Katalizator & strumienica

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Postprzez witboy » 16 cze 2012, o 23:36

katalizator nie jest potrzebny do pracy sondy, lecz sonda potrafi zle dzialac bez kata.. ale sondy nie mozna odpinac, musi byc zapieta bo sklad mieszanki jest obliczany z takich elementow jak przepustnica, sonda, przeplywomierz czy czujnik temp na ecu..czy innych wiec spalanie wzrosnie gdy jej nie bedzie
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez lukasz9501 » 17 cze 2012, o 01:23

No Dokładnie , więc jużnie wiem co mam zrobić .Bo sonde mam przypiętą ale nie mam nigdzie jej w tłumiku ,a zamiast strumiennicy mam rure prawdopodobnie pospawaną i to wszystko .
lukasz9501
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 19:24
Lokalizacja: Lubin

Postprzez prezesik » 17 cze 2012, o 10:36

Do kolegi wesolego - jak porcelana sie pokruszyła to może Ci zatkać pozostałe tłumiki, szczególnie ostatni. Miałem taki przypadek u kolegi w lagunie - kat sie skruszył i zatkał wsio na amen.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez wesoly_99 » 17 cze 2012, o 19:35

prezesik25 - to niedobrze:( i to bardzo.. teraz nie mam czasu tego robic.. a za tydzien mam wyjazd go GDańska.. ostatnio przestało dzwonić..
więc panowie?? co dokładnie mam zrobić??
wesoly_99
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 20 cze 2011, o 15:42
Lokalizacja: Debrzno

Postprzez RamboSS » 7 lip 2012, o 12:35

podepne się do tematu...jak wywale kata i wstawie rurke...przyspawam nakrętkę wkręce sonde etc to spalanie ma prawo wzrosnąć czy zostanie takie same ? :-)
RamboSS
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 19:16
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Poldek » 7 lip 2012, o 13:25

Bedzie takie same....
moj-golf/czerwony-mk3-1-6-t34903.html
Mój MK3 RED! Setup na 2012!
Poldek
Fanatyk
 
Posty: 1033
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 22:00
Lokalizacja: Lubin

Postprzez asadolewski » 7 lip 2012, o 13:43

Nie wiem w czym posiadacie problem. Jak czytam wasze posty to mi się śmiać chce. Wywaliś kata wstawić rurkę. Rurkę to sobie w mózg wstawić możecie.
Przecież w GOLF III macie KATa łączonego. Odkręcanego z 3x ŚRUB 8 + nasad na dalszą rurę wydechu.
Demontaż:
1. Odkręcacie KATa.
2. Odpinacie sondę.
3. Wyciągacie na luzie KATa
4. Odkręcacie sondę.
5. UŻYWACIE MŁOTKA, przecinka lub pręta.
6. Rozkruszacie percalonę ( KATALIZATOR). Wysypujecie w pojemnik.
7.Patrzycie czy wszystko wyleciało i włala :) Zakładacie go spowrotem. I już po problemie.

Zalety: Nie musicie kompinować z wycinaniem i wstawieniem rurki czy też strumienicy. Autko nie chodzi wogule głośniej SONDĘ LAMBDĘ macie gdzie umocować :))
Na przeglądzie nikt się nie przyczepi ponieważ obudowę od KATa macie calutką i nienaruszoną. A emisję spalin i tak dużo większej nie pokaże.

Proste jak cep. Później za rozwaloną porcelane możecie jeszcze dostać 100 zł :))


EDIT:
Co do spalania po usunięciu katalizatora.
Owszem będzie większe ale tylko i wyłącznie na benzynie i ropie. Ponieważ SONDA steruruje mieszanką. I będzie spalanie do 1/2 l większe na 100km.

Co do gazu nie będzie większe ponieważ GAZ omija układ sterowania. GAZ ma to do siebie że posiada własny komputer sterujący. Więc na gazie spalanie nie będzie wogule odczuwalne.
asadolewski
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 cze 2012, o 18:28
Lokalizacja: Ostrówek

Postprzez RamboSS » 7 lip 2012, o 15:17

dziękuje jakże mądremu i "bardzo miłemu" koledze za tak dokładną i szczegółową odpowiedź ;-)
RamboSS
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 26 cze 2012, o 19:16
Lokalizacja: warszawa

Postprzez killah » 9 lip 2012, o 21:48

asadolewski napisał(a):Nie wiem w czym posiadacie problem. Jak czytam wasze posty to mi się śmiać chce. Wywaliś kata wstawić rurkę. Rurkę to sobie w mózg wstawić możecie.
Przecież w GOLF III macie KATa łączonego. Odkręcanego z 3x ŚRUB 8 + nasad na dalszą rurę wydechu.
Demontaż:
1. Odkręcacie KATa.
2. Odpinacie sondę.
3. Wyciągacie na luzie KATa
4. Odkręcacie sondę.
5. UŻYWACIE MŁOTKA, przecinka lub pręta.
6. Rozkruszacie percalonę ( KATALIZATOR). Wysypujecie w pojemnik.
7.Patrzycie czy wszystko wyleciało i włala :) Zakładacie go spowrotem. I już po problemie.

