Pada pompa wspomagania? [filmik]

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Pada pompa wspomagania? [filmik]

Postprzez vneb » 23 cze 2014, o 08:56

Filmik:
Wspomaganie, pompa wspomagania

Czy to hamowanie koła pasowego oznacza koniecznosc wymiany/regeneracji pompy
wspomagania? Płyn nie wycieka, efekt nagrany przy maksymalnie skreconych kołach, lecz czasem kierownica się zacina - kręci się skokowo lub w ogóle nie chce się kręcić - na postoju, przy próbie skrętu kół, a czasem nawet w czasie jazdy, przy powolnych manerwach na parkingu.

Z góry dzięki za podpowiedź
Avatar użytkownika
vneb
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3 sty 2012, o 20:07
Lokalizacja: RLS
Rocznik: 1995
Silnik: ABF
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Pada pompa wspomagania? [filmik]

 

Postprzez pietrasiak2 » 24 cze 2014, o 06:53

Przede wszystkim zdejmij pasek z pompy i sprawdź jak obraca się czy nie ma jakiś oporów i sprawdź jego naciąg
Nie widzę dokładnie ale jak domniemam to ten pasek napędza jeszcze altka?
Jak pamiętam to pompa powinna być napędzana bezpośrednio i tyko sama z wału i krótkim paskiem (może się mylę ) i pompa wspomagania ma swój niezależny napinacz.
Zrób może jeszcze jakieś foto układu pasków w Twoim autku bo moim zdaniem coś tu jest nie tak :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez vneb » 25 lip 2014, o 14:48

Wszystko jest "tak" jak ma być. Nic nie było rzeźbione.

Pompe zdemontowałem, częściowo rozebrałem i mam kolejne pytanie: jaki simering kupić? Pompa to ZF 769 1*955 117 (*zdrapany kawałek naklejki więc nr nieczytelny).
Do tego jeszcze jedno pytanie: jak zdemontować bieżnie dolną? Próbowałem uderzać (miedzianym wybijakiem) od strony łożyska w celu wybicia, ale ani drgnie (simeringu jeszcze nie wyjąłem, bo nie wiem jaki kupić nowy w razie zniszczenia przy wyciąganiu, a nie chce wyjść "po dobroci", wiec nie wiem czy tej biezni nie trzyma tam jakis pierscien).

Bieżnia dolna: http://1drv.ms/1qDVxTV
Simering pod łożyskiem: http://1drv.ms/1qDVG9F
Avatar użytkownika
vneb
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3 sty 2012, o 20:07
Lokalizacja: RLS
Rocznik: 1995
Silnik: ABF
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 7 sie 2014, o 20:09

porada w faq na http://forum.vwgolf.pl/ jeśli do czasu zniszczenia łożyska pompa działała ok to możesz sobie bieżnie darować nie rozbieraj, ale w poradzie masz opisane jak rozebrać, nie tłucz młotkiem
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez vneb » 8 sie 2014, o 10:41

Dzięki za odp. Doszedłem do tego drogą dedukcji. Pompa złożona, a powodem problemów prawdopodobnie maglownica, która obecnie jest w regeneracji. Dzisiaj mam odebrać, jutro załóżę i zobaczę jak "chodzi".

[ Dodano: 2014-08-20, 21:19 ]
Magiel zregenerowany i założony. I po problemie. Przynajmniej jednym.
Pojawił się nowy: po złożeniu magla i pompy, przy maksymalnym skręcie kiery słychać dziwne strzelanie-terkotanie z pompy.
Avatar użytkownika
vneb
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3 sty 2012, o 20:07
Lokalizacja: RLS
Rocznik: 1995
Silnik: ABF
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 26 wrz 2014, o 09:16

Więc o ile siła wspomagania jest prawidłowa wrócisz do tematu łożysk
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości