krzywa kierownica do jazdy na wprost

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

krzywa kierownica do jazdy na wprost

Postprzez killah » 6 lis 2010, o 16:16

elo

myślałem że problem leży tylko w złym ustawieniu kierownicy. Mam kierownicę skręconą w prawo do jazdy na wprost. Myślałem że wystarczy tylko ją zdjąć i przesunąć w lewo na ząbkach. Ale ku mojemu zaskoczeniu dużo nie dało się przestawić przez blokującą taśmę od poduszki. Problem więc leży w środku.

Co to może być? źle ustawiona maglownica czy co?
killah
 

krzywa kierownica do jazdy na wprost

 

Postprzez Golfik1986 » 6 lis 2010, o 16:30

sluchaj mam tak samo jak go kupilem byla na wprost zmienialem tulejki ustawienie zbieznosci i mam ja lekko na prawo mi sie wydaje ze diagnosta nie wlozyl tych lopatek do blokowania kiery przy ustawianiu zbieznosci i dlatego poszla troche na prawo u mnie. a z tego co mi wiadomo jak przestawisz na zabkach bedzie ci krecila mocniej w ktoras strone dlatego ja mam to w dupie niech se jest jak jest
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez killah » 6 lis 2010, o 16:35

Golfik1986 napisał(a):sluchaj mam tak samo jak go kupilem byla na wprost zmienialem tulejki ustawienie zbieznosci i mam ja lekko na prawo mi sie wydaje ze diagnosta nie wlozyl tych lopatek do blokowania kiery przy ustawianiu zbieznosci i dlatego poszla troche na prawo u mnie. a z tego co mi wiadomo jak przestawisz na zabkach bedzie ci krecila mocniej w ktoras strone dlatego ja mam to w dupie niech se jest jak jest


no dobra lekko ja mam tak że klakson jest prawie pionowo ten z lewej strony
killah
 

Postprzez Snejk18 » 6 lis 2010, o 16:55

Ustaw geometrię i zbieżność. Mi pomogło.
A i sprawdź, czy samochód nie zostawia Ci przypadkiem 4 śladów jak jedziesz prosto...
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez czaro » 6 lis 2010, o 17:57

Dokładnie tak jak pisze Snejk18. Ja miałem tak jak Ty po założeniu gwintu. Po ustawieniu geometrii wracałem jeszcze dwa razy do diagnosty i poprawił że teraz mam ok. Jedź i Ty i niech Ci poprawi.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 6 lis 2010, o 20:36

Snejk18 napisał(a):Ustaw geometrię i zbieżność. Mi pomogło.
A i sprawdź, czy samochód nie zostawia Ci przypadkiem 4 śladów jak jedziesz prosto...


niby czemu miałby tak robić ?

no chyba że czegoś nie wiem i podczas zmiany silnika dostał strzała i go pomalować zdążyli...

odebrałem auto z tak założoną kierownicą. myślałem że to po prostu źle wsadzona kiera ale to nie to. Auto ściaga na lewo tak jak ściągało przed swapem. Na zbieżność pojadę ale co dalej ? ja tej kierownicy nie zdejmę i nie wsadzę prosto tak czy siak bo taśma blokuje.

czy trzeba będzie kolumnę rozbierać albo coś?
killah
 

Postprzez czaro » 6 lis 2010, o 20:58

killah, nic nie musisz rozbierać i kiery też nie ruszaj.
Mnie na geometrii kręcił jakieś śruby które przestawiał przy ustawianiu kątów i zbieżności i kierownica sama wróciła na swoje miejsce.
A miałeś tak od razu po odebraniu auta od mechanika czy dopiero jak go podniosłeś na zawieszeniu?
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 6 lis 2010, o 21:00

czaro napisał(a):killah, nic nie musisz rozbierać i kiery też nie ruszaj.
Mnie na geometrii kręcił jakieś śruby które przestawiał przy ustawianiu kątów i zbieżności i kierownica sama wróciła na swoje miejsce.
A miałeś tak od razu po odebraniu auta od mechanika czy dopiero jak go podniosłeś na zawieszeniu?


odebranie auta.

coś widocznie namieszali partacze :(
killah
 

Postprzez czaro » 6 lis 2010, o 21:04

Z tego co wiem to nie powinno Ci się nic z tych rzeczy zrobić jeśli nie ruszali zawieszenia czy kierownicy. Chyba że bawili się Twoim gwintem. Tak jak Ci mówię jedź do diagnosty i bez problemu Ci ustawi.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 6 lis 2010, o 21:17

czaro napisał(a):Z tego co wiem to nie powinno Ci się nic z tych rzeczy zrobić jeśli nie ruszali zawieszenia czy kierownicy. Chyba że bawili się Twoim gwintem. Tak jak Ci mówię jedź do diagnosty i bez problemu Ci ustawi.


kiera była ruszana bo kostka stacyjki wymieniona i chyba jeszcze wieniec od immo się tam zakłada.
killah
 

Postprzez czaro » 6 lis 2010, o 21:30

killah, zasadniczo i tak pewnie masz zamiar się wybrać do diagnosty po podnoszeniu auta to niech od razu Ci poprawi kierownice.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Adam.M » 7 lis 2010, o 10:32

Ostatnio obserwowalem ustawianie zbieznosci i geometrii, w pewnym momencie gosc ktory siedzial pod autem kazal drugiemu ustawic kierownice na wprost i puscic ją zeby sama została w takiej pozycji, potem cos tam regulowal, jak juz bylo gotowe to jeszcze popcheneli auto metr do przodu i jeszcze raz to samo. Musze powiedziec ze popisowa robota i nigdy nie mialem tak dobrze ustawionej geometrii, jak puszcze kerownice na wyremontowanej drodze bez kolein to leci prosto aż milo.. Takze w tym bym szukal rozwiazania.
Adam.M
 

Następna strona

- - - wina czerwone



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron