Ustawione kąty oraz zbieżność - Kierownica skręca w lewo

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Ustawione kąty oraz zbieżność - Kierownica skręca w lewo

Postprzez patryk28091991 » 22 kwi 2013, o 22:35

Jestem tuż po wymianie zawieszki na gwint i wymianie końcówek drążków ;-) Również ustawiłem kąty oraz zbieżność ;-) Kąty ustawione na komputerze ;-) obserwowałem wszystko i musieli poprawić tylko jeden kąt ;-)

Przed ostawieniem wszystkiego ścągało mnie na prawo gdy kierownica było w pozycji prostej


Teraz po ustawieniu wszystkiego muszę trzymać kierownicę prosto żeby jechał prosto ;-) jak puszczę to skręca w lewo wszystko ...


Czy to źle ustawione kąty ?

Kąty ustawiałem na zimówkach i było to samo co teraz na letnich więc koła odpadają ... Przed wymianą zawieszki było wszystko OK ! Ciśnienie w oponach też ok !


Czy to maglownica lub coś innego się sypie ?
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Ustawione kąty oraz zbieżność - Kierownica skręca w lewo

 

Postprzez Paweu » 23 kwi 2013, o 21:40

patryk28091991 napisał(a):Kąty ustawione na komputerze obserwowałem wszystko i musieli poprawić tylko jeden kąt


No to pogratulować kątomierza w łapkach ;-) U mnie po założeniu nowej zawiechy nie było ani kątów ani zbieżności...

patryk28091991 napisał(a):Teraz po ustawieniu wszystkiego muszę trzymać kierownicę prosto żeby jechał prosto jak puszczę to skręca w lewo wszystko ...


Masz paragon to wracaj na reklamację. :ok:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez prezesik » 24 kwi 2013, o 23:11

Albo to wina nierówno zjechanych opon...
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 24 kwi 2013, o 23:34

Musialbyś mieć całkiem nowe opony żeby mieć pewność, bo oba komplety starych mogą być nierówno zjechane z powodu wcześniej źle ustawionego zawieszenia - albo auto po dzwonie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez patryk28091991 » 25 kwi 2013, o 08:28

coś w tym może być choć nie do końca ;-)

w zeszłym roku włożyłem kit i chciałem jechać na katy i zbieżność ale powiedzieli mi, że nie zrobią bo końcówki drążków są do kitu... więc w końcu nie zrobiłem tych kątów ani zbieżności ;-) Ale samochód jechał prosto tak jak przed wymianą na kit więc dałem sobie spokój ;-)


Auto na pewno nie pod dzwonie mimo tego że ma inny odcień maski i błotników.

Jeszcze na dodatek tylne prawe koło wystaje bardziej niż lewe ;-((
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez scyzormks » 25 kwi 2013, o 11:15

u mnie ten problem też występuje. puszce kiere to sama odbija lekko w prawo, trzymam jedzie prosto. zawiecho w porządku kąty , zbieznośc też wiec zostaje wina felg badź opon ewewntualnie mozna sprawdzić wywazenie
Avatar użytkownika
scyzormks
Gaduła
 
Posty: 637
Dołączył(a): 17 maja 2012, o 16:53
Lokalizacja: Wojkowice

Postprzez arthorius » 23 lip 2013, o 19:20

Mój problem jest następujący. Występuje niezależnie jakie mam zamontowane koła zimowe czy letnie. Mianowicie by jechać prosto muszę lekko skręcić kierownica w lewo, jak ją puszcze to wraca do położenia i auto ściąga na prawo. Byłem u mechanika i poprosiłem o sprawdzenie czy gdzieś nie mam luzów co sprawdzałem tez sam i wszystko było sztywne. Mechanik powiedział że może to być też coś na drążku od maglownicy ale tam nie widzi bo jest osłona. Macie jakieś doświadczenia w tej sprawie. Zastanawiam się nad regeneracją maglownicy w czwartek ale wolę się jeszcze upewnić.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Paweu » 23 lip 2013, o 19:47

arthorius napisał(a):Mianowicie by jechać prosto muszę lekko skręcić kierownica w lewo, jak ją puszcze to wraca do położenia i auto ściąga na prawo.


Byłeś na zbieżności? Jeśli tak to jest źle ustawiona.

arthorius napisał(a):Byłem u mechanika i poprosiłem o sprawdzenie czy gdzieś nie mam luzów co sprawdzałem tez sam i wszystko było sztywne.


Sprawdzał czy nie ma luzów na maglu?

arthorius napisał(a):Mechanik powiedział że może to być też coś na drążku od maglownicy ale tam nie widzi bo jest osłona.


Bo? Bo mu się nie chciało jej ściągnąć i sprawdzić czy jest nakrętka kontrująca dokręcona?

arthorius napisał(a):Macie jakieś doświadczenia w tej sprawie.


Ost. przechodziłem 'perypetie' ze zbiechą.. a właściwie jej brakiem po ustawieniu.

Posprawdzaj jeszcze raz łożyska przednich kół.. na obecność luzów. Ściągnij koła i łapiąc za tarczę sprawdź czy nie ma luzów. Co do maglownicy. Dobrze by było sprawdzić czy są luzy na maglu gdy drążki nie są skręcone ze zwrotnicami. Jeśli magiel nie stuka podczas skręcania, nie ma luzów.. To raczej jest dobry.

Niech mechanik sprawdzi czy nakrętki kontrujące są dokręcone , te pod osłonami gumowymi...

Jeśli wszystko jest z zawiechą ok to jechać zrobić zbieżność gdzie indziej.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez arthorius » 23 lip 2013, o 20:01

Osłony nie chciał ściągać bo to było przy okazji jak robiłem wymianę tylnych tulei. Więc obejrzał to co widać i tak jak ja stwierdził że jest sztywne. Pozostaje mi więc zdjąć osłonę i co tam jeszcze zobaczyć? Boję się że jak zaprowadzę auto na regenerację maglownicy to okaże się że wcale jej regenerować nie będę musiał i coby kasy nie wywalić w błoto, gdyż to kosztuje 450zł i 200 za zdjęcie i zamontowanie.

Z tą zmianą to stało się nawet nie wiem kiedy. Wszystko było ok i nagle zaczęło ściągać. Wcześniej wyczuwałem tez lekkie bicie kierownicy ale tylko na luzie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez pablomed » 21 sie 2013, o 17:59

patryk28091991 napisał(a):Jeszcze na dodatek tylne prawe koło wystaje bardziej niż lewe
i kolego masz to auto od nowości że jesteś pewien że nie dostało strzała z boku w tylne koło? Niestety ale jeśli nie jesteś I właścicielem to pogódź się z ta myślą, a czy warto wydawac kasę na prostowanie podłogi ew. wymianę belki - to już sam decyduj.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości