Trzęsie mi się kierownica

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Postprzez gluszek » 11 kwi 2009, o 17:47

Mam ten sam problem :-/ Od 90km/h zaczyna mi szarpać kierownicą ale podejrzewam że felgi są lekko skrzywione... Ile może kosztować prostowanie?
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

 

Postprzez SYLWEEQ79 » 11 kwi 2009, o 17:52

nie no każda felga będzie mniała jakąś krzywizne i bicie a ciężarki są po to by to skorygować nowe felgi też są wyważane. jeśli masz krzywe felgi z t(mimo wyważenia) to też będzie biło i to nie istotne czy to przó czy tył :-)
Avatar użytkownika
SYLWEEQ79
Members
 
Posty: 596
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 22:29
Lokalizacja: PŁOCK / OLSZTYN

Postprzez ulises » 11 kwi 2009, o 17:56

SYLWEEQ79 napisał(a):nie no każda felga będzie mniała jakąś krzywizne i bicie a ciężarki są po to by to skorygować nowe felgi też są wyważane. jeśli masz krzywe felgi z t(mimo wyważenia) to też będzie biło i to nie istotne czy to przó czy tył :-)


Czyli po świętach trzeba jechać na wyważanie do konkurencji :kwasny: :
Avatar użytkownika
ulises
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:46
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez adam204 » 11 kwi 2009, o 17:58

ulises, a sprawdzałeś łożyska ja tak miałem rozwalone łożysko i od 80 w góre to telepotała mi kiera i biła
adam204
 

Postprzez SYLWEEQ79 » 11 kwi 2009, o 18:07

gluszek napisał(a):Mam ten sam problem :-/ Od 90km/h zaczyna mi szarpać kierownicą ale podejrzewam że felgi są lekko skrzywione... Ile może kosztować prostowanie?
za alu w płocku krzyczą od 80 do 150 stal bedzie tańsza ale lepiej kupić drugą
Avatar użytkownika
SYLWEEQ79
Members
 
Posty: 596
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 22:29
Lokalizacja: PŁOCK / OLSZTYN

Postprzez GITgostek » 11 kwi 2009, o 19:51

witam , mam ten sam problem

wjechałem na dużą dziure skrzywiła sie felga i pękła opona (prawe koło)

wstawiłem jego oryginalne stalówki i wszystko było git tylko że mnie ściągało do środka jezdni

aha i jeszcze koło było pochylone tak troche na ukos jakby sie rozkraczało i była różnica odległośći - zderzak - opona - lewa - prawa

wyprostowałem felge którą wcześniej zniszczyłem

wstawiłem spowrotem te felgi jak już wyprostowane były

i teraz nagle na tych alusach istny kosmos kierownica tak samo jak u koleżków telepie sie jakby przez tydzień chlała wóde

dodam że jak zakręce kierownicą na maksa w lewo potem na maksa w prawo to problem na chwile przestaje istnieć ale tylko na chwile

jeszcze jak jade do tyłu i skręce w prawo to takie stuknięcie pojedyncze słychać , kumpel mówił że to może być sworzeń ale on ma też golfa kombi 1.9TDi i muwi że u niego jest ot samo także to chyba niema nic wspulengo z moją usterką

byłem wczoraj Niemczech jakieś 1100km z tąd i jakoś jechałem 160 maksymalnie i nic mi nie odpadło to chyba nie jest źle tylko że ta kierownica przeszkadza jak tak telepie

może musze założyć pierscienie centrujące bo średnica otworu alusa jest o kilka mm większa

może to jakieś drążki czy końcówki czy ktoś mi pomoże?

[ Dodano: 2009-04-11, 20:09 ]
SYLWEEQ79 napisał(a):
gluszek napisał(a):Mam ten sam problem :-/ Od 90km/h zaczyna mi szarpać kierownicą ale podejrzewam że felgi są lekko skrzywione... Ile może kosztować prostowanie?
za alu w płocku krzyczą od 80 do 150 stal bedzie tańsza ale lepiej kupić drugą



koleżko w płocku też byłem w tym tygodniu mogłeś wczesniej napisac to bysmy porównali jak jest
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez przemo » 12 kwi 2009, o 00:36

ulises a sprawdz sobie czy nie masz oberwanej tej gumy na prawej półłosi bo ja ja mam praktycznie juz urwana i tez mi telepie fajerą od 80 do 100km/h ale jak narazie jezdze musze sobie na warsztat wiechac i dokładnie jeszcze posprawdzac
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA

Postprzez strzeliniasty » 12 kwi 2009, o 00:45

mozliwe sa tez takie przypadki ze:

-na oponie a dokladniej na bierzniku wyskoczyl balon
-nierownomiernie zuzyte opony
-krzywe felgi

ale jak piszesz ze problem pojawia sie przy 80km.h to ja bym stawial na brak pierscieni centrujacych w alusach. u mnie tak bylo zalozylem alusy do 80km.h luz ale powyzej 80km.h masakra, podnosilem auto na podnosniku szukalem wad lub usterek w zawieszeniu ale nic nie znalazlem dopiero kumpel powiedzial zebym sprawdzil czy w alusach sa pierscienie - nie bylo. kupilem pierscienie, wlozylem w alusy, alusy na piasty i jest miodzio. nie ma luzu miedzy otworem w feldze a piasta kola :D przez co nie ma drgan na kierownicy
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez GITgostek » 12 kwi 2009, o 01:07

ok pierscienie pierscieniami kolego z macierzystego Landu

ale jest jeszcze sprawa że jak puszcze kierownice to on zjeżdża do środka jezdni (na lewo)

to co mam wymienić końcówki drążków?

i dlaczego to koło tak nie równo stało jakby zaraz miało odpaść (prawe przód)

no i te odstępy... od zderzaka do opony - lewa strona / różni się od prawej
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez strzeliniasty » 12 kwi 2009, o 01:20

GITgostek napisał(a):ale jest jeszcze sprawa że jak puszcze kierownice to on zjeżdża do środka jezdni (na lewo)


a jaki rozmiar opon masz??

jak mialem na zimowkach 185/65/14 jechal prosto idealnie, zalozylem alusy z kapciami 205/45/16 i sciaga na lewo do srodka jezdni i wszyscy sa zgodni ze to wlasnie wina szerokosci kapci
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez GITgostek » 12 kwi 2009, o 01:29

z przodu mam 195/50 R15 opony kierunkowe deszczówki UNIROYAL

z tyłu mam 195/60 R15 opony wielosezonowe CONTINENTAL

na tych alusach ciężej sie zbiera i szybko prędkość traci , no i pali więcej

[ Dodano: 2009-04-12, 01:31 ]
no i jeszcze przyznam że ta felga z prawej strony jest krzywa na 003 albo 007 nie pamiętam ale gostek w wulkanizacji na maszynie pokazywał

ale jak na stalówkach jeździłem to też tak znosiło
Avatar użytkownika
GITgostek
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 28 lip 2008, o 17:29
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez strzeliniasty » 12 kwi 2009, o 21:36

jak na stalowkach tez tak znosilo to cos w samochodzie cos jest nie tak prawdopodobnie w zawieszeniu ale to juz tylko auto na podnosnik i szukanie igly w stogu siana
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości