krzywa kierownica do jazdy na wprost

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Postprzez killah » 7 lis 2010, o 13:01

rozumiem geometria i te sprawy ale koledzy...

kiera jest pionowo do jazdy na wprost (prawie)


rozumiem zbieżność ale auta bardzo nie ściąga.
czy takie coś też diagnosta może poprawić? ja się obawiam że coś w środku auta popsuli
killah
 

 

Postprzez czaro » 7 lis 2010, o 13:54

killah, nie dowiesz się jak nie pojedziesz do nich. Diagnosta Ci powie Ci da radę to ogarnąć a jak nie to niech mechaniory Ci poprawiają. A wtedy będziesz pewien że diagnostykę masz w porządku i mechanik ma doprowadzić Ci auto- kierownicę do stanu z przed swapa.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez blabson » 9 lis 2010, o 20:20

złe położenie kiety nawprost i jej regulacja nic nieda,regulacje są na drążkach kierowniczych jest jedna nakrętka kontrująca którą należy popuścić i kręcić końcówką drążka z jednej i z drugiej mańki,najlepiej ustawić kiere na wprost zobaczyć jak skierowane są koła i kręcąc końcówką drążka do ustawienia kół na wprost do tej operacji przydał by sie kanał taka operacja 50/50 najlepiej podjechać i ustawią zbierzność laserowo i mieć spokój :-D
blabson
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez killah » 9 lis 2010, o 21:46

słuchajcie

jest jeszcze istotny szczegół który potwierdza moją teorię że może być przestawiona kolumna czy jak to się nazywa.

Jak skręcam i włączam kierunek to przy skręcie w lewo kierunek szybko odskakuje przy powrocie do jazdy na wprost.

jak skręcam w prawo to potem muszę kierę nie tylko wyprostować co jeszcze lekko skręcić nią w lewo żeby kierunkowskaz sam odskoczył.
killah
 

Postprzez pablomed » 10 lis 2010, o 20:43

killah, nie wiem czy to wszystko co się stało z autem napisałeś w tym temacie bo piszesz tylko o tej kostce. Niemniej dobry mechanik ustawiający geometrię zrobi ci to jak należy, chodzi o to że ma najpierw odpowiednio nakręcić drążki na maglownicę - tak żeby jednakowo wystawały po obu stronach maglownicy, następnie jeśli trzeba zdjąć kierownicę i ustawić ją w poziomie jak ma być, i na koniec ustawić resztę czyli zbieżność końcówkami (lub jedną końcówką jeśli z prawej masz nierozbieralny oryginał) oraz kąty. Jeśli to zrobi fachowiec i auto nie jest 4-śladowe oraz ma sprawne wszystkie elementy metalowo gumowe w zawieszeniu to na tym koniec twoich problemów. Koło mnie koszt 4 dychy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kamilus_1990 » 29 mar 2011, o 17:12

Ja też tak miałem kierownicę skręconą w prawo ale ustawiłem dziś sobie zbierzność i zrobiłem geometrię zawieszenia i jest wszystko ok. A kolega któy pisał żeby ustawiać drążki pod kierownicę niech sobie popuka do głowy ;) Po prawidłowej pracy wszystko powinno być ok, mnie zeszło godzinę.Nie ma innej możliwości regulacji, na przekładni kierowniczej jedynie można sobie skasować luz (nie wiem czy golf tak ma ) ale nie ma innej możliwośći regulacji jak na końcówkach drązków, jak kąty leżą to zbieżność nic nie da.
Życie jest za krótkie żeby jeździć litrowym Polo...
kamilus_1990
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 23:33
Lokalizacja: Potok

Postprzez greg_117 » 29 mar 2011, o 20:01

Hejka ;) dołącze się do tematu.

Po wymianie końcówek drążka, tujeki wachaczy, sworznia wahacza i maglownicy (bez wspomagania) czuje pod nogami i słyszę jak opony mocną drą na drodzę i podczas skrętów. Musze jechać na zbieżnośc i na ustawienie kątów ? Mój golf to 1.4 ABD 91 rok ;p

I kierka mocno się przeunęła i nie patrzy na wprost ;/
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez michaal » 29 mar 2011, o 20:39

Po wymianie drążków i robieniem czegokolwiek z przednim zawieszenie podstawą jest sprawdzenie zbieżności.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez kamilus_1990 » 29 mar 2011, o 21:51

michaal napisał(a):Po wymianie drążków i robieniem czegokolwiek z przednim zawieszenie podstawą jest sprawdzenie zbieżności.


Wraz z geometrią bo jak pisałem jedno bez drugiego nie da żądanego efektu...
Życie jest za krótkie żeby jeździć litrowym Polo...
kamilus_1990
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 23:33
Lokalizacja: Potok

Postprzez pawel1990 » 30 mar 2011, o 00:02

To i ja się wypowiem, kiedyś kolega przywalił tylnym kołem w krawężnik i belka się skrzywiła. I kiera też się przestawiła troszke
-----------------------------------------------------------
Byłe MK3 1.8 GT --> moj-golf/moje-gt-t21191.html

Byłe MK3 VR6 --> moj-golf/zwykle-mk3-vr6-by-pawel1990-t34070.html

Byłe MK3 GTI --> moj-golf/zielone-gti-t54087.html

Obecny B5 kombi --> inne-samochody-z-rodziny-vag/b5-variant-by-pawel1990-t64298.html
Avatar użytkownika
pawel1990
Members
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 08:41
Lokalizacja: Sędziszów

Postprzez killah » 30 mar 2011, o 19:52

hehe widzę że mój temat żywy.

wymienione dziś końcówki drążków. jutro jadę zbieżność robić. mam nadzieję że koniec problemów z tym.
killah
 

Postprzez greg_117 » 30 mar 2011, o 20:50

Właśnie co do zbieżności to ja dzisiaj byłem po wymianach: maglownicy, końcówek drążka,sworznia wahacza i tulei.. i po pierwszym wjechaniu na stacji diagnostycznej pokazalo 18.6 na monitorze jeśli chodzi o zbieżnośc ;/ (kolor czerwony czyli strasznie źle)

Po 15 minutach walki ze zbieżnością mechanik ustawil 2.5 i mowił,ze już może byc ;/

Nie kumam tych liczb więc może ktoś się wypowiedzi mądrzejszy ode mnie :):P
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

cron