Samoistne ruchy kierownicy przy powolnej jeździe.

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Samoistne ruchy kierownicy przy powolnej jeździe.

Postprzez RELOOP76 » 1 lis 2008, o 16:23

Mam problem z układem kierowniczym gdy powoli jade kierownica sama rusza sie w lewo i prawo ruchy są minimalne ale odczuwalne nie jest to wina wywazenia koła ani ogumienia.
Też jest problem z wspomaganiem ,płyn ok pompa ok ale gdy skrece kierownica na max obojetnie w kturym kierunku mozna usłyszeć szum pompowanego płynu w kolumnie kierownicy i co najleprze gaśnie przy tym silnik gdy samochód jest na luzie :evil:
Czy moze ktos wie co sie dzieje i jak temu zapobiec.
RELOOP76
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Samoistne ruchy kierownicy przy powolnej jeździe.

 

Postprzez marcinkoz2910 » 1 lis 2008, o 16:35

RELOOP76, a na jakiej nawierzchni jeździłeś jak to zaobserwowałeś?? gładka, nierówna, z dziurami??

a jak ci gasnie na biegu jałowym to albo silniczek krokowy (falują ci obroty na luzie??) albo czujnik biegu jałowego najlepiej na kompa zajechać
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez RELOOP76 » 1 lis 2008, o 16:52

Prosta równa droga bez dziur i kolein ,obroty stałe na jałowym jedynie gdy skręce na max kierownica nagle maleja i nieraz gasnie
RELOOP76
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Postprzez marcinkoz2910 » 1 lis 2008, o 16:59

RELOOP76, zbieżność (geometria) kółek jest w porządku??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez RELOOP76 » 1 lis 2008, o 17:03

tak wszystko ok byłem na przegladzie i wszystko ok
RELOOP76
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Postprzez pablomed » 1 lis 2008, o 17:05

co do ruchów kierownicy, najczęściej nierówno zdarte opony, rzadziej jakieś uszkodzenie elementów półosi napędowych (przeguby, sama oś krzywa), najrzadzej uszkodzenie w samej skrzyni.
co do gaśnięcia - jest trudno powiedzieć co konkretnie się zepsuło, ale chodzi o to że silnik nie reaguje porawnie na opór jaki stawia wspomaganie, który jest największy w skrajnych położeniach. Czyli coś ze sterowaniem silnika, może to być silniczek krokowy i mnóstwo innych rzeczy. Proponuję upewnić się co do stanu układu wysokiego napięcia (kable świece itd) jeśli z nim jest ok - podpiąć auto pod VAG, zwłaszcza jeśli to wielopunkt. Przy wtrtsku jendopunktowym często pada uszczelka pod wtryskiem - o tym konkretnie było sporo na forum.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez KristoF » 1 lis 2008, o 17:50

a tarcz hamulcowych nie masz pokrzywionych?? u mojej Mamy w Clio był taki problem że miała bicie w kierownicy. Powodem były zużyte i pokrzywione tarcze hamulcowe.Co do wspomagania to słyszysz brzęczenie pompy czy pisk pompy? jeśli pisk przy maksymalnym skręcie to pompa sie kończy.A że gaśnie to poczytaj wyżej ;-)
prawdopodobnie silniczek krokowy nie podnosi obrotów przy zwiększonym obciążeniu wspomaganiem ...Dla pewności podłącz auto pod kompa.Błąd silniczka krokowego powinien pokazać albo inny.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez RELOOP76 » 1 lis 2008, o 21:55

Dzięki za dobre rady ;-) w poniedziałek jade na kompa zobacze co sie dzieje :hyhy:
RELOOP76
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Nowa Ruda


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 19 gości