Piski przy skrajnym skręceniu kół.

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Piski przy skrajnym skręceniu kół.

Postprzez ci-nek » 10 maja 2012, o 11:46

Temat na pozór jak każdy inny, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.

W SKRAJNYM SKRĘCENIU kół (zarówno w lewo jak i w prawo) KIEROWNICA LEKKO SZARPIE a spod maski wydobywają się NIEPRZYJEMNE PISKI. Przy czym nei są to piski delikatne, ale dobrze słyszalne, budzące wszystkich w okolicy. Tak jakby ktoś czymś ostrym po tablicy robił zygzaki.

Piski NIE ZALEŻĄ OD TEMPERATURY. ZALEŻĄ natomiast OD SZEROKOSCI OPON. Przy letnich szerszych problem jest większy niz przy zimówkach.

Z samą pompą nic nie było robione, płyn jest w normie. Silnik 1.8 75KM AAM

Na forum audi (podobne pompy w b3 i b4) czytałem że może być to przyczyną zabrudzenia filtra pompy wspomagania lub/i starego/luźnego paska napędzajacego wspomaganie. CZY KTOS Z WAS SPOTKAŁ SIE Z TAKĄ PRZYPADŁOŚCIĄ jak moja i CZY ROZWIĄZAŁ problem BEZ WYMIANY POMPY???
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Piski przy skrajnym skręceniu kół.

 

Postprzez Opik » 10 maja 2012, o 12:12

Piszczy na postoju czy jak jedziesz?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 10 maja 2012, o 12:44

w 90% słychać pasek, weź kogoś do kręcenia kierownicą, otwórz maskę i posłuchaj. poza tym piszczenie paska idzie rozpoznać z daleka :-P
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez ci-nek » 10 maja 2012, o 13:18

piski słychać ZAWSZE PRZY SKRĘCANIU kierownicy do oporu i towarzyszą im "skoki" kierownicy (drga)

ciężko będzie rozpoznać czy to pasek czy to pompa po samym dźwięku, bo siłą rzeczy jedno jest obok drugiego :P

jeżeli to pasek, rozumiem że układ nieobciażony (koła w powietrzu) nei będzie piszczał, a jeżeli to pompa, to bedzie tak czy inaczej?
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez trollu » 10 maja 2012, o 14:01

jak dla mnie piszczenie paska a wycie pompy idzie szybko odróżnić ;-)
w powietrzu może być cisza, skoro nie będzie obciążenia to pasek jak i pompa będzie miała spokój
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez ci-nek » 10 maja 2012, o 14:07

a mógłbyś kolego zapodać jakieś filmiki z jutuba jak wg Ciebie co brzmi? tak na słuch to ja odróżnie, tylko chodzi o to ze nie mam porównania
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez trollu » 10 maja 2012, o 14:24

pompa robi bardziej głuche "łłuuu" i czuć że obciąża sinik, pasek po prostu skrzypi, piskliwy głośny dźwięk, coś jakbyś oponami zapiszczał przy ruszaniu
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez ci-nek » 10 maja 2012, o 18:17

mimo ze onomatopeje są moją dośc dobrą stroną, to postanowiłem nagrać filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=qChUI8p5 ... e=youtu.be
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez slawek5t » 10 maja 2012, o 18:48

Dobry filmik :)
Widać jakby ślizgało sie na kółku.
Nie chodzi ci czasami ciężej kierownica ?

Podciągnij pasek. Jesli nie idzie to nowy i wtedy powinno byc okej. U mnie było to samo
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez ci-nek » 10 maja 2012, o 19:09

kierownica chodzi dosć cieżko jak na auto ze wspomaganiem... ale takiego juz kupiłem... ma 15 lat, więc przyjąłem ze tak ma być

czy pasek jest cieżko wymienić? tzn czy zrobię to pod blokiem z odpowiednią iloscią narzędzi?

czy ew dolewać jakichś wzbogacaczy do płynu wspomagania... i czy wiadomo wam cokolwiek o wspomnianym wcześniej tajemniczym "filtrze" który warto wymienić?
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez trollu » 10 maja 2012, o 20:59

pasek sam wymienisz, jak masz trochę pojęcia o odkręcaniu śrub to sobie poradzisz ;-) pod blokiem może być problem, radziłbym poszukać jakiegoś kanału lub podnośnika. luzujesz pompę na łapie, delikatnie ją cofasz, podmieniasz pasek, naciągasz i po wszystkim. na szybko jest inny sposób, 1-2 kumpli, śrubokręt, zgaszony silnik, 4-5 bieg. śrubokręt pod pasek na kole pompy, auto delikatnie do przodu i pasek masz zrzucony ;-) ale lepiej "pobożemu" odkręcić :hyhy:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez ci-nek » 10 maja 2012, o 21:50

a dzieki dzięki, juz troche wybadałem temat... tam z lewej patrząc z przody widziałem taką śrubę z zembatką... czy ona przypadkiem nei słuyży do naciagania?

będzie po bożemu, stwierdziłem ze i tak na konie cmiesiaca wymieniam bębny to przy okazji wymienie pasek u mechanika... bo fachowa zaufana ręka to jednak co innego
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Następna strona

- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron