padnieta pompa wspomagania

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

padnieta pompa wspomagania

Postprzez winiarsko » 24 gru 2012, o 15:08

Czesc, jechalem na swieta. Stanalem po drodze w sklepie wrocilem odpalilem samochod i nagle cos glosno.zaczelo strzelac. Otwarlem maske i okazalo sie ze to okolice ponpy wspomagania. Lecz stukanie ustalo. Wycofalem z miejsca parkingowego chruplo raz i skonczylo sie wspomaganie:/ zjechalem na bok, maska do gory a tam silnik zachlapany olejem ze wspomagania i pod pompa pelno oleju. Dam rade wroic normalnie do.domu? I czy w gre wchodzi tylko wymiana pompy czy co trzeba zrobic? Jaki kupoc plyn? I czy pompa musi byc odpowiednia do silnika czy moze byc z np 1.8. Wesolych swiat, bo moje juz raczej.nie beda...
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

padnieta pompa wspomagania

 

Postprzez Lucek777 » 25 gru 2012, o 04:06

Wrócisz jak ci nie haczy i normalnie się obraca . A od 1.8 powinna podejść , płyn tak potrzebujesz jaki opinie są różne dużo ludzi leje tani czerwony np ATF II , lub innej nazwy . Oryginał to zielony nazwy ci nie podam lałem niemiecki , w sklepie powinien mieć katalog i coś ci dobrać . Ja osobiście mam czerwony .
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 25 gru 2012, o 11:13

Przede wszystkim zdejmij pasek ze wspomagania i sprawdź czy ukręcisz kierą , tylko staraj się kręcić w trakcie jazdy nie na postoju :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Lucek777 » 25 gru 2012, o 16:40

Myślę ze ukręci ja miałem Gti kupiłem z uwaloną pompą , jeździłem z 3dni ale po oględzinach okazało się że nieszczelny wąż naprawiłem zalałem płynem i normalnie działała.
Ale jazda bez wspomy do przyjemności nie należy .
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez winiarsko » 26 gru 2012, o 17:30

nic nie robiłem, bo nie było jak, ale wrociłem w miare spokojnie, na postoju nie ma szans żeby krecic :D a droga prawie cały czas autostrada, wiec nie było zle, jestem zmuszony kupic uzywana, dlatego pytam jakby gzdies nie mieli do 2.0 to czy z innego silnika podejdzie. i już wiem co mi tak huczało podczas jazdy ;p teraz o wiele ciszej z komory silnika;p a da rade to robic samemu w jeden dzień na kanale? bo w piątek znowu szykuje mi się wyjazd na sylwestra i chciałbym to mieć gotowe, a nie chce pozyczzc od nikogo samochodu...
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Lucek777 » 26 gru 2012, o 17:45

Da radę w godzinę jak pamiętam 4 lub 5 śrub i dwa węże. Tu masz dokładnie opisane http://www.golf3.pl/topics44/pompa-wspo ... t43947.htm
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez winiarsko » 26 gru 2012, o 21:48

włąsnie byłem na kanale pogladac, i posypało się łożysko chyba, tam gdzie "wchodzi" te kołko od paska... i jeszcze zauważyłem, ze mam pęknietę mocowanie rozrusznika;/ to przy łapie i wisi mi silnik;/ jak myślicie wymiana całego rozrusznika czy da się to jakos naprawić? aha, i czy rozrusznik i pompa musza być koniecznie pod silnik 2.0 czy może być 1.4/1.6 itp.? bo obawiam się ze u mnie w miescie nie znajde do 2.0... i trzeba odpinmac akumulator podczas wymiany?
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez pablomed » 27 gru 2012, o 00:07

nie musi być od 2,0 ani rozrusznik ani pompa, co do pompy to sa dwa rodzaje z rożnymi kształtami wyjść na węże i tym się kieruj kupując drugą. A rozrusznik z dowolnego 1.8 podejdzie. AKu lepiej odpiąć ale jak zachowasz ostrożność to się obejdzie. Co do płynu - chyba najbezpieczniej lać tani mineralny zielony Febi ale to nie jest ścisła zasada.
Gdyby w starej pompie padło tylko łożysko i simering - można dość łatwo te części zmienić opisy są.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez winiarsko » 27 gru 2012, o 16:55

kupiłem, już nowa ale stara i tak zregeneruje;) a ile płynu potrzebuje, żeby zalac na nowo ukłąd?
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Lucek777 » 28 gru 2012, o 02:39

winiarsko napisał(a):kupiłem, już nowa ale stara i tak zregeneruje;) a ile płynu potrzebuje, żeby zalac na nowo ukłąd?


Nie chce się szukać ? :) http://www.golf3.pl/topics44/ile-plynu- ... vt5789.htm
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Filip » 28 gru 2012, o 10:51

Podłącze się do tematu nie dawno zmieniałem pompę wspomagania ii nie dawno zauważyłem ze cieknie z metalowego przewodu myślałem że dokręcę będzie ok ale nie jest;/ płynu lekko ubywa pompa ok .
Filip
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 16:28
Lokalizacja: TSK

Postprzez pietrasiak2 » 28 gru 2012, o 11:27

Filip napisał(a):Podłącze się do tematu nie dawno zmieniałem pompę wspomagania ii nie dawno zauważyłem ze cieknie z metalowego przewodu myślałem że dokręcę będzie ok ale nie jest;/ płynu lekko ubywa pompa ok .

Masz tam 2 miedziane podkładki więc lub je wymień albo zahartuj(wyglinkuj)od nowa i dokręć powinno być ok :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości