Ściąga cie na bok?????

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Ściąga cie na bok?????

Postprzez dziabi3 » 25 lis 2007, o 17:52

Panowie posiadam golfika 1,4 i po zmianie na koła zimowe zaczeło mnie ściągac na prawo.

Przed wymianą jeden dziń podjechałem krawęrznik przednim prawym kolem z minimalną mozliwą predkoscią bez uderzenia.

Więc nie wiedziałem co jest grane czy opony czy gieometria mi sie sypneła
dodam ze na letnich 4 szt nowych wszystko było ok.

moje zimówki to na przodzie prawie nóweczki 7mm a z tyłu urzywki continetala w supr stanie 5mm dodam ze opony równomiernie zebrane i sprawdzone sówakiem zwanym sówmiarką.

nie wiedziałem co robic wiec postanowiłem zamienic koła przednie z tylnymi i cód sciąganie ustąpiło a przy okazji zaówarzyłem ze przednie lewe koło to jajo uciekające do srodka. poprostu zakręciłem kołem.

dodam ze ustało dziwne wycie takie łu łu łu przy duzych prędkosciach

więc jesli macie problem z sciąganiem to sprawdzcie czy wam koła nie walą tak więcej niz 1 a 2 max mm i oczywiscie musza byc zebrane równo
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Ściąga cie na bok?????

 

Postprzez Artur 2 » 17 lut 2008, o 21:37

Witam! Mi ściąga furke na prawo i to dosyć konkretnie. zamienilem kola tył na przód i okazało się ze mialem trzaśniętą opone z przodu (miała takiego guza,że się tak wyraże). No to kupiłem nową, ale dalej mi ściga. Może to być wina końcówki drążka? We wtorek będę ją wymieniał, ale i tak chciałem zapytać Was o zdanie. Dziękuje i pozdrawiam!
Artur 2
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 16:31
Lokalizacja: Poznań

Postprzez szmergiel » 18 lut 2008, o 22:16

:-| moje zdanie w tym temacie jest takie: jadę na zbieżność to podstawa pod warunkiem że z oponami jest wszystko w porządku, dalej jeżeli w warsztacie gdzie robimy zbieżność nie stwierdzą problemów i luzów na końcówkach drążków czy luzu na sworzniach zrobią nam zbieżność i po zjechaniu golferem z podnośnika będzie jak nowy. przypilnujcie żeby zrobili zbieżność a przy tym ustawili kąty bo w tym cyrku z zawiechą to najważniejsze. powodzenia
szmergiel
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 11 kwi 2007, o 21:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez Artur 2 » 21 lut 2008, o 20:31

No wiec tak. Wymienilem kocówki drązkow, pojechalem na zbierzność i dalej mi ściaga fure na prawo. nie jestem pewien, ale w lewo chyba lżej kierownica skreca. ale juz sam nie wiem, czy mi sie nie wydaje... :-( :-( ma ktoś jakiś pomysł???
Artur 2
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 16:31
Lokalizacja: Poznań

Mnie równiez ściaga

Postprzez Maro23 » 25 lut 2008, o 12:02

Kupiłem niedawno autko i mnie ściąga na prawo, byłem ustawić zbieżność, byłem w wulkanizacji wyważyć kółeczka i nadal bez zmian. Zbierzność ok, koła proste, wyważone, również ok, więc co to może być???
Maro23
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 19:09
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez tigerrr » 14 mar 2008, o 15:00

Koledzy mam ten sam problem, ściąga w prawo, zrobiłem zbieżność, geometrię i nic nie pomogło, zostały tylko opony do sprawdzenia. Ale jest coś jeszcze, mechanik który robił mi geometrię powiedział żebym sprawdził hamulce z przodu (kilka dni temu wymieniałem klocki-nic się nie zmieniło w kwestii ściągania na prawo), bo jak podniósł samochód na podnośniku, to prawe koło ciężko się obracało-prawdopodobnie nie odbija, może to coś rozwiąże? Sprawdzę i dam znać.
Czerwona strzała
tigerrr
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 09:14
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Maro23 » 14 mar 2008, o 22:22

