Wymiana płynu wspomagania 1.9tdi

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Wymiana płynu wspomagania 1.9tdi

Postprzez Sapphiron » 7 maja 2013, o 17:38

Witajcie.

Potrzebuję wymienić płyn we wspomaganiu w moim traktorku. Czy ktoś ma jakiś tutorial z którego bym mógł skorzystać? Jakieś porady na co zwracać uwagę, na co uważać i czego nie robić?

Pozdrawiam :)
Sapphiron
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 17:10
Lokalizacja: Lublin

Wymiana płynu wspomagania 1.9tdi

 

Postprzez gwozdziu » 8 maja 2013, o 21:25

Ważne żebyś zalał taki sam płyn jak był wcześniej. A czemu chcesz wymieniać płyn od wspomagania??
gwozdziu
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8 maja 2013, o 20:10
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Postprzez Sapphiron » 8 maja 2013, o 21:27

bo stary?
Sapphiron
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 17:10
Lokalizacja: Lublin

Postprzez gwozdziu » 9 maja 2013, o 12:01

Jeśli ci nie ubywa i nie jest czarny to nie ma sensu wymieniać.
gwozdziu
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8 maja 2013, o 20:10
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Postprzez Sapphiron » 9 maja 2013, o 12:04

niby nie jest ale skoro wymieniam wszystkie płyny w serduchu to pomyślałem że wspomagania też wymienię...
Sapphiron
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 17:10
Lokalizacja: Lublin

Postprzez gwozdziu » 9 maja 2013, o 12:09

A no to najważniejsze żebyś kolor zalał taki sam jak miałeś orginalnie i nie przelał. Około litr chyba wchodzi, przynajmniej w Vento.
gwozdziu
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8 maja 2013, o 20:10
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Postprzez pawel1990 » 9 maja 2013, o 12:09

Odkręć opaskę na wężu wchodzącym do pompy, zdejmij go z krócca, niech sie wyleje (tylko nie na ziemie). wsiądz do auta i na włączonym zapłonie na maksa od lewej do prawej pare razy zeby wszystko wypłyneło z maglownicy. Załóż węża, dokręc opaske, wlej nowego płynu do zbiorniczka do stanu pomiędzy MIN a Max. Znów skręc na max w prawo i w lewo ze dwa , trzy razy żeby odpowietrzyć układ. odkręc zbiorniczek i dolej żeby był stan międzi MIN a MAX. Odpal auto, jak i pokręc fajerą, jak ubedzie to znowu dolej do stanu. I tyle. Płyn ja lałem ATF Czerwony, leją też np Febi M6162.

Poglądowe foto, ten wąż.

Obrazek
Ostatnio edytowano 9 maja 2013, o 12:17 przez pawel1990, łącznie edytowano 1 raz
-----------------------------------------------------------
Byłe MK3 1.8 GT --> moj-golf/moje-gt-t21191.html

Byłe MK3 VR6 --> moj-golf/zwykle-mk3-vr6-by-pawel1990-t34070.html

Byłe MK3 GTI --> moj-golf/zielone-gti-t54087.html

Obecny B5 kombi --> inne-samochody-z-rodziny-vag/b5-variant-by-pawel1990-t64298.html
Avatar użytkownika
pawel1990
Members
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 08:41
Lokalizacja: Sędziszów

Postprzez Sapphiron » 9 maja 2013, o 12:14

pawel1990, Dzięki :super:
Sapphiron
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 17:10
Lokalizacja: Lublin

Postprzez pablomed » 10 maja 2013, o 20:42

kręcenie bez odpalenia auta przy odpowietrzaniu niema sensu bo pompa nie działa. Najlepiej zalać płyn, odpalić silnik na kilka sekund i zgasić, dolać płynu do kresek , odpalić ponownie silnik i kilka razy skręcić w obie strony od końca do końca, po chwili wspomaganie wróci gasisz silnik dolewasz ostatni raz płynu ile trzeba i koniec pracy. Niema sensu zmieniać płynu jeśli jest czysty klarowny nie brakuje go i wspoma normalnie działa
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez bro82 » 17 lip 2013, o 08:15

Witam mam pytanie odnośnie pompy i płynu a mianowicie pompa nagle przestała działać olej jest bardzo brudny praktycznie czarny, czy jak wymienię olej pompa zacznie działać czy jest już do wymiany?
Avatar użytkownika
bro82
Czytacz
 
Posty: 68
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 12:19
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez pablomed » 17 lip 2013, o 08:23

mała szansa że zacznie działać, możesz to zrobić bo mineralny płyn kosztuje 20 zeta ale raczej coś się zepsuło. Czy pompa czy maglownica xzy tylko pasek pompy nie wiadomo, trzeba diagnozować.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez bro82 » 17 lip 2013, o 08:36

w ogóle nie jest słychać pompy a wcześniej było
Avatar użytkownika
bro82
Czytacz
 
Posty: 68
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 12:19
Lokalizacja: Sosnowiec

Następna strona

- - - Blachy nierdzewne



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 15 gości