Wymiana pompy vacum

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

Wymiana pompy vacum

Postprzez sathoorn » 11 gru 2007, o 22:38

Witam, mam pytanie dotycz?ce wymiany pompy vacum. Czy przy wymianie pompy musze zabezpieczy p?yn hamulcowy i czy po wymianie konieczne jest odpowietrzanie hamulców? Czy jest to natyle ?atwe by wymienic j? samemu, czy lepiej oddac auto w r?ce mechanika?
sathoorn
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3 gru 2007, o 14:35
Lokalizacja: Krakow

Wymiana pompy vacum

 

Postprzez opolanin » 12 gru 2007, o 18:32

zrobisz to sam bez problemu a propo plynu hamulcowego to musisz zadbac tylko o ten plyn ze zbiorniczka bo reszta bedzie w przewodach, wiec oprozniasz zbiorniczek z plynu odkrecasz pompe wymieniasz czy co tam chcesz zrobic i odpowietrzyc bo po nalaniu plynu do zbiorniczka w pompie bedziesz mial powietrze lub nie odpowietrzaj i sprawdz jakie masz hamulce. wytlumaczylem najprosciej jak umialem, pozdro
opolanin
 

Postprzez sathoorn » 14 gru 2007, o 01:09

Dzieki za rade pozdrawiam
sathoorn
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3 gru 2007, o 14:35
Lokalizacja: Krakow

Postprzez opolanin » 14 gru 2007, o 17:21

nie ma za co, jak cos bedzie nie tak to pisz
opolanin
 

Postprzez tyberianki » 18 maja 2008, o 19:10

gdzie się znajduje vacum pompa w Golfie 3 o pojemności 1,9 TDI ?
Avatar użytkownika
tyberianki
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 11:54
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez sebokuc » 9 cze 2008, o 11:11

Jeżeli można chętnie się dołączę do tematu gdyż ...

Pewnego dnia zauważyłem dziwną małą plamkę z przodu pod autem.
Dotknąłem palcami - wg mnie był to płyn hamulcowy, wg mechanika woda z klimatyzacji !?
Po 2 dniach straciłem hamulce. Pedał był twardy i ledwo zwalniał auto, strach jeździć ale płyn hamulcowy w zbiorniczku był. Pomyślałem wyciek, brak hamulców czyli oznaki zapowietrzenia lub pękniętego przewodu. Na 10 razy 1 raz hamowałem normalnie, ostro w miarę.
Pojechałem do "znajomego mechanika" żeby sprawdził wszystko. Odpowietrzył hamulce, wymienił jeden zmęczony przewód podciśnieniowy. Hamulców nie było nadal - twardy pedał.
Pierwszy mechanik skierował mnie do swojego znajomego, lepszego mechanika od siebie, znawce diesel'i, gdyż stwierdził, że padła pompa vacum lub serwo. Bał się tego dotykać, że się rozsypie itd.
Załamałem się bo nowa pompa kosztuje ok. 500zł ale znalazłem używaną za jedyne 150-200zł , w skupie-sprzedaży używanych.
Jednak ten drugi mechanik miał też używaną pompę i na drugi dzień założył swoją. Dobrze, że poprosiłem o zwrot rzekomo uszkodzonej pompy. Jednak kiedy zakładał przewód podciśnieniowy to z zaworu zwrotnego wychodził jeden przewód, którego nie wiedział gdzie skierować ( drugi od dołu) i go zaślepił wkrętem, ku mojemu zdziwieniu.
Hamulce działały, byłem przekonany, że to z powodu uszkodzonej pompy vacum. Dziękowałem, że nie uszkodzone serwo.
Nie dawało mi to spokoju i u znajomego, sprawdziłem w Passacie diesel'u 1.6, że ... on ma taki kapturek-zaślepkę.
Dostałem olśnienia, czego nie wiedziało 2 "mechaników".
Zdjąłem z zaworu zwrotnego ten "przewód z wkrętem" - hamulców brak, założyłem- były !!

Moja diagnoza:
Powodem braku hamulców był nie zaślepiony (zgubiony podczas jazdy kapturek) wylot podciśnienia. Podciśnienie było zbyt małe !!
Za tą niepotrzebną wymianę zapłaciłem 200zł !! :-x

Morał:
"O dobrego mechanika trudniej niż o kanonika!?"
Precz z konowałami i naciągaczami !!

P.S.
Dziś pojadę mu powiedzieć o błędnej diagnozie.
Ciekawe czy przyzna mi rację i zwróci kasę za pompę, którą mu oddam bo moja była sprawna.
Za moją w skupie chcą mniej niż 50zł a chcieli mi sprzedać taką samą używaną za 200zł. :lolol:
sebokuc
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 02:47
Lokalizacja: Będzin


- - - https://www.luchspolska.pl/pl/64,58,regeneracja-siC582ownikow-hydraulicznych-gdynia



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości