probelm z wymiana drążka

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

probelm z wymiana drążka

Postprzez mafju » 9 paź 2010, o 21:13

Witam
Mam nieciekawy problem mianowicie prawe koło u mojego golfa ma luzy i to duze dodatkowo luzy sa na kierownicy chyba bede musiał wymienic cały drazek z koncowka prawy tylko nie wiem jaki kupic bo moj golf ma wspomaganie a np na allegro pisza ze z jakiej firmy wspomaganie z takiej trezba drążek?
A i jeszcze jedno pytanie czy do wymiany drazka w golfie 1.9 d trzeba rozkrecac wachacz zeby dostac sie do drazka???
Avatar użytkownika
mafju
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 21 cze 2010, o 20:04
Lokalizacja: z daleka

probelm z wymiana drążka

 

Postprzez gbcolin » 11 paź 2010, o 12:17

Jeśli konstrukcyjnie diesel i benzyniak sie w golfie mk3 nie różni, a raczej napewno się nie różni bo maglownice są te same tylko albo ze wspomą albo bez, poleciłbym pójście do jakiegoś sklepu z okolicy i zapytanie o drążek koniecznie ze wspomaganiem i kilka wariantów (lepszy = droższy, gorszy = tańszy). Ja Kupowałem jakiejś firmy na K o ile się nie mylę.. reszty nie potrafię sobie przypomniec. Końcówkę to Moog ' oską kup sobie. warto odrazu zerknąć na gumy bo muszą byc całe. Jeśli zurzyte to także do wymiany. Wymiana drążka to już raczej prościzna. Wykręcasz śrubę końcówki wybijasz lekko w górę aby wyszedł ćpień z kolumny, następnie ściągasz gumę z maglownicy i odkręcasz kluczem od strony maglownicy. Wystarczy lekko poluzować i wykręcisz go ręką. Przed zamontowaniem ruchomą kulę smarujesz smarem do takowych rzeczy (ja miałem taki smar w sprayu kolor miedziany). Skręcasz na swoje miejsce do maglownicy zakładasz gumę, zginasz drążek na kuli i wkładasz w kolumnę i przykręcasz do kolumny.

Pamiętaj że luzy na kierownicy lub takie pukanie to moze byc oznaka wyrobionej maglownicy. :ok:

Ps zmierz sobie prowizorycznie długość między takim uskokiem dla gumy a nakrętką końcówki drążka aby jako tako dojechać na ustawienie zbierzności. Niestety koniecznie.
Avatar użytkownika
gbcolin
Badacz tematu
 
Posty: 372
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 21:39
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 aam
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mafju » 11 paź 2010, o 22:09

wszystko ładnie dziekuje za pomoc i porady tylko jaki drazek kupic bo rozgladałem sie na allegro to trzeba kupic taki drazek zeby pasował do wspomagania bo w golfach były montowane wspomagania dwoch firm TRW i ZF tylko ja nie wiem jakie mam w swoim golfie 1,9d 1996 5d????
Avatar użytkownika
mafju
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 21 cze 2010, o 20:04
Lokalizacja: z daleka

Postprzez luki34 » 11 paź 2010, o 23:40

mafju, kup sobie normalny drążek najlepiej firmy lemforder podaj gościowi rok golfa, silnik i że ma wspomaganie. nic innego nie ma znaczenia. Nie ma znaczenia jakiej firmy wspomaganie. zrozumiał?
Avatar użytkownika
luki34
Czytacz
 
Posty: 128
Dołączył(a): 27 wrz 2008, o 10:43
Lokalizacja: VAG-Podkarpacie.pl

Postprzez pablomed » 12 paź 2010, o 13:05

może i różnic nie ma ale w sklepie o to pytaja a wg katalogów drążki maja inna numerację.
mafju,
przekładnia trw-xtr ma rurę maglownicy gładką, taka wystepuje najczesciej, przekładnia ZF ma rurę karbowana i występuje rzadko - po tym łatwo poznać. Drazek do TRW ma numer 1H0 422 803 lewy i 804 prawy bez litery na końcu, a do GTI z literą A,
drążek do ZF ma litere B na końcu numeru.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mafju » 12 paź 2010, o 18:22

dziekuje wszystkim za pomoc drazek juz kupiłem razem z koncowka teraz tylko wymienic

[ Dodano: 2010-10-23, 16:12 ]
drażek wymieniony zbieznosc tez ustawiona
Avatar użytkownika
mafju
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 21 cze 2010, o 20:04
Lokalizacja: z daleka


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron