Przeglad techniczny Golf3 1.4 , MOT EXHAUS EMISSION

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Przeglad techniczny Golf3 1.4 , MOT EXHAUS EMISSION

Postprzez odin » 31 sie 2008, o 01:49

Witam mam problem z przegladem , nie chce przejsc bo jest za duza emisja spalin a mianowicie cos z LAMBDA. Zmienilem katalizator na nowke ale nic to nie dalo dalej odczyty z lambdy sa nieprawidlowe, Byc moze przyczyna sa jakies dziury w tlumiku . Prosze o jakas dobra rade. Ponizej podaje wyniki testu na emisje spalin .

OIL TEMPERATURE 80 c -- ok
FAST IDLE test --- FAIL
CO 0.30 0.10 PASS
HC 200 34 PASS
LAMBDA 0.97 1.03 1.288 FAIL .

REASON for refusal of TEST certificate
001 EXHAUST emissions Lambda reading after 2nd fast idle outside specified limits [7.3.2b]

REAR EXHAUST has a minor leak of exhaust gases
Ostatnio edytowano 31 sie 2008, o 11:10 przez odin, łącznie edytowano 1 raz
odin
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 01:40
Lokalizacja: wroclaw

Przeglad techniczny Golf3 1.4 , MOT EXHAUS EMISSION

 

Postprzez jacekPlacekkk » 31 sie 2008, o 10:57

szczerze to jakis wrednyy diagnosta ci się trafiłł,,,ja mam takich ze zawsze musze ich prosić o sprawdzenie amorków i takich tam pierdół,,,
sprawdzają swiatła hamulce i ręczny i numery budyy
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Postprzez odin » 31 sie 2008, o 11:12

czy wredny to raczej nie , poprostu dobrze wszystko sprawdzil :) teraz mysle jak zaradzic cos na ta przypadlosc z zaduza emisja spalin , gdzie ejst problem .
odin
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 01:40
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez pablomed » 31 sie 2008, o 13:20

Może zacznij od podpięcia do VAGa. Jak zwykle na pierwszym miejscu w tej sytuacji myśli się o uszkodzonej sondzie, czujniku temperatury, niesprawnych kablach lub świecach
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 31 sie 2008, o 23:58

pablomed napisał(a):Może zacznij od podpięcia do VAGa. Jak zwykle na pierwszym miejscu w tej sytuacji myśli się o uszkodzonej sondzie, czujniku temperatury, niesprawnych kablach lub świecach

i raczej napewno tu bedzie pies pogrzebany. ja stawiam ze to ten czujnik temperatury fisiuje zły podaje odczyt do kompa o temperaturze silnika a ECU wali duzą dawe paliwa...paliwo jest niedopalane wyrzucane jest do ukł.wydechowego osadza sie na sondzie nagrzewa ja bardziej i dlatego jest zły odczyt jej . podaje duzą temp. spalin. ja to tak widze...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez odin » 1 wrz 2008, o 20:58

SotoM napisał(a):
pablomed napisał(a):Może zacznij od podpięcia do VAGa. Jak zwykle na pierwszym miejscu w tej sytuacji myśli się o uszkodzonej sondzie, czujniku temperatury, niesprawnych kablach lub świecach

i raczej napewno tu bedzie pies pogrzebany. ja stawiam ze to ten czujnik temperatury fisiuje zły podaje odczyt do kompa o temperaturze silnika a ECU wali duzą dawe paliwa...paliwo jest niedopalane wyrzucane jest do ukł.wydechowego osadza sie na sondzie nagrzewa ja bardziej i dlatego jest zły odczyt jej . podaje duzą temp. spalin. ja to tak widze...



No to przyjacielu jestes w błedzie , ale dzieki za ten post . Problemem byly dziury w tlumiku , zostaly zaspawane i przeglad przeszedl bez zadnego problemu :))))
odin
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 01:40
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez pablomed » 1 wrz 2008, o 21:06

No masz rację, daliśmy plamy, teraz wziąłem się za tłumaczenie pierwszego wyniku i tam pisze jak byk że współczynnik labda 1,288 co oznacza zbyt ubogą mieszankę, i nawet ostatnie zdanie mówi o nieszczelności tłumika. Czyli przez dziury w tłumiku zasysane było czyste powietrze. Ale diagnosta faktycznie nad wyraz skrupulatny. Ech dzieci uczmy się języków obcych.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 1 wrz 2008, o 22:12

no cóż każdy moze sie pomylic. tak to jest jak sie nie ma doczynienia z analizatorem spalin. w szkole dawno o tym mówili.... :lol: ale plama...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez dziabi3 » 3 wrz 2008, o 17:46

jak na vagu nic nie wykaże to lewe powietrze

bo na vag lewe powietrze nie wskazuje

lambda musi być ok 1

lub dziura w tłumiku i dużo tlenu idzie w tłumik i analizator pokazuje ubogą mieszankę bo msli ze tlenu nie dopala ----załatw tester lambda i ci pokarze czy twoja sonda wskazuje uboga

zatknij tłumik i sprawdź czy nie syczy jakaś dziura bo to mi się zdaje być problemem a ile tlenu ci pokazał bo jeśli duzo to masz odpowiedz
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef


- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości