pytanie o zbierznosc

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

pytanie o zbierznosc

Postprzez adin175 » 11 wrz 2008, o 22:03

mam pytanie czy podczas wymianie gum na wahaczach przestawi mi sie zbierznosc w samochodzie?? z gory dziekuje
adin175
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 lip 2008, o 23:56
Lokalizacja: zgierzynka

pytanie o zbierznosc

 

Postprzez klanhker » 12 wrz 2008, o 11:21

z tego co wiem to zawsze po zmienie kol trzeba isc na zbieznosc :mrgreen:
Avatar użytkownika
klanhker
Badacz tematu
 
Posty: 156
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 16:38
Lokalizacja: TK

Postprzez mani51 » 12 wrz 2008, o 11:47

klanhker napisał(a):zawsze po zmienie kol trzeba isc na zbieznosc


bez przesady :-|


jeśli zmieniasz tuleje wahacza to nic nie powinno sie poprzestawiać ale jak będziesz zmieniał sworzeń to on jest mocowany na trzech śrubkach do wahacza a że ma podłużne otwory to możesz mikeć problem z ustawieniem go w odpowiednim położeniu a ma to również wpływ na kąt pochylenia koła(nieznaczny) i zbieżność....a zbieżność to ja sam ustawiałem na kanale u kumpla i na przeglądzie facet powiedział że jest ok
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez arek ryba » 12 wrz 2008, o 12:07

mani51 napisał(a):jeśli zmieniasz tuleje wahacza to nic nie powinno sie poprzestawiać ale jak będziesz zmieniał sworzeń to on jest mocowany na trzech śrubkach do wahacza a że ma podłużne otwory to możesz mikeć problem z ustawieniem go

nie zgodze sie z tobą na sworzniu nie na regulacji kąta pochylania koła, zmieniając sworzeń nie zmieniasz rzadnych parametrów ustawienia, kąt pochylenia ustawia się na dwuch śróbach na amortyzatorze 18 bodajze.
adin175 napisał(a):wymianie gum na wahaczach
chodzi ci o tuleje wachacza s ą dwie pozioma i pionowa i po ich zmianie nie zmieniasz konta pochylenia koła ani zberzności.
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Postprzez mani51 » 12 wrz 2008, o 12:32

arek rybczyński napisał(a):nie zgodze sie z tobą na sworzniu nie na regulacji kąta pochylania koła


wiem że nie ma ale otwory są podłużne i jeśli przesuniesz swożeń w jedno lub drugą stronę to zmienisz tak jakby długość ramienia wachacza i koło delikatnie przesunie sie względem zawieszenia...podkreślam DELIKATNIE więc delikatnie zmieni się też kąt pochylenia na tyle jednak mało że można to pominąć. nie można jednak pominąć tego że zmienia się w ten sposób zbieżność bo przesuwa się całe koło a długość drążka kierowniczego pozostaje taka sama dlatego po wymianie tego sworznia lepiej sprawdzić zbieżność a po wymiania tuleji nie trzeba ale nie zaszkodzi
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez SotoM » 13 wrz 2008, o 00:03

po kazdej naprawie zawieszenia powinno sie sprawdzić geometrię!!! zapamietajcie sobie to na całe zycie. :-) proste. za nim zabierzecie sie do wymiany przejdźcie sie i dokładnie sprawdźcie jak auto sie zachowuje na drodze. jak kierownica stoi na prostej drodze czy go ściaga itd. potem wymiana czego chcecie. i znowy jedziecie i porównujecie jak było przed a jak jest teraz. jeśli auto jedzie prosto nie ciagnmie go na żadna strone tzn ze jest GIT. ale mówie.geo nalezy sprawdzić. to jest teoretyka i praktyka takze w renomowanym warsztacie. bo duzo zakkładuw lachhe na to kładzie.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez groochu » 17 wrz 2008, o 20:56

a wiecie moze ile moze kosztowac sprawdzenie zbierznosci i ewentualne ustawienie jej zeby bylo wszystko ok, bo ja u siebie napewno mam cos nie tak bo zauwazylem ze opony sa nie rowno starte.. z gory dzieki
Avatar użytkownika
groochu
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 15:31
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Cysiu_NS » 17 wrz 2008, o 21:10

u mnie w miescie od 60-120zl cala geometria zalezne od auta
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez SotoM » 18 wrz 2008, o 00:05

na tomiast u mnie w mieście samo sprawdzenie 50zł. potem jest 20zł lub 30zł od punktu regulacyjnego(nie od koła) czyli zbierzność,kat pochylenia koła. kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy. no i tył-bo też jest monimalnie rególowana belka.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości