przelot a przegląd

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

Postprzez strzeliniasty » 26 cze 2011, o 21:38

Radekb351, dokladnie najwazniejsze punkty u diagnosty:

- Pierwszą rzeczą, jaką powinien dokonać diagnosta przed sprawdzeniem naszego samochodu, jest oczywiście weryfikacja numeru VIN, z tym który został wpisany w dowód rejestracyjny naszego pojazdu

- Kolejny krok, jaki dokonuje diagnosta, to sprawdzenie wyposażenia obowiązkowego pojazdu. W tym przypadku chodzi konkretnie o trójkąt i gaśnicę. Co ciekawe kontroli nie podlega data ważności gaśnicy

- Diagnosta może jednak sprawdzić przepuszczalność świetlną szyb, jeżeli pokusiliśmy się na przyciemnianie za pomocą folii. Zgodnie z przepisami boczne przednie szyby musza przepuszczać 70 procent światła. Szyba przednia powinna wpuszczać 75 procent światła.

- pracownik stacji kontroli pojazdów sprawdził jak działa układ oświetleniowy naszego samochodu. Kontrolowane jest działanie kierunkowskazów, a także reflektorów oraz świateł stopu. Następnie sprawdzany jest kąt pod jakim lampy świecą na drogę. Wycieraczki także podlegają przymusowej kontroli.Nie przejdzie przeglądu samochód wyposażony w żarówki o niedozwolonej barwie lub za mocnym natężeniem światła.

- Gdy auto zaliczy obchód z zewnątrz przychodzi czas na kontrolę tego co wydala się z układu spalinowego. W przypadku jednostek benzynowych sprawdza się skład spalin. Przy jednostkach wysokoprężnych kontrolowany jest poziom zadymienia.

- Po zaliczeniu dotychczasowych elementów przychodzi czas na weryfikację skuteczności układu hamulcowego. Sprawdza się to na specjalnych rolkach. Poprzez szarpnięcia na płytach badana jest kondycja zawieszenia oraz stan i ewentualne luzy na układzie kierowniczym


Niewiele osób o tym wie, ale już od kilku lat przepisy nie wymagają sprawdzania stanu amortyzatorów. Jednak dla własnej pewności można takie badanie wykonać (około 28 złotych). Jeżeli jednak coś okaże się nie w porządku, diagnosta wystawi nam zaświadczenie o negatywnym przebiegu badania. Mamy wtedy 14 dni na to, żeby usunąć wady. Powtórne badanie będzie nas kosztować 20 zł od każdej opisanej usterki


cytaty ze strony bankier.pl
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

 

Postprzez Karol B. » 26 cze 2011, o 22:22

Oj tam, oj tam, pare zl do kieszeni dla diagnosty jak bedzie sie czepial i zalatwione :lol:
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez Paweu » 28 cze 2011, o 12:50

Karol B., wiec przyznajesz iż dajesz diagnoście 'w łape' ?;> :-P
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Karol B. » 30 cze 2011, o 22:13

Liwinglawida, ja akurat nie musze tak robic :-) ale zapewne wiekszosc wie ze tak tez mozna zalatwiac sprawy... i zalatwiaja
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK

Postprzez czarus21 » 15 sty 2012, o 16:07

a końcowy od ścigacza czy od krosa słyszał ktoś jak to chodzi bo gdzieś mi się to o uszy obiło ze ktoś tak zrobił
czarus21
Badacz tematu
 
Posty: 386
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:40
Lokalizacja: ostróda

Postprzez sitek699 » 17 sty 2012, o 15:59

strzeliniasty napisał(a):ja od silnika do tlumika koncowego nie mialem nic sam przelot z jednej ryru o srednicy 55mm zrobiony na przegladzie poziom halasu lapal sie w normach (na wolnych obrotach) gosciu nic nie gadal
zapodaj jak to gralo....u mnie np koles co robi przeglady nic nie gada na ten temat :) a mam strumo i koncowy glosny
Wódka 25zł; Kieliszki 5zł ;spojrzenie matki gdy wracasz do domu nad ranem--bezcenne
moj-golf/bordowy-metalic-by-sitos-banditos-t23878.html
Avatar użytkownika
sitek699
Members
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: ...WPN...

Postprzez KooxPL » 3 lut 2012, o 21:48

dzwiek powinnien niesc sie z silnika a nie tlumnika :)
Avatar użytkownika
KooxPL
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 01:24
Lokalizacja: WWE

Postprzez Daniel1886 » 4 lut 2012, o 21:17

;-) moim zdaniem. chamulce i cale zawieszenie to podstawa do przegladu. jezeli to masz w 100% sprawne to nie powinien sie czepiać (u mnie tak jest) osobiscie myśle ze przesadnie głośne wydechy powinny byc zakazane. czasami sie slyszy gofra z 1.4 a halasuje jak F1.
prawda jest jak d..pa - każdy ma swoją
Daniel1886
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 3 mar 2011, o 15:02
Lokalizacja: wejherowo

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości