jakieś inne? Pytam bo już parę razy się naciąłem że coś mi nie pasowało.

A ta geometria to z racji ściągania czy z racji tego że po wymianie trzeba zrobić? Jakieś dwa miesiące temu miałem geometrię po wymianie opon na letnie i żadnej różnicy nie było, wciąż ściąga tak samo.


nie ustawisz geometrii na krzywych drążkach
killah
 

Postprzez K@mil » 11 sie 2010, o 17:14

Przed zrobienie zbieznosci wymień drazki. Drazki febi nie sa drogie i wymiana tez nie jest droga a i tak i tak musisz zrobic pozniej zbieżnosc a ona nie jest tania (u mnie 50zl)

No chyba ze chcesz juz tak na dobrze wiedziec co sie tam dzieje to jedz na stacje diagnostyczna zaplac te 10zl (czasem za darmo) i wjedz na rolki i pan diagnosta powie Ci co masz do wymiany :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez omegus » 12 sie 2010, o 13:28

Dobra to już wszystko wiem :) Ogromne dzięki!

Tylko powiedzcie mi jeszcze ostatecznie - wymienić same końcówki czy całe drążki?
Avatar użytkownika
omegus
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1 wrz 2009, o 12:41
Lokalizacja: Leszno/Poznań

Postprzez Konello » 12 sie 2010, o 14:43

końcówki drążka i wszystko będzie ok. No chyba że masz krzywe drążki xD
Konello
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 21:15
Lokalizacja: Polkowice

Postprzez omegus » 12 sie 2010, o 14:50

A krzywy drążek mogę mieć np od dziury albo uderzenia w krawężnik, tak? To na pewno mam i krzywe drążki :)

Ostatnie przed zamknięciem tematu, to mam możliwość kupić za 200zl dwa drążki z końcówkami febi 08051 i 08052, albo tańsze odpowiedniki OCAP lub DELPHI za 120zł. Jeśli chodzi o same końcówki to różnica proporcjonalna. Opłaca się dołożyć i wziąć FEBI? Słyszałem o Delphi różne opinie ;) ale o OCAP nic.
Avatar użytkownika
omegus
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1 wrz 2009, o 12:41
Lokalizacja: Leszno/Poznań

Postprzez Konello » 12 sie 2010, o 15:42

Lepiej zapłacić więcej, mieć więcej satysfakcji i przyjemności z jazdy. No i wytrzymałość Febi o wiele większa niż Delphi. PozdraVWiam :-D
Konello
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 lip 2010, o 21:15
Lokalizacja: Polkowice

Postprzez omegus » 24 sie 2010, o 09:52

Panowie, końcówki drążków wymienione na Febi, troche regulacji "na pałę" + solidna geometria aż do skutku i kierownica prościutko :) Nie wspominając już że przestało go ściągać i wreszcie podąża po puszczeniu kierownicy tam gdzie chce ;]

Dzięki wielkie za fachową pomoc!
Avatar użytkownika
omegus
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1 wrz 2009, o 12:41
Lokalizacja: Leszno/Poznań


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości