PROBLEM!!! pisk przy skręcaniu

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

PROBLEM!!! pisk przy skręcaniu

Postprzez golfptb » 29 wrz 2012, o 20:11

Jestem posiadaczem golfa III 1.8AAM i mam problem otóż stuka coś podczas jazdy oraz piszczy przy skręcaniu kołami. Byłem już u kilku mechaników niektórzy mówili że to pompa wspomagania lub luźny pasek ale ja im tam nie wierzę i udałem się do kolegi na podnośnik.
Na podnośniku wyszło że to chyba przekładnia kierownicza bo jak się skręca kołami to wydobywa się z niej dziwny dźwięk jakby piski trzaski... ogólnie maglownica nie cieknie i nie ubywa płynu.
MAM WIĘC NASTĘPUJĄCE PYTANIE:
- czy to może być usterka maglownicy ?
-czy stuki podczas jazdy mogą wydobywać się własnie z niej?
- i czy może przez to trząść kierownicą przy większych prędkościach?

PROSZĘ O PORADY BO JESTEM ZDEZORIENTOWANY JUŻ TYM WSZYSTKIM :-(
Avatar użytkownika
golfptb
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 15 mar 2012, o 20:07
Lokalizacja: EPI

PROBLEM!!! pisk przy skręcaniu

 

Postprzez maximus_spi » 30 wrz 2012, o 10:34

Kolego kiedy ostatnio była robiona geometria i czy masz wyważone kółka?? Miałem podobny problem do twojego,prawie każdy fachman stawiał a to na pompe wspomagania a to na pasek i tak w kółko,w między czasie wymieniałem zawieszenie no i jak to bywa po wymianie udałem się na geometrie jednocześnie wyważyłem sobie kółka no i przełożyłem sobie przednie koła na tył bo troche dostały po dupie przez jeden dzień co jeżdziłem po wymianie zawieszenia i po wszystkim problem w piskiem przy skręcaniu zanikł.
Avatar użytkownika
maximus_spi
Gaduła
 
Posty: 581
Dołączył(a): 14 lip 2012, o 10:43
Lokalizacja: SPI
Rocznik: 95
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 30 wrz 2012, o 11:32

Jak auto miałeś na podnośniku mogłeś sprawdzić luzy w zawieszeniu.
Mogłeś poluzować pompę wspomaganie zdjąć pasek i sprawdzić obracając kółko pompę wspomagania założyć go i odpowiednio naciągnąć . Wyeliminowało by to pompę. Z maglownicy może wydobywać się dziwny dźwięk jak układ jest przypowietrzony lub listwa jest walnięta. Koła piszczą w zakręcie też jak auto jest zbyt zbieżne , ale też ciężej jest kręcić kierą i pompa ma wtedy ciężej i to się kumuluje :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez golfptb » 30 wrz 2012, o 15:30

Dzięki :-D tyle że u mnie pisk słychać także na podnośniku gdy weźmie się koło w łape i zacznie się ruszać zwrotnicą to dźwięk na moje ucho wydobywa się z maglownicy. Zaznaczam pisk jest słychać tylko na postoju ,a nie w czasie jazdy.Nie wiem jednak co może stukać w czasie jazdy , stuki zaczyna się słychać coś przy prędkości 40-80km/h a przy większych ustają ale zaczyna znowu kiera wibrować :zdegustowany:
Avatar użytkownika
golfptb
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 15 mar 2012, o 20:07
Lokalizacja: EPI

Postprzez pietrasiak2 » 30 wrz 2012, o 15:42

Spróbuj wpierw naciągnąć ten pasek i odpowietrzyć układ wspomagania i sprawdź czy masz stan płynu w zbiorniczku gdybaniem nie usuniesz żadnej usterki. Jak to zrobisz opisz co to dało :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez golfptb » 30 wrz 2012, o 16:05

Ok jak będę miał okazję to opiszę co i jak a płyn jest bo był sprawdzany
Avatar użytkownika
golfptb
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 15 mar 2012, o 20:07
Lokalizacja: EPI


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron