Kumpel w swojej trójce '97 z 1.9 TD (AAZ) już trzeci raz wymienia zbiorniczek płynu wspomagania w ciągu ostatnich 2 miesięcy. Ponieważ roztapiają się i dostają dziurę. Pierwsze dwa roztopiły się od dołu i miały dziurę taką że palec można włożyć, a dookoła plastik ciągnął się jak ser na pizzy. Ostatni topił się od góry. Nie mamy pojęcia dlaczego tak się dzieje, też znajomi mechanicy nie wiedzą od czego. Przy każdej wymianie był zalany inny płyn, tak dla pewności. Ale nie pomaga. Może ktoś podsunie jakieś rozwiązanie.
ja bym jednak stawiał że, to od płynów, polecam zalać oleju do skrzyń automatycznych taki czerwony i bardzo rzadki, nazywa sie ATS chyba tego juz dobrze nie pamietam
kup albo w necie albo najlepiej w ASO (nie jest drogi), dobrze spuść stary płyn... i kup uzywany oryginalny zbiornik wraz z szczelnym korkiem
Popatrz sie tez czy nie ma wycieków. Daj nową opaske na wąż
płyn wycieka dopiero wtedy, gdy zbiorniczek dostaje dziurę. Tak przez cały czas jest suchy. Po drugiej wymianie co drugi dzień sprawdza czy nic się nie dzieje i tak po trzech tygodniach znów dziura. Zbiorniczki były używane z demontażu. Spróbujemy z płynem od SWAG co K@mil proponuje.
Rzecz jest bardzo dziwna ale marka płynu to na bank do tego nic nie ma, co do rozwiązania nie mam dobrego pomysłu. Może płyn się nadmiernie grzeje , ale jak i dlaczego nie mam pojęcia, od pompy zacierającej się, albo przewód po wydechu idzie - pierwsze słyszę o takiej awarii
pablomed, Ja jak byłem kiedyś na forum KTK to tam też jeden forumowicz miał coś takiego, i właśnie został zmieniony rodzaj płynu (nie marki) i wszystko wróciło do normy.
rafal_z_ph, a jaki rodzaj plynu lejesz dot-3, dot-4, lub jakiś inny...
ja miałem to samo, stało się tak gdy przez luźny korek akumulatora wylał się kwas. zbiorniczek zrobił się miękki a plastik ciągnący. uratowało go wiadro wody którą go opłukałem:)