zbieżność

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego.

Moderator: Moderator

zbieżność

Postprzez Mariusz164 » 23 paź 2010, o 11:56

nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie więc nowy pość mianowicie wymieniłem już wsztsko co możliwe i ktoś mi pomknął że kierownica może telepać jak jeś zła zbieżność? bo już walcze i nic mi nie wychodzi trzęsie mi kiera tak od 50- 60 km pożnie powyżej 100- 130 km felgi i oponki 100 % ok gumy wymienione piasta i łożysko nowe oś i przegów wymienione. ma ktoś może pomyśł co może być jeszcze przyczyną?

[ Dodano: 2010-10-23, 16:23 ]
dodam jeszcze że dziś jechałęm i tak zauważyłem że od 40 km/h do 120 km/h tzręsie cały czas więcej nie jechałem do 70 km/h widac na kierownicy a pożniej to czuć na kierownicy że coś bije. ja już zielonego pojęcia nie wiem o co tu chodzi.
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

zbieżność

 

Postprzez Golfik1986 » 24 paź 2010, o 00:41

tuleje wahacza koncowki drazkow same drazki gumy no stary moze byc wszystko tak praktycznie problem z wahaczami jush spracowane moja rada jedz na szarpaki daj 2 dyszki niech ci wytrzepie fure i bedziesz wiedzial choc z tymi diagnostami tesh bywa roznie do jednego pojedziesz wogole nie widzi luzow do nastepnego pojechalem wykminil a wiedzialem ze cos jest nie tak bo mi pukalo cos i kiera latala teraz akurat tesh mi lata od 80-100 i sa to tuleje tylnie wahacza
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Mariusz164 » 24 paź 2010, o 08:05

chodzi o to właśnie że mam wszystko wymienione i lata dziś miałem okazje dygnąłem do 150 km/h i cały czas czuć na kierownicy drgania. gumy mam poliurytanowe. będę myślał przegląd mam w listopadzie to mi zobaczą ;)
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez mani51 » 24 paź 2010, o 08:06

Mariusz164 napisał(a):ktoś mi pomknął że kierownica może telepać jak jeś zła zbieżność?


jeśli ty najprostszą z możliwych do sprawdzenia rzeczy zostawiasz na koniec to gratuluję ale szansa jest mała że za Twoje problemy odpowiedzialna jest zbieżność. Zazwyczaj winne jest niewyważenie kół a nawet jeśli koło jest wyważone to nie oznacza że jest równa opona. Wystarczy że gdzieś przyhamowałeś na suwa i już może bić.

Golfik1986 napisał(a):teraz akurat tesh mi lata od 80-100 i sa to tuleje tylnie wahacza


ciekawy jestem w jaki sposób ktoś połączył jedno z drugim ale nie wnikam bo wszystko możliwe.

Moim zdaniem za bicie na kierwnicy odpowiedzialne może być tylko niewyważenie kół albo nierówne opony. Ewentualnie krzywe tarcze jeśli problem jest przy hamowaniu. Oczywiście gdy jakieś inne elementy zawieszenia są zużyte to problem tylko się nasila bo nie tłumią drgań i dlatego ktoś może twierdzić że po wymianie tego czy tamtego poprawiło się.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Mariusz164 » 24 paź 2010, o 09:02

koła były wyważane już ze 3 razy opony nowe były założone a hamulca na 100 % niema gość mi mówił żę na 100% to nie jest od fel i opon. także nie mów że od podstawowych żeczy nie zacząłęm. bo zakładałem już 2 komplety różnych kół i jest to samo. amorki były pół roku temu nowe założone. sworznie i koińcówki nowe.
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez mani51 » 24 paź 2010, o 09:09

Mariusz164 napisał(a): także nie mów że od podstawowych żeczy nie zacząłęm


miałem na myśli zbieżność bo nawet to że nijak nie mogę połączyć bicia kierwonicy ze zbieżności to jest to najprostsze co można sprawdzić i wyregulować w układzie kierowniczym szczególnie jak robiłeś coś przy zawieszeniu a przecież robiłeś więc dziwi mnie że jeszcze tego nie zrobiłeś - ja nie wyjechał bym z garażu po wymianie drążków swożni i końcówek gdybym nie sprawdził zbieżności a jeśli robił Ci to mechanik i pominął zbieżność to dupa z niego nie mechanik :)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Mariusz164 » 24 paź 2010, o 09:16

po wymianie drążków i sworzni oczywiśćie że zbierzność była ustawiana tylko że może mogła się przestawić zbierzność. zaliczyłem 2 porządne dzióry także myśle że mogło się przestawić tylko czy to od tego drgania kierownicy będą. a powiedz mi jeszcze tarcze hamulcowe bo przy hamowaniu to nie czuć może tak minimalnie tylko czy podczas jazdy by drgała kiera. ?
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez mani51 » 24 paź 2010, o 09:21

jak tarcze krzywe to tylko przy hamowaniu

A te dwie dziury to były po wyważaniu kół czy przed? bo jeśli po tych dziurach nie sprawdziłeś felg ani opon to masz odpowiedź na swoje telepanie kierownicą
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez czaro » 24 paź 2010, o 09:23

Mariusz164 napisał(a):bo przy hamowaniu to nie czuć

jak przy hamowaniu nie bije mocniej to raczej nie tarcze.
A po zaliczeniu tych dziur sprawdzałeś felgi? Bo może to przez nie Ci bije kiera.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Mariusz164 » 24 paź 2010, o 09:44

tak felgi i opony były sprawdzane po zaliczeniu dziór.
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez mani51 » 24 paź 2010, o 09:53

więc dla świętego spokoju sprawdź zbieżność ale ja wątpię że to jest przyczyna

jeszcze czasem winny może być wyrobiony przegub na półosi ale to musiałby byś bardzo zjechany i raczej nie dawałby takich objawów przy jeździe na wprost

[ Dodano: 2010-10-24, 09:54 ]
mam nadzieję że tylne koła też sprawdzane
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Golfik1986 » 24 paź 2010, o 10:24

mani51 napisał(a):ciekawy jestem w jaki sposób ktoś połączył jedno z drugim ale nie wnikam bo wszystko możliwe.

:lol: :lol: :lol: sorry mialem mowic o tulejach wahacza przod tej tylniej a robie przy okazji tylnie tuleje bo tesh jush lewa sie odzywa
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

- - -



Powrót do Układ kierowniczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości