Pompa wspomagania, mocowanie

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Pompa wspomagania, mocowanie

Postprzez hellaflush » 15 cze 2013, o 21:55

Jest jakaś kolejność dokręcania śrub pompy wspomagania? Wymieniam pasek klinowy, u mnie ten pasek napędza tylko pompę, wersja bez klimy. Silnik 1.9 TDI 1z 95r. Może ktoś zaznaczyć przy okazji na jakimś zdjęciu, które dokładnie śruby to są? Tak dla pewności bo odkręciłem coś tam ale ciemność mnie zastała i wolałbym się upewnić żeby być przygotowanym na jutrzejszą wymianę :) A no i ja mam na dole taką śrubę, na prowadnicy z ząbkami ona jest.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Pompa wspomagania, mocowanie

 

Postprzez krzyś » 16 cze 2013, o 09:18

masz 3 śruby jedna na 16klucz u góry oraz 2 na dole na 13
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 16 cze 2013, o 10:14

No dobra a jak nimi operować, tzn ta dużą na końcu?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez krzyś » 16 cze 2013, o 10:48

nie ma nic do operowania popuszczasz śrubę na 16 klucz i 13, klucz 22 i tą jakby nakrętką z ząbkami regulujesz napięcie paska.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 16 cze 2013, o 12:00

no i odkrecilem wszystkie sruby a pompa ani drgnie. Tej duzej 22 nie bede odkrecal bo plyn zleci. jakies pomysly?
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez krzyś » 16 cze 2013, o 12:12

zrób fote zaznacz co odkręcałeś. a śrube na 16 klucz popuściłeś?
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 16 cze 2013, o 12:17

mam same 13 i ta co nakretka na gorze 22 i tyle. wszystkie 13 od pompy w lapie odkrecilem.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez krzyś » 16 cze 2013, o 12:34

nie popuszczasz pompy tyko całą łapę. 3 śruby na dole od stony paska na 13klucz po drugiej stronie tez 13 tez na dole od strony filtra oleju o raz na górze od strony paska na 16 klucz potrzebna długa nasadka
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez hellaflush » 16 cze 2013, o 13:55

Dobra zrobione. Dzięki za pomoc, nie mogłem ogarnąć bo była lekka rzeźba ale już jest zrobione tak jak powinno być.

Ode mnie parę uwag, jeżeli wymieniacie pasek altka to warto to zrobić np w kanale, jedna osoba zakłada klucz 13 oczkowy na śrubę od rolki napinacza i ciągnie z kanału w stronę silnika. Wtedy jest dużo miejsca do zakładania paska z komory.

Ja wymieniałem pasek micro, wspomy i rolkę napinacza. Muszę jeszcze wymienić napinacz bo rolka lekko drga. I tak pewnie będzie spokój na max 5tyś km :) Najlepsze jest to, że miałem założony pasek 6pk1050 do tdi po 2004r, nie wiem kto to zakładał ale generalnie był większy od obecnego conti 6pk1045.

Dodaje filmik jak chodzi TDI bez pisków (w końcu...):

http://youtu.be/1fDfdemSDww

a wcześniej było tak:

http://youtu.be/CYw0zOPiaPk
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości