mateusz_918 seryjne auta muszą spełniać norme spalin , norme Db itd . Każdy tuner pierwsze co robi przy podniesieniu mocy w aucie to zmiana dolotu , wydechu aby silnik nie był zdławiony

A każdy kto siedzi w temacie mocniejszych autek wie , że seryjne tłumiki są spoko ale do normalnej jazdy , a jak ktoś już zaczyna grzebać w motorowni to przelot i dopiero zaczyna się zabawa
ciekawy system w nowych autach :
Ma on w obu tłumikach automatycznie sterowane klapy. Podczas jazdy w trybie skrzyni biegów "C" (Controlled Efficiency) klapy pozostają przez większość czasu zamknięte, a ośmiocylindrowa jednostka brzmi wówczas dyskretnie i subtelnie - w sam raz do długich podróży oraz komfortowej jazdy na tylnej kanapie
W trybach "S" (Sport) i "M" (Manual) klapy wydechu Mercedesa S 63 AMG otwierają się wcześniej i bardziej spontanicznie, zwłaszcza gdy kierowca preferuje dynamiczny styl jazdy. Efekt? Do wnętrza wdziera się gardłowy, emocjonujący pomruk widlastej "ósemki".