Będziemy wdzięczni tigerrr za informacje, ja nadal nie rozwiązałem problemu :-(
Maro23
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 19:09
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez kajtek » 14 mar 2008, o 23:06

zdaża sie że docisk dobrze nie odbija już miałem ten problem, a teraz zauwazyłem lekkie sciganie na prawo, gdy przerzuciłem prawe koło na lewo to zaczeło ściągac na lewo czy to prawe jest zle wyważone czy cos innego? oponki nie sa kierunkowe...
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez tigerrr » 18 mar 2008, o 13:03

Witam Koledzy, byłem jeszcze raz u mechanika i powiedział że jest coś takiego jak regulacja kąta wyprzedzenia sworznia (jeśli dobrze zapamiętałem-bardzo mądre wyrażenie:)
Jeśli dobrze załapałem, chodzi o to, że jedno z kół może być przesunięte względem drugiego (jedno koło bardziej z przodu niż drugie). W niektórych samochodach się to reguluje a w niektórych nie. Niestety nie dowiedziałem się czy w golfie podlega to regulacji. Na razie czekam na sezon letni, kupuję nowe buciki i wtedy zobaczymy.
Jezeli ktoś mial do czenienia z tym kątem wyprzedzenia zwrotnicy to bardzo proszę o zabranie głosu.:)
Pozdrówka.

!kajtek! myślę że powinieneś pojechać do dobrego buciarza, żeby obejrzał Twoje opony, wiele nie zapłacisz, a wiele możesz się dowiedziać. Ja tak miałem kiedyś w innym samochodzie, że opona mi wybuliła, i dltego krzywo mi się jeździło. Możesz mieć ten sam problem, tym bardziej że po zmianie opon zmienia się kierunek ściągania.
Czerwona strzała
tigerrr
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 09:14
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kajtek » 18 mar 2008, o 13:19

tak tez myśle że raczej cos z tymi oponami...dzięki tigerrr,
Avatar użytkownika
kajtek
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 14 lis 2007, o 12:49
Lokalizacja: ONY Opolskie, NYsa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

w sprawie kata...

Postprzez duniek » 21 mar 2008, o 09:40

Witam, niedawno obnizalem swojego mk3 i teraz juz wiem o co chodzi z tymi katami. Mianowicie chodzi o to ze w mk3 amortyzator jest przykrecany przy kole do dwoch srub, sa one w stosunku do siebie pinowo, czyli jedna nad druga. Kazda z nich moze miec jakas odchylke, i teraz jezeli ustawimy te sruby w pozycji pionowej dokrecimi to bedzie wszystko gites, natomiast gdy bedzie jakis inny kat, czy to w jedna czy w druga strone to w zaleznosci od strony bedzie na sciagac....Mam nadzieje, ze sie to o to chodzi tez u ciebie, u mnie w mk3 1.9 tdi tak przynamniej jest. u siebie bede kombinowal te katy ale musze miec malutka poziomice, mysle ze to zalatwi sprawe..pozdrawiam
Avatar użytkownika
duniek
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 mar 2008, o 20:03
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez kila3 » 22 mar 2008, o 16:15

u mnie w golfie jak kupilem nowe alusy z nowka oponami zaczelo sciagac na lewo i kierownica jakby w prawo ciezej chodzi a w lewo lzej ... nei wiem o co chodzi na razie jezdze ale trzeba bedzie cos z tym zrobic nie jest to straszne ale troche przeszkadza w jezdzie ... a i wywazalem kola na przedniej osi - nie pomoglo ;]
....
Avatar użytkownika
kila3
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 28 sty 2008, o 18:40
Lokalizacja: Bialystok

Następna strona

- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości