dobra panowie moze wykresy z hamowni macie? nie a to szkoda... a ja troszke sie bawilem w tjuningi n/a i co wam powiem to wam powiem ale najwieksze znaczenie ma sam uklad kolektora wydcechowego nie chodzi o konstrukcje 4-2-1 lecz o srednice rur i ich dlugosc najwazniejsze sa odcinki schodzace sie z 2 w 1 ta czesc powinna byc jaknajdluzsza i sporej srednicy .. stad mowienie ze kolektory 4-2-1 sa cud miod i orzeszki jest o kant d.. potluc .. bo kazdy zapomina dodac kolektory rurowe typu 4-2-1 amen... a i taki zabieg moze dac do ok 8 % czyli ok 10 kuca o ile reszta silnika wydech jest w miare ok
teraz sama srednica rur do 2 litrow 2,25 cala ideal wiecej za bardzo odpreza silnik a mniejszy zapycha na 2 przelotowych tlumikach amen
jesli chodzi o turbo... zwlaszcza diesle... spoko 2,25 cala w 1,9 do tego jeden tlumik np od transita i wsio bangla jak nalezy zmienia sie dzwiek i troszke mocy daje...
w dieslu turbo moze nie byc ani jednego tlumika tylko rura az do konca samochodu i bedzie to moc.. ale hola hola moze nie tyle co moc.. a fakt na sprawnosc silnika a bardziej turbiny wieksza pipa i pusta rura da nam to ze turbo zacznie zwawiej i szybciej pompowac ale tez niema co przesadzac bo za duza srednica tez nie moze byc ideal do 1,9 to 2,25
jesli chodzi o tdi i glosnosc bez kata i tlumikow .. zasada jest prosta jak dym... im wieksza turbina tym cichsza praca wydechu ...im mniejsza turbina a w 1z sa male pipidowki to glosniejsza praca wsadzamy wieksze turbo nagle silnik cichnie... magia co .. poprostu turbo wycisza wydech
a gadki szmatki o strumiennicach itd to sa wynalazki ery magnetyzerow tuning boxow z rezystorami w srodku itd... niewiele daje a wrecz zabiera a moze przyczycnic sie do wydmuchania uszczelki pod glowica bo spaliny za wczesnie beda uciekac z komory spalania.
podsumowujac ktos chce sie bawic w tuning n/a to koszta koszta koszta i babranie w go..
ja z 150 kuca chcac isc w ok 200 musialem miec: walki schrick, regulowane kola rozrzadu, wydech remus n grupowy i supersprint, zmiana kolektora wydechowego a bardziej jednej z jego czesci ktora tworzyla waskie gardlo, gt glowicy, kute tloki doprezajace, i korby, chipson ze zmiana odcinki, inne wtryski i regulator cisnienia paliwa, koszta hmm nawet nie chce mowic bo zawalu dostane na sama mysl...
w przypadku tdi czy turbo zabawa jest bardziej odczuwalna i stosunek koszta do kasy najlepszy