Radekb351, dokladnie najwazniejsze punkty u diagnosty:
- Pierwszą rzeczą, jaką powinien dokonać diagnosta przed sprawdzeniem naszego samochodu, jest oczywiście weryfikacja numeru VIN, z tym który został wpisany w dowód rejestracyjny naszego pojazdu
- Kolejny krok, jaki dokonuje diagnosta, to sprawdzenie wyposażenia obowiązkowego pojazdu. W tym przypadku chodzi konkretnie o trójkąt i gaśnicę. Co ciekawe kontroli nie podlega data ważności gaśnicy
- Diagnosta może jednak sprawdzić przepuszczalność świetlną szyb, jeżeli pokusiliśmy się na przyciemnianie za pomocą folii. Zgodnie z przepisami boczne przednie szyby musza przepuszczać 70 procent światła. Szyba przednia powinna wpuszczać 75 procent światła.
- pracownik stacji kontroli pojazdów sprawdził jak działa układ oświetleniowy naszego samochodu. Kontrolowane jest działanie kierunkowskazów, a także reflektorów oraz świateł stopu. Następnie sprawdzany jest kąt pod jakim lampy świecą na drogę. Wycieraczki także podlegają przymusowej kontroli.Nie przejdzie przeglądu samochód wyposażony w żarówki o niedozwolonej barwie lub za mocnym natężeniem światła.
- Gdy auto zaliczy obchód z zewnątrz przychodzi czas na kontrolę tego co wydala się z układu spalinowego. W przypadku jednostek benzynowych sprawdza się skład spalin. Przy jednostkach wysokoprężnych kontrolowany jest poziom zadymienia.
- Po zaliczeniu dotychczasowych elementów przychodzi czas na weryfikację skuteczności układu hamulcowego. Sprawdza się to na specjalnych rolkach. Poprzez szarpnięcia na płytach badana jest kondycja zawieszenia oraz stan i ewentualne luzy na układzie kierowniczym
Niewiele osób o tym wie, ale już od kilku lat przepisy nie wymagają sprawdzania stanu amortyzatorów. Jednak dla własnej pewności można takie badanie wykonać (około 28 złotych). Jeżeli jednak coś okaże się nie w porządku, diagnosta wystawi nam zaświadczenie o negatywnym przebiegu badania. Mamy wtedy 14 dni na to, żeby usunąć wady. Powtórne badanie będzie nas kosztować 20 zł od każdej opisanej usterki
cytaty ze strony bankier.pl