Zalety: Nie musicie kompinować z wycinaniem i wstawieniem rurki czy też strumienicy. Autko nie chodzi wogule głośniej SONDĘ LAMBDĘ macie gdzie umocować :))
Na przeglądzie nikt się nie przyczepi ponieważ obudowę od KATa macie calutką i nienaruszoną. A emisję spalin i tak dużo większej nie pokaże.

Proste jak cep. Później za rozwaloną porcelane możecie jeszcze dostać 100 zł :))


EDIT:
Co do spalania po usunięciu katalizatora.
Owszem będzie większe ale tylko i wyłącznie na benzynie i ropie. Ponieważ SONDA steruruje mieszanką. I będzie spalanie do 1/2 l większe na 100km.


Co do gazu nie będzie większe ponieważ GAZ omija układ sterowania. GAZ ma to do siebie że posiada własny komputer sterujący. Więc na gazie spalanie nie będzie wogule odczuwalne.


buhahaha

chyba kpisz. jak np u mnie sonda jest przed kata :D

KATALIZATOR NIE MA WPŁYWU NA SPALANIE.
killah
 

Postprzez paxstor » 10 lip 2012, o 00:07

killah napisał(a):
asadolewski napisał(a):Nie wiem w czym posiadacie problem. Jak czytam wasze posty to mi się śmiać chce. Wywaliś kata wstawić rurkę. Rurkę to sobie w mózg wstawić możecie.
Przecież w GOLF III macie KATa łączonego. Odkręcanego z 3x ŚRUB 8 + nasad na dalszą rurę wydechu.
Demontaż:
1. Odkręcacie KATa.
2. Odpinacie sondę.
3. Wyciągacie na luzie KATa
4. Odkręcacie sondę.
5. UŻYWACIE MŁOTKA, przecinka lub pręta.
6. Rozkruszacie percalonę ( KATALIZATOR). Wysypujecie w pojemnik.
7.Patrzycie czy wszystko wyleciało i włala :) Zakładacie go spowrotem. I już po problemie.

Zalety: Nie musicie kompinować z wycinaniem i wstawieniem rurki czy też strumienicy. Autko nie chodzi wogule głośniej SONDĘ LAMBDĘ macie gdzie umocować :))
Na przeglądzie nikt się nie przyczepi ponieważ obudowę od KATa macie calutką i nienaruszoną. A emisję spalin i tak dużo większej nie pokaże.

Proste jak cep. Później za rozwaloną porcelane możecie jeszcze dostać 100 zł :))


EDIT:
Co do spalania po usunięciu katalizatora.
Owszem będzie większe ale tylko i wyłącznie na benzynie i ropie. Ponieważ SONDA steruruje mieszanką. I będzie spalanie do 1/2 l większe na 100km.


Co do gazu nie będzie większe ponieważ GAZ omija układ sterowania. GAZ ma to do siebie że posiada własny komputer sterujący. Więc na gazie spalanie nie będzie wogule odczuwalne.


buhahaha

chyba kpisz. jak np u mnie sonda jest przed kata :D

KATALIZATOR NIE MA WPŁYWU NA SPALANIE.


killah dobre myślałem że, się poleje ze śmiechu hehe :lol: :lol:
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez asadolewski » 10 lip 2012, o 17:29

no i co z tego że sonde masz przed katem? Jak katalizator ma to do siebie że dzięki niemu robi się nie wielkie ciśnienie w wydechu gdzie zbierają się spaliny i z tego sonda czyta sobie mieszankę. Po usunięciu kata masz Calutki przepływ jak przez normalną rurkę. I sonda nie odczytuje sobie dobrze spalin. Dlatego też źle steruje. Robię w zawodzie mechanika już 12 rok. I możesz się śmiać ale ja swoje wiem. Skoro jesteś tak wielce cwany to wyjaśnij autorowi tematu co i do czego służy kat i sonda. Może wtedy ja się pośmieje..
Nie należę do jakiś partaczy co samochody na byle gówno trzymają po 2 tygodnie. I biorą za to niewiadomo ile kasy.

Ja posiadam Golfa III 2.0 córka posiada 1.6 ABU i w obydwu przypadkach katalizator opróżniałem z porcelany. W 2.0 mam sondę przed katem a w 1.6 ABU jest w Katalizatorze w obydwu przypadkach jest łączony kat na 3x 8 mm śruba i wsuwana na na pierwszy wydech. Opróżniałem porcelanę i jest bez problemowo na przeglądzie nikt się nie doczepił nigdy bo obudowa kata została cała nienaruszona.

A spalanie jest większe na BENZYNIE czy też w Dieslu na ropie. Ale nie na gazie. Więc zanim zaczniecie się śmiać z kogoś to zaczerpnijcie gdzie inndziej opinii na temat układu sterowania mieszanką
asadolewski
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 cze 2012, o 18:28
Lokalizacja: Ostrówek

Postprzez slawek5t » 10 lip 2012, o 18:11

asadolewski, ja nie mam kata i ostatnio spalanie wyszło mi 5,1-5,2 litra. W trasie mam jeszcze mniej.
Powiedz , ile spaliłby mi gdybym założył katalizator ? :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości