Maglownica.

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Maglownica.

Postprzez orbit1995 » 14 paź 2013, o 14:39

Witam wszystkich. Dzisiaj kupiłem używaną maglownicę na szrocie, niby nie ma żadnych wycieków i luzów. Jutro przymierzam się do jej wymiany, I teraz moje pytanie. Jakich kluczy narzędzi będę do tego potrzebował ? Na co uważać przy demontażu starego magla, a na co przy montażu.? Jaka jest prawidłowa kolejność demontażu ? ( spuścić płyn, spuścić sanki, rozpiąć krzyżak( dokładnie nie wiem o co chodzi i gdzie mam to zrobić - najlepiej jakieś fotki.) odkręcić przewody ciśnieniowe, drążki , odkręcić magiel od sanek i wyjąć) coś jeszcze? co pominąłem ?

Jest jeszcze jedna rzecz. kupiłem maglownice od seata cordoby 98r bo niestety wszystkie 5 sztuk jakie mieli na szrocie od golf 3 wszystkie lały. Wizualnie magle wyglądają tak samo, ale czy to się sprawdzi ? Jeśli nie magiel mogę oddać. Ale trudniej będzie znaleźć od golfa.
Najlepiej jak ktoś ma jakiś link do foto porady wymiany maglownicy, byłbym bardzo wdzięczny. Proszę o jakieś sugestie porady. I podpowiedzi jakich narzędzi i kluczy potrzebuje, bo nie chce gdy już wejdę do kanału wychodzić z niego i szukać kluczy, chce sobie wszystko przygotować przed rozpoczęciem pracy. Pozdrawiam
orbit1995
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 18:47
Lokalizacja: VVGOLF.PL

Maglownica.

 

Postprzez Lucek777 » 15 paź 2013, o 01:11

W brew pozorom nie jest to takie proste . Po pierwsze klucze z reguły zawsze trzeba mieć pod ręką gdyż możesz mieć wkręcone z innym łbem na pewno 13 ,17 , 19 młotek , ściągacz do końcówek ukł.kier. itd. można wymieniać i wymieniać płaskie oczkowe nasadowe .Następna sprawa musisz zachować proporcje długości drążków trzeba pomierzyć co by chociaż wstępnie ustawić zbieżność , jak już rozbierasz to można od razu wymienić końcówki układu kierowniczego ( gałka) i płyn wspomagania.

tu masz podobny temat
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez orbit1995 » 16 paź 2013, o 20:48

Lucek, dzięki za odp, ale stwierdziłem że nie dam rady tego zrobić sam, i oddałem auto do jakiegoś mechanika ze wsi, który solidnie spaprał robote. Po wymianie magla ustawił zle krzyżak i teraz mam kierownice w poł obrocie i jade na wprost, a szczerze mówiąc mnie to dobija. Nie chce już do niego iść bo dalej coś zrobi nie tak, co tzreba z tym zrobić? odkręcić krzyżak i ustawić dobrze kierownice i zakręcić? tak? czy jest ponowna konieczność wyciągania maglownicy ?

Czy wystarczy ustawić auto na wprost, zdjąć poduszke odkręcić kiere ustawić na wprost i dokręcić zalożyć podłuszke ? czy takie coś nie zda egzaminu ?

[ Komentarz dodany przez: killah: 2013-10-17, 06:56 ]
słowa
Ostatnio edytowano 17 paź 2013, o 07:56 przez orbit1995, łącznie edytowano 1 raz
orbit1995
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 18:47
Lokalizacja: VVGOLF.PL

Postprzez Lucek777 » 16 paź 2013, o 21:31

Nie nie musisz wyjmować maglownicy , w drugim poście masz schemat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1848204

Jak chcesz zrobić zabieg przez obrócenie kiery to rób to na odłączonym akumulatorze bo poduszka może psikusa zrobić ;)
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez orbit1995 » 17 paź 2013, o 07:14

Dzięki, wykonałem obrót kierownicy ;) zajęło mi to 15 min, ale nie wiem jak będzie w praktyce ;)

Byłem dzisiaj na zbieżności ustawili mi kiere jest dobrze, teraz kolejny problem Po wymianie magla zaczął mi strasznie dziwnie chodzić lewarek zmiany biegów, co mnie bardzo zastanawia, bo co ma piernik do wiatraka? Biegi dziwnie wchodzą, i są straszne luzy na lewarku ;/ jakieś pomysły? Wiem, że do magla jest przymocowana prowadnica zmiany biegów? może tam jakaś tulejka mu spadła czy jakaś prowadnica ? Nie pokoi mnie to ;(
orbit1995
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 18:47
Lokalizacja: VVGOLF.PL

Postprzez Lucek777 » 19 paź 2013, o 01:06

Musisz się pod niego położyć i obejrzeć tak ci nic nikt nie pomoże , poproś kogoś o pomoc niech porusza lewarkiem zmiany biegów a ty pod samochód i zwróć uwagę gdzie jest ten luz . może nie dokręcił podpory (prowadnicy) drążka .
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

stuk puk

Postprzez tomasz291 » 10 sty 2014, o 08:24

Witam mam problem ze stukami z lewej strony (od kierowcy) na siłowniku co wychodzi z maglownicy luz ma około 5min. czy da się go skasować czy szukać innej już proszę o porady dodam że końcówka drążka i reszta jest OK
Avatar użytkownika
tomasz291
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 sie 2008, o 14:09
Lokalizacja: czechowice-dziedzice

Postprzez pablomed » 11 sty 2014, o 12:40

Po jednej stronie to będzie tylko drażek do wymiany (przegub drążka który jest w gymie osłaniającej się wybił, o ile dobrze oceniasz i nie jest to luz na listwie maglownicy bo wtedy luz byłby symetryczny. Po wyminia zbieżność do ustawienia, drążek kupujesz pod typ maglownicy i mówisz czy ze wspomaganiem czy bez, musisz wiedzieć który z dwóch typów maglownicy masz opisy na forum.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez tomasz291 » 11 sty 2014, o 20:08

pablomed napisał(a):Po jednej stronie to będzie tylko drażek do wymiany (przegub drążka który jest w gymie osłaniającej się wybił, o ile dobrze oceniasz i nie jest to luz na listwie maglownicy bo wtedy luz byłby symetryczny. Po wyminia zbieżność do ustawienia, drążek kupujesz pod typ maglownicy i mówisz czy ze wspomaganiem czy bez, musisz wiedzieć który z dwóch typów maglownicy masz opisy na forum.



Jak się domyślam wykręca się to w miarę dobrze? Czy są jakieś problemy oprócz zbieżności?
Avatar użytkownika
tomasz291
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 sie 2008, o 14:09
Lokalizacja: czechowice-dziedzice


- - - https://www.extraskummieszkan.pl/slask/skup-mieszkan-bielsko-biala.php



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 21 gości