problem ze wspomaganiem

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

problem ze wspomaganiem

Postprzez Przemas1792 » 3 kwi 2009, o 19:45

witam
Jaka może być przyczyna tego że kierownica po wymianie oleju pracuje ciężko.
Wczoraj zmieniłem olej ponieważ stary był już bardzo wypracowany (był czarnego koloru).zalałem czerwonego Midlanda.dodam że ruszałem kierownicą aby odpowietrzyć obieg ale chyba coś źle zrobiłem bo kierownica pracuje ciężej niż przed wymianą.(zarówno kiedy autko stoi w miejscu czy jedzie) w dodatku słychać jakby coś się obcierało.w dodatku jeszcze wczoraj było wszystko dobrze kierownica pracowała bardzo lekko.zostawiłem autko na noc.dzisiaj rano wyjechałem do pracy i zaczął się problem.może ktoś wie co się stało?
proszę o pomoc.
z góry dzięki :-)
Przemas1792
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 20:19
Lokalizacja: Łódź

problem ze wspomaganiem

 

Postprzez morsdicti » 4 kwi 2009, o 00:18

reguła jest taka że dolewasz ..... ewentualnie wymieniasz płyn tego samego koloru ....
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez opolanin » 4 kwi 2009, o 09:08

Przemas1792, najprawdopodobnie układ sie nie odpowietrzył dobrze, ja też tak miałem, z czasem samo przeszło a kręciłeś kierą na maxa do prawej i lewej podczas jazdy??
opolanin
 

Postprzez Przemas1792 » 4 kwi 2009, o 14:25

właśnie wróciłem od mechanika.stwierdził ze czerwony to zły olej musi być zielony(vw,audi) więc zmieniłem ten olej na zielony z powrotem.kierownica nadal działa ciezko jak wczesniej.mechanik stwierdził ze umarła pompa oleju.też powiedział żeby zrobić troche km może będzie dobrze ale jesli nie to mogę szykować kase na pompe.także przestrzegam wszystkich przed złym doborem oleju.olej kosztował 30 zł a wymiana pompki około 350zł.

[ Dodano: 2009-04-04, 14:38 ]
dodam jeszcze że problemy zaczęly się pojawiać jeszcze przed jakimkolwiek kombinowaniu z olejem,kierownica szczegolnie przy skrecaniu kreciła sie ciezko.wyczytałem ze mozliwe ze jest to przegub ??kierownica pracuje cięzko tzn pompka niby pracuje normalnie tylko podczas wykonywania ruchów kierownicą slychac jakby sie obcierała guma jakas
Przemas1792
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 20:19
Lokalizacja: Łódź

Postprzez morsdicti » 4 kwi 2009, o 19:13

no tak jak pisałem właściwy kolej zgodnie z regułą dolewania takiego jaki był już wlany to pół sukcesu :) to nie tak dużo za tą wymianę .... stosunkowo :)
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Mermit87 » 4 kwi 2009, o 20:20

Przemas1792 napisał(a):wymiana pompki około 350zł.


kup pompę, a wymień sam, nie ma z tym większych problemów, około max 45 minut roboty i zaoszczędzisz trochę pieniędzy ;-)
Avatar użytkownika
Mermit87
Badacz tematu
 
Posty: 245
Dołączył(a): 9 kwi 2008, o 15:19
Lokalizacja: Sosnowiec/Kucbork/W-M

Postprzez KristoF » 5 kwi 2009, o 21:32

Przemas1792 napisał(a):.stwierdził ze czerwony to zły olej musi być zielony
kompletna bzdura! jakoś ja wymieniłem olej zielony(juz czarny ale były przebłyski zieleni) na olej czerwony-> MOBIL ATF i jakoś nie mam zadnych problemów z układem kierowniczym od ponad roku kierownica pracuje lekko mimo szerokich opon :lol: Powinienes odpowietrzyć porządnie układ po zalaniu nowego oleju mozeliwe ze przez niedokładne odpowietrzenie przytarła sie pompa wspomagania.Pojeździsz troche i sie powinno uspokoić :-)

[ Dodano: 2009-04-05, 21:33 ]
pozatym po wymianie w trzech innych autach z zielonego na czerwony nic złego do dzisiaj sie nie dzieje.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Przemas1792 » 5 kwi 2009, o 21:56

no właśnie moi drodzy koledzy też wydaje mi się że to bzdury są.przecież ja wymieniłem całkowicie olej a nie go dolałem.faktycznie mógłby być problem gdybym do zielonego dolał czerwony i na odwrót.a tu była całkowita wymiana.możliwe że przegub mógł mi polecieć bo zauważyłem że jak skręcam w lewo to słyszę jakby pisk z koła i momentami mam uczucie jakby odrywało się koło od ziemi(podczas skrętu tylko) póki co będę obserwował co będzie się działo.
Przemas1792
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 20:19
Lokalizacja: Łódź

Postprzez morsdicti » 5 kwi 2009, o 22:05

no to zapytajcie każdego mechanika to powie ;) że musi być taki sam kolor he taka jest teoria :) przynajmniej z tymi co ja miałem do czynienia to tak mówili .... i tak na internecie można przeczytać ....
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez pawel601 » 6 kwi 2009, o 00:05

ja wymieniałem olej jakies 6 miesięcy temu na Febi zielony :) Jak coś moge podać numerki bo mam jeszcze butelke w garażu :)

Żadnych problemów a wspomaganko slicznie jak z fabryki:)
Avatar użytkownika
pawel601
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 19:02
Lokalizacja: Dolny Śląsk


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron