przez mat » 23 kwi 2008, o 00:51
zbieznosc to potoczna nazwa calej operacji ustawiania geometrii zawieszenia. mowi sie zbieznosc, bo tylko najczesciej sie ustawia rownoleglosc jednego kola wzgledem drugiego poniewaz reszta calego ukladu geometrycznego zawieszenia, czyli pochylenie kol, wspolosiowosc przod-tyl i takie tam najczesciej sa ok, poniewaz trzeba sie naprawde postarac zeby to poprzestawiac. jak wjezdzasz do goscia na kanal to zaklada Ci na kola takie bajery, np laserowe, czyli: na tylnia os zaklada takie miarki, na przud zaklada specjalne urzadzenia laserowe, ktore w jedna strone puszczaja wiazke wlasnie w tyl na miarki, a w druga strone, czyli w poprzek samochodu, rzucaja wiazki na siebie, gdzie rowniez zaznaczona jest jakas tam skala i wtedy ma sie wszystko zgadzac, np: jak w tyl po prawej masz 25 to po lewej tez musisz miec 25, jezeli wartosci sa rowne to ok, jezeli nie tzn, ze kola przednie sa nie rownolegle, wtedy na drazkach sie kreci i wszystko, potem jeszcze pionowanie, wspolosiowosc czyli zbadanie czy nie ma przesuniecia przedniej osi wzgledem tylniej w lewo lub prawo i po sprawie. standardowa procedura. moze byc jeszcze tak ze kolo lewe lub prawe z przodu moze byc przestawione na boki lub do przodu ewentualnie do tylu wtedy trzeba to umiejetnie ustawic i po problemie. ogolnie po kazdej wymianie jekiegos elementu zawieszenia powinno sie jachac na "zbieznosc", tak dla pewnosci.
ceny: roznie u mnie w TSK tak od 30 do 40, w Kielcach robia srednio za 50, ale to i tak zalezy od typu zawieszenia.