SONDA ?

Wszytko co zwiazane z układem wydechowym

Moderator: Moderator

SONDA ?

Postprzez redies » 16 gru 2013, o 01:38

Mam pytanie odnośnie uszkodzeń sondy lambda? na komputerze pokauzuje błąd sondy lambda błędne wskazanie odczytu wartości czy coś w tym stylu no i auto zaczęło dużo więcej palić czy te objawy wskazują ewidentnie na uszkodzenie sondy w moim aucie? proszę o odpowiedzi.
Jeżewli jest uskodzona to proszę od razu o oferty sprzedaży takiej sondy do mojego autka golf III 1,6 kat ABU 4 żyłowa z płaską wtyczką prostokątną
Avatar użytkownika
redies
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:24
Lokalizacja: opolskie

SONDA ?

 

Postprzez Pro100 » 16 gru 2013, o 09:29

Skoro pokazał bład sondy to oczywiście zwiększone spalanie jest tu jak najbardziej na miejscu, raczej nie chcesz z tego co widzę pakować się w oryginał jest to koszt 300-400zł z tego co pamiętam. Proponuje zamontować zamiennik ma on inne kolory kabelków - jak byś miał problem to pomogę z resztą są opisy na necie, ważne abyś kupił zamiennik do swojego modelu ta powinna kosztować około 150zł.
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez redies » 16 gru 2013, o 19:46

dzięki za odpowiedź jak nie będę wiedział jak je podłączyć to zgłoszę się do kolegi. Dzisiaj pytałem w sklepie jest dobry zamiennik firmy Magneti Pirelli za 15o zł jutro jeszcze mechanik ma znaleźć u siebie jakąś sondę z czterema żyłami z kostką i jak zadziała to mam z głowy i oby wererszcie zaczął normalnie mniej palić bo wir w baku mam teraz. :mrgreen:
Avatar użytkownika
redies
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:24
Lokalizacja: opolskie

Postprzez pablomed » 17 gru 2013, o 10:37

redies, magneti podobno niezła ale ja radziłbym ci kupić uniwersalną sonde BOSCH, to będzie jakieś 210-220 zeta - jest pewniejsza. Natomiast nie wiadomo czy jest uszkodzona, może to tylko ktoryś jej kabelek sie złamał albo wtyczka nie kontaktuje , albo masz instalację LPG? Trzeba to posprawdzać bo wydatek na sondę jest spory .
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez redies » 17 gru 2013, o 22:45

nie mam LPG a raczej sonda jest padnięta dzisiaj ją badałem voltomierzem od czarnego przewodu i do masy powinna pokazywać 1V a pokazuje 0,06 V a więc na 99,9 procent walnięta no i to spalanie jest niemiłosierne jakieś 12 litrów beny kabelki sprawdzone nie załamane, tylko jeszcze podpowiedziałeś mi odnośnie wtyczki może spróbuję podłączyć ją na krótko kabelek do kabelka i zobaczę co się będzie działo. jutro też pożycze od kolegi mechanika sprawną sondę i zobaczymy co się wydarzy. Podpowiedzcie mi jeszcze czy dobrze mierzyłem tą sondę i czy faktycznie powinna mieć 1V. Sonda boscha kosztuje obecnie 280 zł najtaniej znalazłem.

a i jeszcze jedno czy ktoś jest w stanie wskazać jak po kolei powinny iść przewody kolorami do wtyczki od ECU? bo może ktoś źle je podłączył widać jakby było grzebane w tej wtyczce i jest już też mocno styrana
Avatar użytkownika
redies
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:24
Lokalizacja: opolskie

Postprzez Imper » 18 gru 2013, o 23:45

sonda nie morze dawac stalego napiecia!!! w innym wypadku oznacza to ze stoi i podaje mylna informacje sterownikowi silnika a ten albo dorzuca koksu albo go ujmuje w zaleznosci od wartosci napiecia. Jego wartosc w poprawnie dzialajacej sondzie powinna skakac miedzy 0,1 a 1V( dla sondy dwustanowej). Najlepiej podepnij sie pod vaga i uzyj funkcji VAG SCOPE (czy jak sie to tam pisze). Wtedy wszystko idealnie widac na wykresie
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez redies » 20 gru 2013, o 00:55

tak dzięki już wiem jak się mierzy sondę kupiłem nawet miernik wyszło że moja sonda stoi w miejscu zero wskazania podpinam na próbę sondy od kumpla ale jego tez zużyte są chyba zakupię zamiennik bosha albo NGK lub marelli słyszałem że są dobre i pochodzą jakiś czas
Avatar użytkownika
redies
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:24
Lokalizacja: opolskie

Postprzez pablomed » 20 gru 2013, o 16:59

redies, zwykłym tanim miernikiem nie sprawdzisz , bo nie nadąża za zmianą napięć sondy - tak tylko wspominam o tym bo możesz wydac kasę niepotrzebnie. To się sprawdza odpowiednim tersterem sondy, oscyloskopem lub komputerowo. Zwykłym miernikiem możesz tylko sprawdzić jeśli masz instalację gazową II generacji, bo wtedy zmiany napięć są powolne. No ale ostatecznie zmiana sondy nie może zaszkodzić więc jak uważasz
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez redies » 20 gru 2013, o 21:48

no właśnie też tak myślałem że nie da rady dokładnie tym miernikiem sprawdzić muszę zakupić sondę i będzie pewne dzięki panowie za porady miło posłuchać fachowców
Avatar użytkownika
redies
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:24
Lokalizacja: opolskie

Postprzez Pro100 » 27 gru 2013, o 23:32

I jak problem rozwiązany?
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez redies » 27 gru 2013, o 23:48

odpiąłem sondę całkowicie i chodzi jak należy ale więcej pali , kupiłem sondę używkę za parę złoty czekam jak przyjdzie to oryginał bosch zobaczymy czy będzie latała :-|
Avatar użytkownika
redies
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 21:24
Lokalizacja: opolskie


- - -



Powrót do Układ wydechowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości