przy dodaniu gazu sciąga w lewo

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

przy dodaniu gazu sciąga w lewo

Postprzez patrolfak » 10 lis 2013, o 14:15

Witam jakiś czas temu przy dodaniu mocniej gazu auto mocno ściągało w lewo a następnie mocno odbijało w prawo tak że ciężko utrzymać kierownicę. Wymieniłem wahacze wraz z tulejami i sworzniem przez jakiś czas było ok jechał jak po sznurku, lecz niedawno a mianowicie wczoraj problem się powtórzył . jest dokładnie tak jak było wcześniej. czyli ściąganie mocno w lewo i szybkie odbicie w prawo. dodam że jest to czasem niezmiernie niebezpieczne szczególnie przy większej prędkości. co mam jeszcze wymienić aby było ok ? może końcówki drążków ? może mechanizm różnicowy ? a może znów tuleje na wahaczach ? co o tym myślicie ? aha od wymiany wahaczy na nowe zrobiłem może 1000km. Z góry dzięki za odpowiedź . Pozdrawiam. Patryk.
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

przy dodaniu gazu sciąga w lewo

 

Postprzez Paweu » 10 lis 2013, o 14:19

Sprawdzałeś czy czasem tuleje się nie powybijały bądź nie poluzowały się śruby sworzni wahaczy ?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 10 lis 2013, o 15:05

jak na moje to sa objawy zuzytych kpncowek drazkow
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez patrolfak » 10 lis 2013, o 21:42

Paweu_mk3 napisał(a):Sprawdzałeś czy czasem tuleje się nie powybijały bądź nie poluzowały się śruby sworzni wahaczy ?


no własnie nic się nie poluzowało .

jak na moje to sa objawy zuzytych kpncowek drazkow


Może być to. końxowki drążków to chyba jeszcze z fabryki mam. także zakupie nowe.
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mkkay » 10 lis 2013, o 21:50

zacznij od sprawdzenia samych opon, pęknięty kord (druty), różne ciśnienie w kołach,
wystarczy jedna buła na oponie i już ściąga w czasie jazdy
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez patrolfak » 10 lis 2013, o 22:17

mkkay napisał(a):zacznij od sprawdzenia samych opon, pęknięty kord (druty), różne ciśnienie w kołach,
wystarczy jedna buła na oponie i już ściąga w czasie jazdy



auto samo z siebie nie sciąga w żadną stronę. dopiero po dodaniu gazu tak jak by szarpie w lewo i zaraz mocno odbija w prawo . także na pewno nie opony ani nic z tych rzeczy. z resztą dzisiaj sprawdzałem ciśnienie i jest takie samo wszedzie.
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Porsche » 12 lis 2013, o 14:04

Dopisuję się do tematu, u mnie taki sam problem, tyle, że ciągnie w prawo.

Cytuję z założonego tematu:

"mam małą zagadkę w samochodzie. Otóż ściąga go na prawo przy przenoszeniu napędu, przy przyspieszaniu mocniej, jadąc jednym tempem leciutko ale czuć, że ciągnie go w prawo. Na luzie mogę pokusić się o stwierdzenie, że idzie jak po sznurku.
Wymienione łożysko prawe, gumy na łącznikach stabilizatora, oba przeguby zewnętrzne i obie końcówki drążka kierowniczego. Zaraz po wymianie geometria przodu ustawiona. Wszystko ok, tylko WSZ po prawej stronie nie zmieścił się w widełkach (mechanik stwierdził, albo był bity albo jakieś tuleje w wahaczu czy gdzieś tam).

Co może powodować to delikatne ściąganie podczas jazdy na biegu?

::EDIT:: Zapomniałem napisać, przed wymianą tych wszystkich bebechów, też ciągnęło go w prawo na biegu, na luzie leciał prosto."

Patrolfak - ja mam nowiutkie końcówki założone i nic nie pomogło w tym temacie.
Porsche
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 wrz 2012, o 15:35
Lokalizacja: Zaraz tu obok

Postprzez patrolfak » 14 lis 2013, o 23:30

kolego Porsche, ale u mnie nic nie ciągnie w prawo czy w lewo ( pisze to już któryś raz ) tylko przy dodaniu gazu wyszarpuje kierownicę w lewo i następnie odbija w prawo i w tym kwi problem.
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez krzyś » 15 lis 2013, o 18:52

patrolfak napisał(a):kolego Porsche, ale u mnie nic nie ciągnie w prawo czy w lewo ( pisze to już któryś raz ) tylko przy dodaniu gazu wyszarpuje kierownicę w lewo i następnie odbija w prawo i w tym kwi problem.


przyjrzyj się tulejom na wahaczach oraz końcówkom drążków oraz drążkom na kanał i znajdziesz przyczynę cudów nie ma.
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Porsche » 15 lis 2013, o 22:28

Chyba znalazłem rozwiązanie. Po zmianie opon na zimówki sytuacja się uspokoiła. Prawdopodobnie przyczyna leżała w nierównym zużyciu opon ale to tylko moje przypuszczenie.
Porsche
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 wrz 2012, o 15:35
Lokalizacja: Zaraz tu obok

Postprzez mkkay » 16 lis 2013, o 10:28

a pisałem o tym właśnie parę postów wyżej ;-)
moja biała strzała- moj-golf/biala-strzala-variant-1-9td-t50990.html


Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Avatar użytkownika
mkkay
Members
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała


- - - Odszkodowanie za śmierć



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości