Mocne uderzenie w krawężnik

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Mocne uderzenie w krawężnik

Postprzez adamwnl » 2 gru 2008, o 19:57

Witam

mialem dziś malą kolizję mianowicie nie wyrobiłem na rondzie... tzn. wpadłem w poślizg i uderzyłem prawym przednim kolem w krawężnik - przejechałem przez niego... nie zatrzymując sie opanowałem samochód i podjechalem na parking.
Po wstępnych oględzinach zauważyłem lekko zgnieconą felge po przyjrzeniu sie blizej zauwazylem ze to kolo PP jest nieco blirzej... dzrwi nie wiem jak dokońca to fahowo wytłumaczyć.

Co ewentualnie mogło ulec zniszczeniu prócz felgi
Ostatnio edytowano 2 gru 2008, o 21:49 przez adamwnl, łącznie edytowano 1 raz
adamwnl
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 19:47
Lokalizacja: purmerend NL

Mocne uderzenie w krawężnik

 

Postprzez jatromb » 2 gru 2008, o 20:40

skrzywiony wahacz, amortyzator, lozysko piasty do wymiany, nie wadomo co z drazkami kierowniczymy, felga do prostowania.. ale to tylko w najgoszym wypadku ;PP
jatromb
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 20 gru 2007, o 15:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez marko1967 » 2 gru 2008, o 20:40

adamwnl, może wachacz dostał i jest skrzywiony
Ostatnio edytowano 2 gru 2008, o 21:50 przez marko1967, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez opolanin » 2 gru 2008, o 21:51

adamwnl, nikt w tym temacie Ci nie pomoże, musisz jechać sprawdzić co się stało, my jedynie możemy przypuszczać i nic więcej
opolanin
 

Postprzez kuracjusz » 3 gru 2008, o 01:22

felga do wymiany, za 40-50zl znajdziesz prosta uzywke, a co do reszty to ciezko powiedziec, moze na wymianie samego wahacza sie skonczy, oby...
kuracjusz
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 20:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez adamwnl » 3 gru 2008, o 13:33

Witam dziś zrobiłem bliższe oględziny wymieniłem zimówki na normalne alusy.
Przyjzałem sie dokładnie wahaczom i innym elementom widać ze wahacz jest lekko zgnieciony, po wymianie kół auto zachowuje sie normalnie nic nie sciąga, prowadzi sie OK,
Dziś pogadam z kumplem który zna sie na tym szicie.

różnica wynosi 1cm względem dobrego kola.
dzieki za odpowiedzi
jesli macie jakies sugestie co jeszcze z kontrolowac to prosze o rady

jako ze mieszkam w nl usługi naprawcze są bardzo drogie a ja jako osoba chwilowo bezrobotna... sami wiecie
adamwnl
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 19:47
Lokalizacja: purmerend NL

Postprzez Mazz » 3 gru 2008, o 18:57

Niby nic ten cm ale jednak! może ścinać ci oponę więc raczej bym się tym zają jak najszybciej .
Avatar użytkownika
Mazz
VIP
 
Posty: 398
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 20:36
Lokalizacja: Medyka

Postprzez adamwnl » 5 gru 2008, o 15:56

Witam
dzieki za odpowiedzi.

Problem rozwiązany...
mozno uszkodzony był wahacz mcpherson naszczescie cały ok, mozowania pod silnikiem są ok.
po wymianie wszystko wróciło do normy.. w prawdzie kosztowalo mnie to 130 euro..ale cóż
adamwnl
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 19:47
Lokalizacja: purmerend NL

Postprzez alxxx » 16 lut 2009, o 18:18

witam, miałem podobną historię jak kolega, uderzyłem w krawężnik.. przy małej prędkości.. felga lekko wgnieciona... już zmieniona na nową, opona wyważona ale podczas wkręcania auta na obroty i na niskich obrotach czuć przez chwile słabe bicie kierownicy.

Po ściągnięciu koła nie widać żadnych uszkodzeń. Proszę o jakieś podpowiedzi.
alxxx
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 18:09
Lokalizacja: z daleka

Postprzez mani51 » 16 lut 2009, o 19:40

alxxx napisał(a):podczas wkręcania auta na obroty i na niskich obrotach czuć przez chwile słabe bicie kierownicy.


koło może wyważone ale chyba krzywe ewentualnie jest buła na oponie...spróbuj przełożyć koła z tyłu do przodu
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez alxxx » 16 lut 2009, o 20:07

fela jest nowa wiec jest prosta - wchodzi w gre buła na oponie ale opone przyjrzałem chyba z kazdej strony i nic nie widac, kola przełożyłem i przy większej predkosci czuc wibracje co tłumaczyła by buła... ale lekkie bicie w kierowajce pozostało :-/

Napomne jeszcze o jednym.. golfik był po wymianie łożysk i wiadomo... zbieżności są jakie są po takiej czynnosci, auto od poczatku znosiło na lewą strone ale teraz jakby bardziej.

Nie jestem mechanikiem, ale wnosi ten fakt coś do tematu? :huh:
alxxx
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 18:09
Lokalizacja: z daleka


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości